bigone schreef:Zo en dan de andere kant van het verhaal. Gezin met twee kinderen , koopwoning en beide ouders werken. Ouders verliezen hun baan, proberen op alle mogelijke manieren de eindjes aan elkaar te knopen. Hond word erg ziek, da kosten lopen in de honderden euro's. En dan, lekker puh, had je in de goede tijden maar geen dier moeten nemen. Kun je net zo goed zeggen dat mensen van 65 voor de trein moeten springen want ze gaan geld kosten als ze oud en versleten zijn.
Mijn kant van het verhaal. Ik, alleenstaand, ziek dus afgekeurd en levend op een sociaal minimum, hondje die op zijn 4e een hernia krijgt in zijn nek. Om een heel lang verhaal kort te maken: het heeft me in totaal 2000 euro gekost! Hoe ik het heb gedaan? Gebruik maken van mijn noodpotje die ik had voor noodgevallen, elk dubbeltje wel 6 keer omgedraaid, geld geleend en betalingsregelingen getroffen. Op zijn 6e kreeg hij een voedselallergie. Hij heeft 5 jaar lang enkel vers vlees kunnen eten wat me dik 40 euro in de maand koste. Ik moest mijn eigen boodschappen vaak uitstellen maar voor hem had ik altijd eten in huis. Het kan dus wel! Ik leef al mijn halve leven op bijstandsniveau maar ik sta toch echt als eerste bij de dierenarts als er iets met mijn dieren is. En zo gauw ik zou moeten uitspreken dat dat te duur was... hoe pijnlijk ook maar dan zou ik een goed nieuw thuis zoeken!
Laatst bijgewerkt door Izep op 29-08-13 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt