Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

véél granen (poepen ze zo weer uit) en weinig voedingsstoffen en véél zout en kleur/geurstoffen.
Keet schreef:Schrijf een duurdere brok niet direct af om de prijs. Maar reken eens voor jezelf uit hoeveel het per dag kost om Whiskas te voeren en doe datzelfde eens bij andere merken.
Van kwalitatief goed voer hoef je vaak minder te voeren en dan kan het dus nog wel eens voordeliger uitvallen dan je denkt![]()
Is Whiskas zit eigenlijk weinig goedsvéél granen (poepen ze zo weer uit) en weinig voedingsstoffen en véél zout en kleur/geurstoffen.
Op Zooplus kan je vaak echt goed voer zonder granen ook in de aanbieding aanschaffen of in bulk (2 zakken voor een lagere prijs) Zo voer ik bijvoorbeeld Taste of the Wild. 2 zakken hebben mij 70 euro gekost, maar ben nu 3 maanden verder en zie nu pas de bodem van de eerste zak.
Investeren in goed voer is in het beste belang van je kat. Ze blijven gezonden, ontwikkelen minder problemen (zoals blaasgruis) en hun poep is minder en stinkt ook een stuk minder
vandaar mijn verwijzing naar Zooplus. Er zijn wel dierenwinkels die Acana/Orijen verkopen, maar dat zijn er nog niet bijzonder veel.
maar het is voor je kat echt stukken beter

Douraque schreef:Wat dacht je van al die granen die in de meeste brokken zitten. Kijk ook eens naar het vleespercentage, aangezien in de meeste brokken (uitzonderingen zijn al genoemd) zit slechts 4% vlees. En dit terwijl een kat van nature een vleeseter.
(ging nu even om natvoer) dat gaat dus om 4% van de droge stof. Van natvoer is ongeveer 95% vocht, blijft dan dus 5% droge stof over en daarvan is dan 4% "iets van" Zalm of iets dergelijks
Zo treurig