Het begon in dit topic; [BB] Waar een goedkope en leuke Lakenvelder koe vinden? , maar uiteindelijk is het een gewoon een Holstein vaars kalf geworden!

Hij is zondag aangekomen en is gedoopt met de naam Henkie!

Alleen ging het gisteren al mis.. Hij had longontsteking en ik was niet thuis. Gelukkig was mijn moeder gaan kijken (die vond het eigenlijk geen goed idee) en was ie kortademig en heel Henkie's lichaampje ging tekeer.. Dus mijn moeder de dierenarts gebeld en die was er rond 18.00 uur. En ja hoor,longontsteking voor die kleine Henkie.
Hij heeft een spuitje gekregen en vandaag moest het normaal beter zijn. Het gaat al wel beter,maar hij knarst nog steeds met zijn tanden. Waarschijnlijk is het nog niet helemaal beter,maar dat was normaal volgens de dierenarts. Nou,waar het op aankomt; Wat zou ik mijn Henkie nog kunnen geven? Hij krijgt 3 keer per dag melk. En hij heeft Cornflakes dingetjes, graantjes die naar Melkpoeder ruiken en hooi. Natuurlijk staat er ook water bij en dat drinkt ie ook heel goed. Maar zou ik hem verder nog iets kunnen geven? Fruit of iets? Want die graantjes enzo. eet ie nog niet heel goed. Kan ook niet,dat was ie nog niet echt gewend. Weten jullie misschien iets voor mij?
Ik borstel hem wel eens en als ik een halster heb van de week dan ga ik er ook mee in de wei wandelen. Dit weekend word hem dat niet omdat ik een weekend naar Duitsland ga met Touwtrekken.
Alvast bedankt!

Groetjes Sien
(Ik weet dat ik iedere keer ''hij'' zeg,maar dat doe ik bij alles.)
.......1 ding meid een kaart kun je ook uitprinten.