binnenkort ga ik op bezoek bij mijn toekomstige Wetterhounpup Feike. De fokker vroeg of ik een handdoek en een knuffel mee wilde nemen voor in het nest. Nu ben ik gaan kijken wat een goede en veilige knuffel is voor pups maar ik kom er niet uit. Voorlopig lijken me de Happy Pet Unstuffed en de Skinneeez het beste. Dan haal ik wel de piep eruit voor de zekerheid.
Wie heeft ervaring met deze speeltjes en weten jullie nog andere speeltjes? Het moet eigenlijk wel van pluche o.i.d. zijn, zodat de nestgeur er goed aan blijft zitten. Ook mag het niet te klein zijn, een Wetterhounpup is best flink.
Dat had ik inderdaad ook al gezien, dat er geen kraaltjes etc. aan mogen zitten. Alleen die opgevulde knuffels, bijten ze dat niet snel kapot zodat mijn hele huis onder de vulling zit? Lijkt me ook dat het niet goed is als hij dat per ongeluk binnenkrijgt?
Flostouw vind ik eng, en de fokker vroeg specifiek om een knuffel. Ze stelde zelf een knuffel van Ikea voor, omdat die geen losse oogjes etc hebben. Misschien daar een paar van halen.
ikke20
Geplaatst: 31-08-13 21:52
als ze er echt aktief mee gaan spelen en je er trekspelletjes mee gaat doen sneuvelen ze wel. nou heeft onze hond de knuffel(gewone knuffel van zeehondje) nog steeds vanuit het nest (ze is nou 1,5) ze heeft ook bij thuiskomst nieteens meer naar de knuf omgekeken. en pakte al snel der nieuwe speelgoed.
Arc_En_Ciel
Geplaatst: 31-08-13 21:54
cissi schreef:
Flostouw vind ik eng, en de fokker vroeg specifiek om een knuffel. Ze stelde zelf een knuffel van Ikea voor, omdat die geen losse oogjes etc hebben. Misschien daar een paar van halen.
Ik zou eerlijkgezegd wel voor echt hondenspeelgoed gaan. Dat is echt gemaakt voor honden en hun tanden
tamary
Geplaatst: 31-08-13 21:57
Simpelste is om een vierkante lap te nemen (oude handdoek bijknippen) en die om een (kleine) tennisbal te doen (speelgoed spookje). Neemt geur aan en is later ook makkelijk te wassen. Voor trekspelletjes is flos veel beter geschikt, maar dit is een surrogaat pup/mama om mee te slapen en niet primair om mee te spelen.
Air
Geplaatst: 31-08-13 21:57
Voor zover ik weet is de labradorknuffel van de Ikea wel redelijk stevig. Bokker Sodeletuut haar 'pup', inmiddels 7 maand, heeft hem nogsteeds als het goed is
Als ze puppy zijn sabbelen ze er ook meer opmdan dat ze echt er op bijten heb ik het idee
amy_leftover
Geplaatst: 31-08-13 21:58
Wij hadden zo'n tutpopje voor baby's Zitten geen losse onderdeeltjes aan als oogjes en ook niet al die vulling die in normale knuffels zit.
cissi
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-13 22:00
Okee dat kan natuurlijk ook nog. Doe ik mijn best voor iets leuks, kijkt puplief er niet naar om
Ik ga sowieso nog geen trekspelletjes doen met puppy, omdat dat niet zo bevorderlijk is voor de heupjes.
Arc_en_Ciel: inderdaad, die tandjes zijn zo scherp dat ze zo'n pluchen beest zo kapot hebben. Vandaar dat ik ook iets zoek wat ietsje langer overleeft dan twee dagen
@ tamary: dat is ook een goed idee, ga ik ook eens even mee aan de gang.
Air: die is wel schattig! En volgens mij is die ook best stevig ja, best een dikke laag pluche. Ook maar even voor kijken.
Tutpopje is denk ik iets te klein voor een flinke Wetterpup.
amy_leftover
Geplaatst: 31-08-13 22:07
Voor mijn Duitse herder was het prima hoor, ze heeft 'm nog steeds (2 jaar oud inmiddels)
Wij hadden voor onze puppy gewoon een oude hamsterknuffel later kreeg ze er ook nog een pandaknuffel bij en die vond ze het leukste is nu bijna helemaal kapot.
mika11
Geplaatst: 31-08-13 22:09
Honden krijgen op een gegeven moment alles wel kapot. Ik heb voor mijn hond zo'n knuffel uit de dierenwinkel, maar na verloop van tijd zijn die er ook aan. Laat in ieder geval je puppy nooit alleen met een knuffel of flostouw. Als hij toch iets kapot maakt en stikt in vulling/draden, daar moet je niet aan denken.
Frances
Geplaatst: 31-08-13 22:13
Wat leuk een Wetterhoun! Ik heb zelf een Friese Stabij en wij kregen van de fokker een knuffel mee uit het nest, dat was gewoon een normale knuffel en dat ging prima. Als pupje maakte hij knuffels niet zo makkelijk kapot hoor. Tegenwoordig is het helaas wel anders haha. Als je gewoon voor een pluchen knuffel gaat zou ik er gewoon een bij de Action kopen voor 3 euro zonder harde ogen en dergelijke. Daar zitten ook geen piepers in, dus dan heb je daar ook geen last van. Onze Stabij maakt knuffels uit de dierenwinkel vaak sneller kapot dan knuffels van de Action, dus ik vraag me af of die zoveel steviger zijn omdat ze voor de hond gemaakt zijn... Alvast veel plezier toegewenst met jullie pup!
LOLLYYwood
Geplaatst: 31-08-13 22:14
Ik zweer bij Noukies
als het voor baby's veilig is, is het heus wel voor honden veilig. Verder heeft mijn pup ook knuffels van de ikea, gewoon veel controleren of de ogen nog vast zitten, bij 1 knuffel waar de ogen nogal groot waren hebben we die er eerst afgehaald alvorens we de knuffel gaven
Als het maar een staart heeft is mijn puppy content
Leffroi
Geplaatst: 31-08-13 22:16
Wat bij onze hond extreem populair is en ook het enige wat hij niet aan flarden scheurt als het op knuffels aan komt, zijn die vacuümverpakte voetballen bij de Ikea. Zijn gewoon kussentjes/ knuffels als het ware, maar erg stevig en lekker zacht. Hij neemt hem zelfs mee naar bed xD kosten ook nog geen drol, 2 euro dacht ik.
Ik had een grote octopus. Helaas niet meer kunnen vinden. Angel was er gek op. Helemaal ingewikkeld tussen die poortjes lag ze te slapen. Moet wel zeggen, dat ik verschillende "Octo's" had, want ze gingen wel vrij snel stuk: Kwam ook door, omdat "Octo" mee op wandeling moest hihi.
Arc_En_Ciel
Geplaatst: 31-08-13 22:21
Nu ik erover nadenk, mijn hond heeft ook nog een non-hondenspeeltje speeltje, al vanaf dat ze net bij ons was (nog geen 2 maanden oud). Dit is echt haar lievelingsspeeltje, altijd al geweest. Ik zou niet meer weten waar ik hem vandaan heb, maar zoiets kan dus ook: (Aan de oortjes is te zien dat het al een doorgewinterd speelgoed is )
Ik haal ook altijd die van de Ikea, die zijn ook lekker goedkoop aangezien alle knuffels uiteindelijk toch wel gesloopt worden. Maar onze hond doet behoorlijk lang met zijn Ikea knuffels en hij is er niet heel lief voor ofzo :p
Ook hier goede ervaringen met de labradorknuffel van de ikea. Onze hond is inmiddels drie jaar oud en nu aan dr vierde bezig. Van pups af aan was dat echt dr slaaphond, ze gaat er helemaal tegenaan liggen en maakt m niet kapot