Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:"Kat loopt mank"
"Hamster niest"
"Hond hoest"
"Cavia heeft vies oog"
Dergelijke topics komen regelmatig voor op bb. En vervolgens wordt er om het hardst geschreeuwd dat TS direct naar de DA moet. Gebeurt dat niet, dan is ts een egoïstisch persoon die geen dieren waard is.
Jongens kom op, zijn we nu niet een klein beetje aan het overdrijven?
RoyceMack schreef:Ik ben geen dierenarts loper. Het kost klauwen met geld en even met je dier op consult gaan kost gewoon 25 euro voor 3 minuten binnen zijn. Vaak kun je bijvoorbeeld antibiotica ook gewoon halen zonder dat je je dier meeneemt en dus zonder consult. dan betaal je alleen de medicatie.
Stukken goedkoper.
Wonden ed, behandel ik zelf. Das niet anders dan bij mensen. Ook probeer ik altijd wel wat lichamelijk onderzoek te doen als een dier mankt of een ontsteking heeft.
Ook diepe wonden behandel ik zelf. Tenzij ze eventueel gehecht zouden moeten en kunnen worden. Goed schoonhouden, desinfecteren, eventeel afplakken.
Kijk als er echt lichamelijk iets mis is met een dier en ik kan er niks mee, dan moet je uiteraard naar de DA. maar zolang het een oppervlakkig iets is, los ik het zelf op.
Als n dier zich niet lekker voelt en niet wil eten of drinken, dan haal ik een voedzaam poeder bij de DA en los dit op in warm water en zorg dat het beest het binnen krijgt, ook al is het gedwongen, moet toch vocht ed binnen krijgen.
dus dan maar gedwongen.. Meestal knapt een dier na een aantal dagen op. en zo niet, dan is het tijd voor de DA.
Ik vind dat als je dieren hebt dat je ervoor moet zorgen en niet moet zeuren dat de dierenarts zo duur is, maar ik ben absoluut tegen het feit dat mensen naar de DA rennen als een paard 1 keer kucht, of als de kat n keer niest.
Gewoon aankijken.
Frederieke_ schreef:Ik vind het soms wel een beetje overdreven, ik bedoel als jij zelf je teen stoot en en die kneust dan ga je toch ook niet per direct naar de dokter? nee, dus dat doe ik dan niet met mn pony, even paar daagjes aankijken, gaat het dan niet beter dan bel ik de DA, bijna alle keren dat ik wat met mn pony had, keken we het even aan, en dan na een paar dagen was het weg, vaak vind ik bokt wél veel te overdreven!
Kijk je hebt ook topics waarbij er overduidelijk wat ergs aan de hand is, dan vind ik het terecht, maar vaak.......
byjou1983 schreef:LadyMadonna schreef:"Kat loopt mank"
"Hamster niest"
"Hond hoest"
"Cavia heeft vies oog"
Dergelijke topics komen regelmatig voor op bb. En vervolgens wordt er om het hardst geschreeuwd dat TS direct naar de DA moet. Gebeurt dat niet, dan is ts een egoïstisch persoon die geen dieren waard is.
Jongens kom op, zijn we nu niet een klein beetje aan het overdrijven?
Heb jij tijd over om je daar druk over te maken? Leven en laten leven!

Ninx schreef:Een dier toont vaak minder snel ziek dan een mens...
Een ziek dier = een zwak dier & dus een dier dat sneller ten prooi valt aan roofdieren.
Tegen de tijd dat je iets opvalt is er meestal al wel iets aan de hand en zul je hulp in moeten roepen.
Veel diereneigenaren weten vaak bitter weinig van het dier dat ze bezitten, dat lees je hier helaas uitzonderlijk vaak. Het inschattingsvermogen van de eigenaar betreffende de ernst van de kwaal acht ik niet erg groot...
Het zou wellicht helpen wanneer dieren-eigenaren een basis cursus zouden volgen om iets meer van hun dier te begrijpen en hoe problemen te herkennen.
Het aantal mensen dat vrolijk rijdt op stokkreupele paarden welke als hamsters in een veilig droog hokje leven is nogal groot hier
maar ze kregen hem er niet uit. Dan toch maar naar de DA.
Lanphis schreef:Ik ben het zo met ts eens. Zo kost iets ook klauwen met geld. Mijn pony had snel last van mok. Moet ik dan ook elke keer naar de da rennen? Schoon en droog houden en dan was het ook zo weer weg.
Der zijn genoeg voorbeelden op bokt te vinden waar met spoed een da bij moet worden geroepen terwijl het een kleinigheid is wat vanzelf weer over moet gaan. En het commentaar wat je krijgt als je da niet belt![]()
Laat mensen een beetje in hun waarde. Ontsmetten doet wonderen en je merkt snel genoeg of het nodig is om een da te bellen...
Ontwetendheid doet ook veel en het is via bokt ook niet in te schatten hoe het beestje erbij staat maar het commentaar.. pff...
LadyMadonna schreef:Bijv een kat die mank loopt, kan je ook gewoon een paar dagen aankijken en als het niet betert kan je altijd nog naar de da.
.