[kat] Litter Kwitter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

[kat] Litter Kwitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:42

ik heb ons een litter kwitter aangeschaft .
http://www.kattenshop.com/litter-kwitter.html
Had dat al meermalen zien passeren, en vond het wel een tof systeem, in ons huidig appartement helaas maar 1 wc (en ik vind het niet zo fris om mijn toilet te delen met de katten :D), dus nooit iets mee gedaan.
Nu we gaan verhuizen, hebben we midden in onze bijkeuken een toilet staan (vorige eigenaar had nogal een eigenaardige manier van inrichten, als je op het toilet zit kijk je door grote ramen uit op het terras, heel leuk tijdens een bbq :P)
Dus gaan we eigenlijk altijd de andere wc gebruiken, en wordt de bijkeuken wc ons kattentoilet.
Toevallig de litter kwitter kunnen aanschaffen voor 15 euro (eindereeks in een tom&co *\o/* ). Dus wij gaan een poging wagen eens we verhuisd zijn.
Iemand ervaring?

LovingTweety

Re: [kat] Litter Kwitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:44

Ik ben wel erg benieuwd of het werkt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:46

Normaal verhuizen we begin oktober, dus ik ben nog aan het twijfelen of ik eerst de oude bakken zet en de katten laat wennen en dan erme begin, ofwel direct de oude bakken niet meer gebruik en de litter kwitter zet (met het motto, het is nieuw en ze hebben niks anders, dus ze moeten wel wennen)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:50

Ik heb hier idd ook al eens een topic over geopend !
Verdorie 15 euro !!
Daan mag je er mij ook wel een aanschaffen :D Ik kan die krengen hier nergens krijgen |(
En ik wilde niet met een vergiet aan de gang ..

Trouwens over de katte bakken die kun je beter wel de eerste weken gebruiken.
Zet deze dan direct naast of gelijk op het toilet dan is de stap van naar de litter kwitter niet zo heel groot.
Evt zou je kunnen kiezen gelijk de kwitter op het toilet te zetten en daar de kap van de oude bak overheen.

Tipje die ik via youtube gevonden had :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:52

de kap erover is idd wel interessant! Volgens de instructiedvd moet de LK eerst naast het toilet op de grond voor een bepaalde tijd, en dan pas op het toilet, vandaar dat ik eventueel zou overwegen om de gewone kattenbakken weg te laten, en de eerste tijd de litter kwitter op de grond te gebruiken.
ik vrees dat de aankoop hier + opsturen naar nederland even duur zal uitkomen als online te kopen :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:56

Er zijn verschillende manieren om dit te trainen.
Het slimste is gewoon kijken wat het beste werkt bij jou katten.

:o is idd een beetje ver weg .... :+
Ik heb ze nog niet gevonden beneden de 30 euro excl verzendkosten namelijk.

Ach als we gaan verhuizen zat ik al aan te denken om een kattenbak op te offeren door er gewoon een gat in te zagen :+
Laatst bijgewerkt door rommulus op 03-09-13 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:58

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:00

Dan scheeld dat idd net niet niks...
Ik ga dat andere topic eens door kijken :D
Thanx :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 12:02

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:03

Nu nog het doorspoelen erbij leren, en dan zou ik happy zijn :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:04

Het zou handig zijn al moet ik altijd stiekem wel hard lachen hoe het eruit ziet :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:07

Lijkt me idd. niet zo ideaal op je eigen toilet, maar jouw situatie klinkt wel heel perfect +:)+

Ik zou dan inderdaad meteen die LK gebruiken als kattenbak op de grond, scheelt weer een fase in het gewenningsproces :j

Wellicht dan wel iets van de oude bak bewaren erop / onder / omheen / in, ik weet niet wat de mogelijkheden zijn :P

Sowieso hun bekende grit erin lijkt me en dan komt het vast wel goed :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 12:09

blijkbaar kun je in een doe het zelf winkel sensors kopen voor op je toilet waardoor hij automatisch doorspoelt. In ons geval niet zo belangrijk daar dat toilet personal cat toilet wordt :P, maar misschien wel handig voor mensen die het toilet moet delen (wel zo aangenaam als je visite hebt dat de drollen niet ronddrijven :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 12:10

Mioux schreef:
Het zou handig zijn al moet ik altijd stiekem wel hard lachen hoe het eruit ziet :D

in het topic dat ik linkte staat een filmpje van een zwarte kat die op het toilet gaat, en er op het einde invalt _O-

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:12

Wow dat zou echt super zijn! Ook met Cats Best in de kattenbak blijft het een rotklusje. Alleen ik krijg regelrecht de bibbers van de zin bij het artikel:

Huis & Comfort schreef:
Zo went uw kat aan de wc! Een paar keer per week de kattenbak verschonen vindt u knap lastig?

Een paar keer per week? Arme katten, hopelijk hebben ze zich vergist met het woordje 'dag', anders zou het vrij triest zijn..

