"dierenarts te duur"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Izep

"dierenarts te duur"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 19:00

Zo en nu moet ik het toch echt even kwijt:

Ik lees het steeds vaker hier. Een dier mankeert iets, men vraagt hier advies "want een dierenarts is te duur".

Sorry hoor maar ik word hier toch wel zo ontzettend schijtziek en pissig van!

NEEM GEEN DIER ALS JE GEEN DIERENARTS KUNT OF WILT BETALEN!!!

-:(-

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:02

+1

Als je dier ziek is moet je kunnen zorgen dat het de zorg krijgt die het nodig heeft.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 29-08-13 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:04

Helemaal mee eens. Walgelijk van mensen

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:04

Helemaal mee eens _/-\o_

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:06

Idd, mijn hondjes zijn geen goedkopertjes, ze halen ieder jaar wel minimaal 1 duur grapje uit, maar zorgen zeker weten goed voor ze! We kunnen er niet tegen als we onze honden moeten laten lijden door ons...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:07

Er bestaan natuurlijk ook situaties waarbij er bij aanschaf van het dier genoeg geld was, maar als gevolg van de crisis niet meer. Een beetje nuance kan geen kwaad :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:09

Boras schreef:
Er bestaan natuurlijk ook situaties waarbij er bij aanschaf van het dier genoeg geld was, maar als gevolg van de crisis niet meer. Een beetje nuance kan geen kwaad :)

Dan doe je dat dier weg ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:09

Zo en dan de andere kant van het verhaal. Gezin met twee kinderen , koopwoning en beide ouders werken. Ouders verliezen hun baan, proberen op alle mogelijke manieren de eindjes aan elkaar te knopen. Hond word erg ziek, da kosten lopen in de honderden euro's. En dan, lekker puh, had je in de goede tijden maar geen dier moeten nemen. Kun je net zo goed zeggen dat mensen van 65 voor de trein moeten springen want ze gaan geld kosten als ze oud en versleten zijn.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:11

Daar heb je een punt Boras; niemand kan de garantie geven dat je over een paar jaar nog de financiële lasten kunt dragen. Maar.... goed nadenken voor je een dier aanschaft voorkomt al veel narigheid!

VenoSnorlax

Re: "dierenarts te duur"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:12

Haleluja maar wel gelijk

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:15

Idem Boras,

Je kunt niet in andermans portemonnee kijken en het verschil met nu en een aantal jaar geleden. Dan gaat je gezin toch echt voor. Daarbij zou ik sommige operaties ook niet uit laten voeren bij een dier. Als dat bijvoorbeeld 5000,00 euro kost, dan spijt het me zeer. Al zou ik dat kúnnen betalen dan zou ik dat nog niet doen. Ik hou veel van mijn dieren maar voor mij is een dier altijd nog een dier. (Ik zeg 'voor mij' dus niet meteen op je achterste benen als je het daar niet mee eens bent, dat is ieder zijn mening.)
Laatst bijgewerkt door NoaSky op 29-08-13 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:16

Geryon schreef:
Boras schreef:

Dat is ook maar makkelijk getypt.

Paard krijgt peesletsel,kans op herstel is minimaal maar wat dan?
Slager zodat je de vaste kosten van het paard kwijt bent?
Verkopen? Wie wil een kreupel paard met geen toekomst en als je het verkoopt,wie geeft je de garantie dat die toch niet bereden word.

Dier wegdoen klinkt zo makkelijk maar is lang niet altijd mogelijk.

onley

Re: "dierenarts te duur"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:17

ja net als die mensen met die manke kat wat hier langs kwam en ze het duur vinden om naar de DA te gaan
echt belachelijk!

onze hond heeft een OP achter de rug van dik wel geteld 1000 euro..
efe een kruisbandje gescheurd met 4 maanden!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:17

NoaSky schreef:
Idem Boras,

Je kunt niet in andermans portemonnee kijken en het verschil met nu en een aantal jaar geleden. Dan gaat je gezin toch echt voor. Daarbij zou ik sommige operaties ook niet uit laten voeren bij een dier. Als dat bijvoorbeeld 5000,00 euro kost, dan spijt het me zeer. Al zou ik dat kúnnen betalen dan zou ik dat nog niet doen. Ik hou veel van mijn dieren maar voor mij is een dier altijd nog een dier. (Ik zeg 'voor mij' dus niet meteen op je achterste benen als je het daar niet mee eens bent, dat is ieder zijn mening.)

