Het gevaar van je hond laten spelen met een stok..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonjour

Het gevaar van je hond laten spelen met een stok..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 22:22

Hallo allemaal,

Wil hier even mijn verhaal doen.

Twee weken geleden op donderdag was mijn vriend met onze 10 maanden oude labrador aan het spelen. Hij was met stokken aan het gooien omdat onze hond altijd zo lekker met een stok loopt te zeulen. Dan is het onderweg wel zo makkelijk om daar ook af en toe is wat mee te apporteren. Echter ging het 2 weken geleden dus fout....Onze hond kwam ongelukkig terecht en de stok schoot haar keel in...Mijn vriend zag het niet direct gebeuren, pas toen hij onze hond hoorde janken besefte hij wat er was gebeurt. Hij rende op haar af en zag de stok die naast haar lag met bloed aan het uiteinde. Hij is snel naar huis gekomen en 20 minuten later kwam ik terug van mijn werk. Sadie was heel timide en er kwam kwijl uit haar bek. Dus hoppa de auto in en naar de da... Daar aangekomen kon hij geen beschadiging in haar keel zien, ze wilde ook amper haar bek opendoen. Ze had wel een flinke snee in haar tong. Dus antibiotica en pijnstillers mee. En goed in de gaten houden. Achteraf gezien had ik de da een wat uitgebreider onderzoek moeten laten doen.

Diezelfde nacht had Sadie weer gegeten. Dus ik had goede hoop. Eigenlijk ging het de volgende dag alweer een stuk beter. Totdat ik op zaterdag een dikke bult onder aan de zijkant van haar nek net boven haar schouder voelde. Mijn gevoel zei gelijk niet goed! De spoedarts gebeld en die zei dat zolang ze geen verhoging had, vrolijk was en gewoon nog at ik me niet heel druk hoefde te maken en maandag naar de da te gaan. Ze bleef hardstikke vrolijk en dus maandag weer naar de da met Sadie. Hij heeft een punctie genomen en er kwam nog niet veel vocht of pus uit. Hij verwachte dat er toch een splinter was doorgeschoten en daar terecht was gekomen. Het lichaam wilde deze afstoten. Mijn 1e vraag wat doen we nu? Afwachten met het gevaar dat het misschien wel gaat dwalen door het lichaam? Of gelijk opereren. Mijn gedachte was gelijk opereren weg ermee en zeker weten wat erin zit! Dus gelijk voor de volgende dag een operatie gepland.

En wat ben ik blij dat we dat hebben gedaan! Er bleek in de bult een kleine splinter te zitten van nog geen halve centimeter. Toen de da bezig was met opereren kwam ze erachter dat de stok dus waarschijnlijk echt helemaal de keel is ingeschoten en daar naar binnen is gedrongen, ze kon vanaf de bult een heel onstoken spoor vinden tot aan haar keel. Ze heeft haar hele hals open moeten leggen aan 1 kant om alles schoon te maken. Vanuit de bult kon ze zo met haar vinger in haar bek komen. Vrij heftig dus! Verderop vond ze nog een splinter. Ze heeft alles goed schoon gemaakt en een kweekje genomen van de bacterien die ze vond in de wond.

Inmiddels zijn we nu een week verder en gaat het goed met Sadie. De wond heelt goed en ze mag overdag al zonder kap rondlopen. Ze is weer haar vrolijke zelf :):) Hopelijk is er niks achtergebleven. Vrijdag gaan de hechtingen eruit.

Ondertussen ben ik een ervaring rijker en heel veel geld lichter doordat het best een uitgebreide operatie is geworden :$

Achteraf zeggen veel mensen ook tegen mij dat het inderdaad uiterst gevaarlijk is zo met stokken te spelen. Tja zo keek ik er niet tegen aan stom eigenlijk |o

Maar door wat er gebeurt is met onze hond wil ik zoveel mogelijk mensen waarschuwen voor de gevaren van je hond laten spelen en het laten apporteren met een stok!

Sabinee__

Re: Het gevaar van je hond laten spelen met een stok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:25

Jep, daarom waren wij met onze honden ook altijd anti-stok..
Fijn om te horen dat het beter gaat met je hond :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:26

en je ziet het iedereen doen haast...
hoop dat hij snel beter is :(:)

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 22:30

Ja ze loopt rond alsof er nooit iets gebeurt is. Geweldig zijn dieren eigenlijk!

