Mijn muizenvriendjes Fortune&Cookie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flare

Mijn muizenvriendjes Fortune&Cookie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 19:26

Hallo bokkers! :wave:
Sinds vorige week zaterdag heb ik 2 kleurmuizen! Ik heb vroeger 3x hamsters gehad, en daarna wou ik graag muizen, iets anders. Dat was alweer een jaartje geleden en er is nooit iets van gekomen, maar door mijn zus is het dan toch gebeurt! :D Ik vind ze echt ontzettend schattig en het is erg leuk om naar die drukke beestjes te kijken haha. Ben nu langzaam bezig met handtam maken, gaat opzich wel goed :)
Fortune & Cookie zijn 2 zwartgevlekte muisjes. Fortune is iets groter en dr kopje is helemaal zwart, Cookie is dus iets kleiner en heeft een half zwart koppie. Ook heeft ie een leuk vlekje op zn rug :D
Bij deze de foto's!
Cookie
Afbeelding
Fortune
Afbeelding

Heb ook een leuk filmpje, daar kun je ze veel beter zien maar ik weet niet hoe ik die hier moet plaatsen, heb namelijk geen yt account. Iemand tips?

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:34

mooie muisjes, ik heb er ook een paar. Het zijn zulke leuke beestjes! :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:51

Oke ik wil nuuuu een update!!!!!

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 21:01

Solleke_Noah

Re: Mijn muizenvriendjes Fortune&Cookie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:04

Ah kleurmuisjes zijn zooo leuk! Veel plezier ermee en ze worden normaal gezien gemakkelijk tam :) die van mij liepen altijd gezellig bij me op bed, waren echt schatjes :)

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 21:08

Dankje :) Ze zijn ook vrij rustig als ze op mn hand zitten, en als ik ze terug zet 'rennen' ze niet weg zegmaar.. Mijn zus heeft er ook 2, die zijn al wat tammer en lopen van dr ene hand over haar schouder naar dr andere hand haha :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:37

Goedzo!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:41

Ik had ook twee... Eerste was na een korte tijd al dood, ander is ruim twee geworden e mis ze nog

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 21:45

ahw :(:) hopelijk blijven de mijne goed gezond en in leven zegmaar.. Lijkt me vreselijk als ze eenofandere enge ziekte krijgen :\

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:47

Haha, die jongste had zn darmen uitgepoept xD die ander heeft het ver over de aangeeven leeftijd gered xD

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 21:48

O jeetje! Arm muisje :(:) ah ze kunnen wel oud worden hahah <<) <<) :+

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:50

Haha ja, echt leuke diertjes! Die ene ging overal mee naartoe toen ik nog jonger was. Schrok de lerares ineens van een muis die op mn tafel zat enzo... Heb mensen er mooi mee gek gemaakt.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:51

Wat lief! Ze gaan ook niet verhongeren zo te zien, énorme voerbak haha! Ik heb ook muisjes gehad, waren ook snel tam. Eentje was ook zwartwit, twee muisjes zijn ruim over de 2 jaar oud geworden en eentje anderhalf. Tja, echt oud worden ze niet, maar leuk zijn ze zeker!

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 22:07

Haha jaa die voerbak heb ik sinds gisteren, had eerst zo'n plastic bakje maar die gooide ze steeds om :') Ja wel jammer idd dat ze niet zo oud worden. Cookie ligt nu heel cute op het boomstammetje te slapen <3

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:34

Ja, dit blijft beter staan! :) Leuk hoor, veel plezier met je muisjes!

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 14:50

Dankje! :)

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:28

ik heb er over de 20 gehad, nu 2 jaar muis-loos
maar ze blijven leuk .

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:46

Wat een enorm leuke muisjes! <3 En leuke namen, kan me herinneren dat er een paard is op bokt dat Fortune Cookie heet! :D

ik ben ook een muisjes-fan, heb er dan ook op t moment 5 zitten waarvan 2 kleurmuizen, 2 sanaï stekelmuizen en 1 zebra grasmuis :))

Dit is Moos, de ene kleurmuis.
Afbeelding

En dit is de andere kleurmuis Sam.
Afbeelding

hihi en dit zijn Flip de sanaï stekelmuis (links) en Pim de zebra-grasmuis (rechts)
Afbeelding

En de andere stekelmuis Olaf.
Afbeelding

ohh.. ik heb toch zoveel foto's van mijn kleine vriendjes! Misschien moeten we een muisjes-klets en foto topic openen :j

Trouwens, jij zit ook in t boschhoeve topic toch? :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:51

Wat een mooie kleurmuisjes heb je! Stekelmuizen ken ik nog van mij dierverzorgingsopleiding, kan die gewoon samen met die zebra-grasmuis?