Maar ik neem aan dat je hem dan wel een spuitje geeft. En niet zoals heel veel mensen doen het dier gewoon laten creperen, niet eens de dierenarts bezoeken.

Dav schreef:
Geryon schreef:

Verkopen? Wie wil een kreupel paard met geen toekomst en als je het verkoopt,wie geeft je de garantie dat die toch niet bereden word.

Dit heeft toch helemaal niets te maken met de stelling in de OP.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 19:18

bigone schreef:
Zo en dan de andere kant van het verhaal. Gezin met twee kinderen , koopwoning en beide ouders werken. Ouders verliezen hun baan, proberen op alle mogelijke manieren de eindjes aan elkaar te knopen. Hond word erg ziek, da kosten lopen in de honderden euro's. En dan, lekker puh, had je in de goede tijden maar geen dier moeten nemen. Kun je net zo goed zeggen dat mensen van 65 voor de trein moeten springen want ze gaan geld kosten als ze oud en versleten zijn.

Mijn kant van het verhaal. Ik, alleenstaand, ziek dus afgekeurd en levend op een sociaal minimum, hondje die op zijn 4e een hernia krijgt in zijn nek. Om een heel lang verhaal kort te maken: het heeft me in totaal 2000 euro gekost! Hoe ik het heb gedaan? Gebruik maken van mijn noodpotje die ik had voor noodgevallen, elk dubbeltje wel 6 keer omgedraaid, geld geleend en betalingsregelingen getroffen. Op zijn 6e kreeg hij een voedselallergie. Hij heeft 5 jaar lang enkel vers vlees kunnen eten wat me dik 40 euro in de maand koste. Ik moest mijn eigen boodschappen vaak uitstellen maar voor hem had ik altijd eten in huis. Het kan dus wel! Ik leef al mijn halve leven op bijstandsniveau maar ik sta toch echt als eerste bij de dierenarts als er iets met mijn dieren is. En zo gauw ik zou moeten uitspreken dat dat te duur was... hoe pijnlijk ook maar dan zou ik een goed nieuw thuis zoeken!
Laatst bijgewerkt door Izep op 29-08-13 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:21

Geryon schreef:
Boras schreef:

Niet iedereen zit op een 'tweedehands' dier te wachten, moet je je hond dan maar naar het asiel doen omdat je baas failliet ging?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:22

Dav schreef:

Maar je kunt ook een dier niet laten lijden, omdat jij de zorg niet kunt betalen die het paard nodig heeft?
Nee eerlijk is eerlijk, mocht het echt niet anders kunnen en mijn paard heeft pijn, dan zou ik hem inderdaad
nog liever in laten slapen dan hem met pijn laten lopen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:23

@Geryon, natuurlijk! Zoiets wordt wel op een fatsoenlijke manier afgesloten ja, geen een dier lijdt pijn of wordt het handels circuit ingestuurd dat is wel een verantwoordelijkheid naar je dier toe.

En operaties doe ik ook hoor, ons hondje is op een zondagnacht met keizersnede bevallen, koste me 750,00 dat maakt me dan niets uit, daarvan weet ik zeker dat ik mijn dier levend en wel terug krijg net als de pups en dat het dan goed is. Daarbij, kozen wij voor een nest (stamboomhonden).
Maar krijgt maar paard een zware koliekaanval en moet hij voor een operatie naar Utrecht met weinig kans, sorry maar dan krijgt hij een nette enkele reis..

