Ik val de hele tijd over de katten heen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liempje

Ik val de hele tijd over de katten heen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 21:12

Ik heb drie jonge katten op stal en die rennen de hele tijd met mij mee en duiken voor mijn voeten en blijven dan staan. Als je niet oppast sta je er boven op of je ligt languit. Dit gaat de hele tijd door.

Ik vraag mij af waar dit gedrag vandaan komt..... :?

Iselda

Re: Ik val de hele tijd over de katten heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:14

Gewoon speels misschien? Je zegt dat ze jong zijn, dus dat zou een logische verklaring zijn lijkt me..

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 21:19

Ik ken dat gedrag ook wel van oudere katten. We hebben ook 1 van een jaar en als die er is, doet hij het ook.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:24

Ik kan een kat van een jaar niet betitelen onder oud, maargoed, dat ligt misschien aan mij ;)
Mijn katten zijn 6 en 7, zelfs die hebben het af en toe nog.. Denk dat het gewoon speelsheid is, naar mijn idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:25

Dat is omdat katten een stel debielen zijn die er alles aan doen om je leven zwart te maken :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:26

Ik ken het wel, maar wij hebben ze dat snel afgeleerd: Ik vind ze superlief maar ik heb geen zin om door hen in het ziekenhuis te belanden :n Ze respecteren dan ook mijn ruimte en ze weten dat ik 'voorrang' heb. Ze zijn niet bang, maar gaan netjes aan de kant als ik langs loop. Vind ik wel zo veilig :)

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 21:32

Iselda schreef:
Ik kan een kat van een jaar niet betitelen onder oud, maargoed, dat ligt misschien aan mij ;)
Mijn katten zijn 6 en 7, zelfs die hebben het af en toe nog.. Denk dat het gewoon speelsheid is, naar mijn idee.

Ik bedoel andere oudere katten en de 1 jarige.....

Ik mis de like knop Bizzybijtje :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:38

Hier hebben ze dat al heel vroeg afgeleerd! Ik loop namelijk gewoon door, dan worden ze een paar keer omver gelopen en dan bedenken ze zich wel twee keer voor ze op het laatste moment voor je benen langs te rennen. :')

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:41

ik zie het gedrag als uitdagen tot spelen, dat zie ik hier bij onze katten ook zowel naar ons toe ( minder/afgeleerd door door te lopen) maar ook bij de hond bv die gaat er dan ook lustig achteraan. heerlijk om te zien haha

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:52

Sorry TS, had het op een andere manier opgevat!
Maar wat ik al zei mijn katten hebben 't ook wel eens :+
Soms zijn ze misschien weer even in een kitten bui ofzo? Ik heb geen idee haha

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:08

Hier rent ook alles voor m'n voeten langs. %) Aaaaaaaaaaandacht! Eentje doet het ook rustig als ik de trap op of af loop... :x En geloof maar dat ik doorloop hoor. Ze krijgt geen aandacht, ze krijgt als ze niet uit kijkt en echt in de weg zit een voet tegen zich aan, maar ze geeft geen sjoege. ;) De kleinsten in huis (nu 7 weken) lopen ook vaak in de weg, maar die doen het geloof ik vooral omdat ze willen vreten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:43

Ik heb vooral last van een rooie kater met een vacht die vrij goed overeenkomt met onze houten vloer. Je ziet en voelt hem niet tot je over hem struikelt.
(ja ja het is dus zo'n sukkel die midden op de woonkamervloer gaat slapen)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:45

Die van mij doet dat altijd wanneer het tegen etenstijd aanhangt. Ze MOET en ze ZAL dan opvallen, al moet ze er dus kamikaze-acties voor uithalen. Ik heb me er wel eens aan geërgerd, maar eigenlijk vind ik het ook wel grappig. Echt typisch, en als het dan nog te lang duurt voor haar, dan moet je uitkijken want dan springt ze voor je benen en slaat met haar voorpoot naar je been (met de nageltjes uit, wel te verstaan).

edit: oh ja, ze is trouwens 13, dus echt geen jonkie meer :+

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:51

MoonChloe schreef:
Ik heb vooral last van een rooie kater met een vacht die vrij goed overeenkomt met onze houten vloer. Je ziet en voelt hem niet tot je over hem struikelt.
(ja ja het is dus zo'n sukkel die midden op de woonkamervloer gaat slapen)