Mijn ouders hebben een poes die dit uit zichzelf opeens deed. Als je dat voor de allereerste keer ziet, en niemand je heeft gezegd dat ze dat deed lig je gewoon dubbel. :P

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:13

@ pmarena ik wilde dit ook al erg lang en ik zou het niet erg vinden 2 a 3 keer per dag het toilet schoon te maken.
Helaas hebben wij geen 2e toilet maar wonen we op 25 2m (voor zolang het nog duurt) En hoe schoon je de bak ook houd de bak blijf je altijd ruiken.
Dus ik heb het er wel voor over :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:14

Duhelo schreef:
Mioux schreef:

in het topic dat ik linkte staat een filmpje van een zwarte kat die op het toilet gaat, en er op het einde invalt _O-

moest ook inderdaad even hard lachen want zie het onze katten nooit doen haha,vooral onze nada niet die heb veel te korte voorpootjes ik zie dr al invallen hahah

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:15

Nou mijn kattenbak word 1 keer per week verschoont en elke dag de drollen eruit( heb houtkorrels dus de urine word opgevangen in een 2e bak) dus denk dag ze dat bedoelen :)
Laatst bijgewerkt door quera op 03-09-13 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 12:16

paar keer per week is inderdaad overdreven, hier wordt iedere dag de beide kattenbakken 2 X uitgeschept, en als het begint te ruiken volledig ververst.
ik gebruik flamingo met babypoeder (fijn grind, klontert goed en stinkt niet) aan 13 euro per zak.
1 zak per week tikt vlotjes aan.
Vandaar, op het toilet, 2 X daags doorspoelen zal stukken goedkoper uitkomen dan een zak per week :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:21

quera schreef:
Nou mijn kattenbak word 1 keer per week verschoont en elke dag de drollen eruit( heb houtkorrels dus de urine word opgevangen in een 2e bak) dus denk dag ze dat bedoelen :)

Ik hoop het ook.. Ik haal zo'n 3 à 4 keer per dag de drollen en de urineklonten (dat is fijn met Cats Best) eruit, één keer per week opstrooien en één keer in de twee weken het hele strooisel op de compost.

Ben overigens benieuwd of iemand zijn kat al succesvol met één van deze pakketten heeft getraind. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:27

Nou eh *kuch* ik vergeet het gerust wel eens een week hoor, in principe maak ik hem in het weekend schoon maar dat slaat soms wel eens een weekend over :P

(even kijken hoe jullie reageren O:) )

Met goed grit valt het stinken erg mee vind ik omdat alles toch lekker ondergespit wordt door de katten.

In een toilet blijft het echter liggen meuren totdat je doortrekt...en lekker steeds die baggerpoten op de bril enzo *brrr*

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:29

Ik had eerst van dat silicaspul.. Wàt een nachtmerrie! En Catsan, ik snap niet wat sommigen er zo goed aan vinden hoor. Daar kwam je soms niet eens mee tot aan het einde van de week, zo erg begon het al te stinken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:34

Dat silicia is op zich wel leuk maar ik vond het ook goor...binnen no-time van die gele korrels en nog een plas zeik op de bodem :r

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:35

Baaah precies! Nee echt ik wil nooit meer iets anders dan Cats Best. Daarmee haal je makkelijk de twee weken, en dan stinkt het gewoon nog niet eens. Zolang je het maar goed onderhoudt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:43

pmarena schreef:
Nou eh *kuch* ik vergeet het gerust wel eens een week hoor, in principe maak ik hem in het weekend schoon maar dat slaat soms wel eens een weekend over :P

(even kijken hoe jullie reageren O:) )

Met goed grit valt het stinken erg mee vind ik omdat alles toch lekker ondergespit wordt door de katten.

In een toilet blijft het echter liggen meuren totdat je doortrekt...en lekker steeds die baggerpoten op de bril enzo *brrr*

Ik geloof dat ik dan meur katten heb :o
Vooral onze tand loze drama queen :+
Zelfs de eerste bonus op een brand schone bak blijf je ruiken, en begraven doet ze ook niet altijd helaas.
Ik jaag echt bergen chloor er door om die bak weer een beetje christelijk te krijgen.
Als het op het toilet gebeurt dan is het simpel even door spoelen en doekje over de bril.

En als je zo'n set koop zit er een soort van bril bij die kun je er gewoon prima op laten liggen.
Bril staat hier toch altijd omhoog gezien ik hier in de minderheid ben.
Handvatten er aan en je hebt nergens last van.
En een paar keer per dag een doekje over de bril is ook niet de moeite vind ik persoonlijk :o
Zeker niet als ie automatisch door spoelt

Gasten ?
Heel bot gezegd zo komen in mijn huis dus onder mijn regels dus even een heads up lijkt mij een kleine moeite.
Gelukkig zijn de mensen die hier over de vloer komen niet zo moeilijk en weten wel hoe gek ik ben :P