pup plast de hele tijd binnen :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

pup plast de hele tijd binnen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:13

Heey!

Ik heb 19 augustus een leuke puppy gekregen, maar als ik hem heb uitgelaten ( en dan heeft hij gepoept en geplast ) dan zit hij 3 kwartier later weer binnen te plassen.
Hoe zou dit komen?
Dan zeg ik foei en pak ik hem op en neem ik hem snel mee naar buiten, en als hij dan veder plast beloon ik hem.
Maar hij blijft dit maar doen.
Ook met poepen..

x

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:14

We hebben sinds drie weken een hondje uit het asiel, ze is al 7 maanden oud maar de eerste week hebben we haar elk halfuur even buiten gelaten. Drie kwartier ertussen is dus te lang bij jouw pup gezien hij dan weer gaat plassen. Je kan dus ook proberen elk halfuur even buiten?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:15

Is dit geen leerproces? Ik denk niet dat je binnen 8 dagen kunt verwachten dat je pup helemaal zindelijk is, of ligt dit aan mij?

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:15

Hoe oud is je hondje ?
Meestal als je consequent bent gaat dat na een tijdje wel over.
Ik weet niet of het normaal is dat z'on jong hondje elke 3 kwartier plast.
Misschien heeft hij een wel probleem met z'n blaas.
Maar daar durf ik me niet over uit te spreken.

Joscaa

Re: pup plast de hele tijd binnen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:16

Een pup leert het nu eenmaal niet in 1 dag, dat weet je als je een puppy koopt. Ga anders om het half uur even met hem naar buiten als je dat red met je tijd.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:17

Tja, dat doen puppy's nu eenmaal, het zijn net lekkende kranen, komt geen einde aan :+ .

Straffen heeft absoluut geen zin, maar juist wel het buiten plassen heel goed belonen. Verder pup naar buiten na het eten, na het slapen, na het spelen, etc. Maak je gebruik van een bench? Dan de pup daarin leggen wanneer je even niet op kunt letten. Uiteindelijk zal het kwartje wel vallen, maar dat vraagt wel even heel wat geduld.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:18

Hij is nu 9 weken oud.
Hij doet het niet om de 3 kwartier, maar soms ( was ik er vergeten bij te zetten )
Ik verwacht ook niet dat hij nu helemaal zindelijk is, maar ik bedoel 3 kwartier erna?
Ja we hebben een bench.
Maar hij kan het wel meer dan 2 uur ophouden, dat kan hij ook makkelijk in de nacht. Maar dat komt waarschijnlijk doordat hij slaapt.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:20

3 kwartier is nog lang voor een pup hoor maar als ze moeten dan moeten ze...had je maar eerder aan moeten denken.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:21

In het begin met onze hond gingen we elk half uur naar buiten en dan ook nog na het eten, spelen en slapen.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:23

Dan zal ik dat dan maar eens proberen ( elk halfuur )

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:23

Een pup moet plassen na alles wat hij gedaan heeft. Eten, drinken, spelen, knuffelen, slapen, etc etc. Wees er zelf alert er op en wees hem voor. En dan belonen. Foei zeggen heeft geen zin, hij weet niet dat hij wat verkeerd doet (en moet gewoon hoognodig wat kwijt). Heeft de fokker hem krantzindelijk afgeleverd?
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 28-08-13 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:24

Is die krantzindelijk?
Vaak naar buiten en evt kranten binnen leggen,kranten in de loop van de tijd minderen en meer richting de deur leggen en uiteindelijk weg doen. Als het kwartje dan is gevallen dan zal hij gaan piepen oid bij de deur omdat hij moet plassen.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:26

ja, dat doen pups :D Onze pup is nu 15 weken en nu begint het kwartje pas te vallen dat ze haar plasje buiten moet doen, en nu geeft ze dit zelf aan bij de deur. Maar dan moet ik wel snel de deur open doen anders doet ze het voor de deur. Ze kunnen het gewoon nog niet zo goed ophouden