@IZEP, dat siert je. Alleen zou ik hem bij de hernia al hebben laten gaan. Vanwege het geld en de prognose. Maar dat is echt ieder voor zich, niet ondat ik het niet zou kunnen betalen, maar omdat ik dat een grens vind. Daarbij zou ik niet minder eten voor een dier. Nu kom ik echt over als een enorme hartz*k die niets om haar dieren geeft, maar dat is niet waar. Het tegenovergestelde is waar. Alleen heb ik een hele duidelijke grens voor ogen voor mezelf .
Laatst bijgewerkt door NoaSky op 29-08-13 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:24

Net als dat niet iedereen op een dier van de fokker zit te wachten. Als je geen geld hebt om een dier van medische zorg te voorzien, dan moet je dat dier ook gewoon niet nemen of houden.

En als je hem nou niet weg kan doen, laat hem dan inslapen.. Maar niet gewoon maar laten creperen :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:24

Sommige begrijpen de insteek van TS.
Het gaat er meer om dat ze een dier aanschaffen maar geen da in willen schakelen omdat het duur is.
En in dat geval, begin er niet aan denk ik dan.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:25

ik had hier dan een topic staan over me kittens die geboren werden maar we hadden even geen geld om te laten steliceren.
maar daar hebben we dan een ander spaarpotje dan voor.
2 weken terug werd onze moeder poes dan binnen ernstig ziek en zijn we naar de dierenarts gegaan dan hebben we wel de geld voor omdat het apart is als de beesten ziek worden moeder poes moest aan het infuus en mondbeademing. heeft ook een paar honderd euro's gekost was in het weekend dan.
maar voor de sterelisatie hebben we dus een apart potje nu voor om de kittens te verkopen.
maar daar begon bokt ook over te zeuren van waaro neem je dieren.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:26

Geryon schreef:
Net als dat niet iedereen op een dier van de fokker zit te wachten. Als je geen geld hebt om een dier van medische zorg te voorzien, dan moet je dat dier ook gewoon niet nemen of houden.

En als je hem nou niet weg kan doen, laat hem dan inslapen.. Maar niet gewoon maar laten creperen :n

Moet je wel geluk hebben, mijn vorige dierenarts wou langer doordokteren dan ik, ik wou al eerder inslapen... zij niet...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:26

Avelienvd schreef:
Geryon schreef:

Moet je wel geluk hebben, mijn vorige dierenarts wou langer doordokteren dan ik, ik wou al eerder inslapen... zij niet...

Maar als daar het geld niet voor is, dan heeft ze toch geen keus?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:27

Ik vind ook dat het niet zo zwart wit kan.
Ik heb momenteel ook echt niet meer de financiele middelen voor mijn paarden, die ik vroeger wel had.
Basiszorg en acute zorg zullen ze altijd krijgen, maar dure operaties, permanent medicijn gebruik etc begin ik niet meer aan.
Ik ga niet mezelf en mijn gezin in de schulden steken voor mijn dieren.

En dan doe je ze maar weg? Dieren die je al 20 jaar hebt doe je niet makkelijk weg, buiten dat zijn ze gewoon nog gezond en hebben ze het heel fijn. Ben ook erg beniewd wie een shet van 24 wil die chronische bronchitis heeft en een papierloos welshje van 20 met flinke zomereczeem.

Ik heb voor mezelf besloten dat ze mogen blijven lopen, maar komen er echt hoge kosten dan is het jammer en hebben ze een mooi leventje gehad hoor.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:27

Lijden is de andere kant maar doelde meer op dat er een jarenlange herstel periode in het vooruitzicht is.
Een langere tijd waarbij het dier niet aan je ''eisen'' kan voldoen maar dat het wel geld kost.

DA is duur maar een lange herstelperiode kost ook veel geld wat veel mensen niet hebben of er niet voor over hebben.
Mensen kopen een paard maar als je de pech hebt dat die de week erna ziek word buiten iemand zijn schuld om heb je 1) aanschafkosten en 2) binnen korte tijd hoge da kosten.
Veel mensen kunnen het eerste nog wel betalen maar een dure operatie oid in zo'n korte tijd kan teveel zijn.