Dat ken ik, is mij ook vaak gebeurd :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:53

Ik heb gisteren mijn zwarte nog een rotschop verkocht, het was al donker, dus ik zag hem echt niet. Gelukkig nam hij het me niet al te kwalijk.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:57

Vriendin van mij had laatst een nestje en de kittens liepen ook voor de voeten van de mama-poes (die dan bijna onderuit ging over haar eigen kroost). Misschien gewoon kat-eigen? Die van mijn hebben er iig ook een handje van.

@nynke, oeps. Zwarte katten zijn eigenlijk heel onhandig ;)

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:09

Mijn kat deed dit ook. Ben een keer boven op haar gaan staan omdat ik zelf mijn balans kwijt raakte terwijl ze voor mijn voeten langs liep. Sindsdien doet ze het niet meer. Kat heeft er overigens niks aan overgehouden, gelukkig!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:13

Het gedrag van steeds over katten vallen komt omdat je met andere dingen bezig bent, zoals paarden verzorgen, en dus niet goed op de katten let.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:14

Onze poesjes zijn doof, dus die horen je ook niet aankomen. Ik ben dus al 2 keer bovenop Liara gaan staan en m'n vriend is een keer over Kedi gestruikeld toen ie de trap af liep.
Nog een geluk dat poes lag te maffen toen ik diezelfde nacht aan de slaapwandel liep en naar beneden ben gelopen.. :=

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 05:38

Het is aan de andere kant ook wel grappig. Ik heb ze nu ook al een paar keer een schop verkocht, dat kun je echt niet voorkomen. Waar ik me wel weer zorgen over maak is, dat ze het ook bij de paarden doen. Ze gaan rustig tussen de hoeven zitten. Als ik aan het poetsen bent zitten ze er natuurlijk ook alle 3 met hun neus bovenop, want o je zult iets missen! Als mijn paard bovenop ze staat, zijn ze er natuurlijk gelijk geweest....

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 05:48

ik doe met mijn katten het zelfde als lara silver.
Ik loop gewoon door en dat ze daardoor eens een trap krijgen tja pech dan.
Zij horen voor mij aan de kant te gaan en zo niet dan krijgen ze wel eens een schop.
Niet opzettelijk maar ik stop niet voor ze

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 05:49

ik heb een kitten op stal die dat ook doet, maar bij de paarden kijkt ie wel uit! Soms zit ie in de bak te poepen en dan komt de ezel eraan, want die is nieuwsgierig, dan knijpt het kitten snel af en rent weg....
Al mijn stalkatten vinden paarden vieze beesten, ze hebben er een dagtaak aan om paardenmest te begraven..... (wat natuurlijk niet lukt) 8-)

Mijn huiskat heeft het voor-de-voeten-lopen wel afgeleerd, soms doet ie het nog maar ik loop gewoon door, hij is trouwens al een jaar of 13

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 06:36

Bizzybijtje schreef:
Dat is omdat katten een stel debielen zijn die er alles aan doen om je leven zwart te maken :')

Dit dus :D hier lopen er drie die er met enige regelmaat alles aan doen om je te laten struikelen, liefst halverwege de trap. Soms doen ze dat zo effectief dat ze zelf van de trap gelanceerd worden maar gek genoeg doet het ze niks. En ik eindig met spierpijn, heel oneerlijk :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 06:48

Misschien een belletje omdoen, hoor je ze idg aankomen :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:19

liempje schreef:
Het is aan de andere kant ook wel grappig. Ik heb ze nu ook al een paar keer een schop verkocht, dat kun je echt niet voorkomen. Waar ik me wel weer zorgen over maak is, dat ze het ook bij de paarden doen. Ze gaan rustig tussen de hoeven zitten. Als ik aan het poetsen bent zitten ze er natuurlijk ook alle 3 met hun neus bovenop, want o je zult iets missen! Als mijn paard bovenop ze staat, zijn ze er natuurlijk gelijk geweest....

Zo ben ik er inderdaad 1tje kwijt geraakt. Sindsdien joeg ik ze altijd weg, als ik met de paarden liep.