Ik zou trouwens ook graag mooie muizenmodellen voor de lens willen hebben, misschien kan daar ook een fotomeeting voor georganiseerd worden? :p Weer eens wat anders dan een paardenfotomeeting ;)

Ik heb een mobiele studio en maak ook graag foto's van andere dieren dan honden en katten in de studio. Voor voorbeelden zie mijn website: www.famouspetspictures.nl

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:05

Dagmar80 schreef:
Wat een mooie kleurmuisjes heb je! Stekelmuizen ken ik nog van mij dierverzorgingsopleiding, kan die gewoon samen met die zebra-grasmuis?

Ik zou trouwens ook graag mooie muizenmodellen voor de lens willen hebben, misschien kan daar ook een fotomeeting voor georganiseerd worden? :p Weer eens wat anders dan een paardenfotomeeting ;)

Ik heb een mobiele studio en maak ook graag foto's van andere dieren dan honden en katten in de studio. Voor voorbeelden zie mijn website: http://www.famouspetspictures.nl

Op internet staat dat ze niet samen gehouden kunnen worden, omdat ze een verschillende voedingsbehoefte hebben. Stekelmuizen hebben meer dierlijke eiwitten nodig en grasmuizen juist meer groenvoer. Mijn muisjes zet ik dan ook zeer regelmatig apart om ze hun 'eigen' voer te geven. Verder zijn ze echt maatjes met zn alle, ze slapen tegen elkaar aan en beschermen elkaar. De 2 kleine kleurmuisjes worden dan ook echt opgevoed door papa's Flip en Olaf, Pim de zebra grasmuis is meer een soort 'beschermende moeder' voor ze. <3
Het is dus wel een hoge uitzondering dat deze samen gaan, want de meeste zebra-grasmuisjes zijn erg territoriaal. Mijn Pim daar in tegen helemaal niet, hij is al op een jonge leeftijd bij mij gekomen omdat zijn moeder is overleden. Hij is ook echt enorm tam, en springt meteen op je hand als je het terrarium open doet! :D

Maar een muisjes fotomeeting lijkt me super leuk! Ik meld me dan zeker aan met mijn 5 beestjes.
Kan eventueel ook fotograferen maar heb geen studio zoals jij :o

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 18:08

Hahah een muizenfotomeeting, keistoer :D

Mink jaa klopt! De naam schoot me ineens te binnen in de stad en later dacht ik: hey netzoals dat mooie paard op bokt! :)
Jouw muisjes, naaahw die zijn supercute!

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:22

Laura_Stella schreef:
Hahah een muizenfotomeeting, keistoer :D

Mink jaa klopt! De naam schoot me ineens te binnen in de stad en later dacht ik: hey netzoals dat mooie paard op bokt! :)
Jouw muisjes, naaahw die zijn supercute!

Haha leuk! :D & dankjewel.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:09

O, leuk zeg! Uitzondering op de regel dus en gelukkig dat je rekening houdt met de verschillende voerbehoeftes!

Meeting moeten we maar even kijken hoe en wat. Eerst eens kijken of er nog meer geïnteresseerden zijn? Ik wil ook wel de foto's voor mijn rekening nemen met een klein groepje. Sowieso kijken wat dan een geschikte locatie zou zijn. Bij mij aan huis vind ik geen probleem, maar ja is Drenthe voor iedereen goed bereikbaar?

Moet ik wel even mijn logeerkamer opruimen en ombouwen tot studio en de katten moeten dan even genoegen nemen met een vaste plek in huis, achter slot en grendel :p

Dat topic met foto's en muizenpraat is een leuk idee, ik heb helaas zelf geen muisjes meer, maar wat rondneuzen is altijd leuk natuurlijk!

flare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 05:57

Ah ja een muizen kletstopic lijkt me erg leuk :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 06:04

Jaa kletstopic en fotomeeting! ik ben voor! :D
Heb hier op t moment 5 muisjes zitten, maar volgende week ga ik er al weer 2 ophalen haha.