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:27

Inderdaad na het spelen of tijdens gewoon even naar buiten. na het slapen en gewoon heel goed opletten en zorgen dat ze niet binnen aanstalten maakt .. gelijk naar buiten en dan natuurlijk met een hoog stemmetje jaaaa goed zooooo roepen en eventueel zelfs een iniminiebrokje geven.Maar een beloning met een hoge stem is al beloning genoeg. Ik heb net (6 weken) een 10 maanden oud hondje in huis gehaald wat ook lek is. Maar gaat al veel beter. JIJ(en ik) KAN ALLEEN NIET VERSLAPPEN MET JOUW AANDACHT!!!
Want lekker achter je pc/tablet/telefoon en de hond plassen is niet een al te beste combi. Ik zeg niet dat dit zo is hoor maar je moet ogen in je achterhoofd hebben om signalen op te vangen en ongelukjes voor te wezen. ;)

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:28

Nee hij was niet krantzindelijk

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:29

Geeft je pup niet aan dat hij/zij moet?
Dat deden die van ons wel.
De eerste paar keer snapte ik de hint nog niet.
Maar als je zelf de link legt en ziet wat je pup aangeeft gaat het ook beter.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:30

Het is nou eenmaal een hele intensieve bezigheid om je pup zindelijk te krijgen in het begin. Je moet werkelijk na elk slaapje, na elke keer spelen en na elke keer eten of drinken met hem naar buiten. Mijn hond als pup was binnen 2 weken zindelijk, maar ik bracht dan ook meer tijd buiten dan binnen met hem door. Op een gegeven moment denk je dat je gillend gek wordt maar dan ineens hebben ze het door :)
Gewoon goed op de signalen letten en het zekere voor het onzekere nemen, na elke activiteit eventjes naar buiten. Veel succes ermee!

edit: van zo'n jonge pup verwachten dat hij het 2 uur achter elkaar ophoud..my god :roll: dat is echt veel te lang, niet zo gek dat hij het vaak binnen doet dan.
Laatst bijgewerkt door Koia op 28-08-13 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:33

Hun blaas is nog niet zover dat ze al zo lang wat op kunnen houden. Dat moeten ze trainen.
Als jij je pup in de gaten houdt zie je vanzelf wel het verschil in hun loopjes. Als ze moeten dan lopen ze anders. Als je oplet zie je dat snel genoeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:34

Onze pup was goed en wel binnen een week zindelijk. Ik heb de eerste week vrij gepakt en daar goed op getraind. Als hij buiten deed plassen zorgde ik ervoor dat hij zich de koning te rijk voelde. Als hij binnen deed passen lieten we dat een minuut of 5 liggen en dan deden we het opruimen als hij even in de keuken was. Veel puppy's vinden het doekje van het opruimen namelijk ook interessant. Daarbij ging ik ook veel met hem buiten spelen, zodat hij buiten meerdere keren deed plassen.

Snap je een beetje wat ik bedoel?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:35

In de nacht piept hij als hij moet, maar overdag niet. Hij piept niet en hij plast gewoon in één keer op de grond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:39

Ik ging er 's nachts eerst twee keer uit en de tweede week 1 keer. Toen was meneer ook direct bench zindelijk.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:40

Ik denk toch dat je dat verkeerd ziet.
Vaak zoeken ze eerst een plekje om te plassen.
Lopen ze naar de deur waar ze meestal naar buiten gaan om te plassen.
Zijn maar hele kleine tekenen die ook wel eens over het hoofd kunnen worden gezien

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:41

Heb je hem in de nacht in de bench? Dan is het niet zo gek dat hij gaat piepen, een pup bevuilt zijn nest/slaapplek niet en de bench is zijn nest/slaapplek. Net als bij kinderen is het bij honden heel verschillend hoe snel ze zindelijk worden maar met negen weken kan je echt niet verwachten dat hij braaf buiten plast. Hij plast als hij moet en dus moet je hem, zoals hierboven ook al staat, voor zijn. Elk half uur even naar buiten, zeker na een activiteit of voedsel of water. Uitgebreid belonen als hij het buiten doet en negeren als hij het binnen doet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:41

Dan had die vast niet goed uitgeplast. Binnen komt die tot rust en bedenkt dat die moet plassen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:46

Ik wil je niet ontmoedigen maar onze pup was pas na 6mnd zindelijk ;)
Nou was zij ook wel een "zenuwen" drinker (elke keer als er iets leuks of minder leuks gebeurde dronk ze heel haar bak leeg). We wilden haar niet beperkt water geven. Na 4maanden mocht ze overdag onbeperkt drinken en na 9u 's avonds niks meer. Wat een verademing, ik hoefde er niet meer 2/3x per nacht uit
Na een week is een pup simpelweg nog niet zindelijk.