Ik ben nu ook anti-stok! Had me er eigenlijk nooit echt in verdiept, maar als het je dan gebeurt en je gaat googlen schrik je toch wel wel even... De da gaat onze hond als hond van de maand in de nieuwsbrief opnemen, met het anti-stok verhaal als uitgangspunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:35

Bij mijn buurhonden ook gebeurt ! Gelukkig wel meteen kijkoperatie gedaan !

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:36

Er is ook een veilig alternatief voor de echte stokkenliefhebbers: safestix!
(ziet er heel apart uit, ik weet het...:+)

Afbeelding

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 22:40

:D Ziet er inderdaad apart uit, maar thanks voor de tip. We zijn nu inderdaad op zoek naar alternatieven voor het spelen met een stok. Een frisbee hebben we ook al :)

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:42

Jeetje schrikken, wij zijn er gelukkig op tijd op gewezen en hebben wij inderdaad ook een safestix. Heftig gelukkig gaat het goed met haar.! Sterkte

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:54

Dit zelfde had ik met een tennisbal. Moet je ook nooit je hond mee laten spelen!! Maar veel mensen denken dat het wel mee valt, helaas. tot ze zelf zien dat t mis gaat :(

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:00

Oh wat een naar ongeluk, gelukkig gaat het nu goed met je hond.
Je hoort het inderdaad wel dat het gevaarlijk kan zijn als een hond met stokken speelt.
Maar meestal loopt het goed af en kom je er pas achter als het verkeerd gaat.

Briitje, wat is er dan verkeerd gegaan bij de tennisbal?
Ik weet alleen dat het slecht is voor de tanden. :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:01

Westernfreak schreef:

[ Afbeelding ]

<<) <<)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:02

Naar ongeluk zeg! Gelukkig goed afgelopen uiteindelijk... Mijn kennis is zo haar hond verloren: die kwam de volgende dag beneden en de hond was gestikt in de stok die hij mee had genomen. Heel tragisch.

De safestix is wel erg dubieus :')
'Plezier voor mens én dier!'

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:03

Toen ik de titel las, dacht ik... Oh nee, laat het goed afgelopen zijn. Ik heb op de dierenambulance gewerkt en heb toen een pup naar het crematorium gebracht, die zo'n bot in de vorm van een stok in haar keel had gekregen tijdens het spelen. Helaas voor die hond was er niemand thuis en vonden de eigenaren haar bij thuiskomst dood in haar mand.. Ontzettend triest en vanaf dat moment krijgen mijn honden ook niks meer dat zo makkelijk de keel in kan schieten.

Erg fijn dat het met jouw hond wel goed afgelopen is! Beterschap nog voor haar!

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 23:09

Thanks allemaal!

Wij hebben inderdaad echt geluk gehad! Als je nu achteraf de verhalen hoort en de foto's ziet op het internet.. Gelukkig loopt mijn meisje nu weer rond alsof er niks gebeurt is, de wond is goed aan het genezen. Echt wonderbaarlijk hoe snel dieren herstellen van zoiets heftigs!

En oh my die safestix :') Plezier voor mens en dier _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:22

Ik las dus satesfix, ging al helemaal in een deuk hier _O-

Maar jeetje wat een verhaal! :oo Onze honden apporteren om de een of andere reden nooit, zeulen wel eens met kleine takjes die ze in de tuin hebben gevonden. Zal mn ouders ook instrueren het niet te gaan proberen ook want zoiets wil je idd niet meemaken. Moet enorm schrikken geweest zijn zeg! Gelukkig dat het goed afgelopen is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:50

Flos touw is ook zoiets links.

Onze vorige jack heeft draad daarvan binnen gekregen.
2 operaties verder niet overleefd.

De darmen waren helemaal om het touw gaan zitten net zoals een capuchon er uitziet als je het draadje aantrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:53

Wat zijn dan wel veilige speeltjes? Mijn pup wandelt wel met stokjes, maar gooi er absoluut niet mee. En flostouw mag hij alleen mee spelen onder toezicht. Losse draadjes haal ik weg. Kong heeft hij ook, die is voorlopig groot zag (labrador pup van 11 week)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:58

Nadat en Flos touw mij een hond en 600 euro gekost heeft komt er bij mij nooit meer 1 in huis ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:59

jeetje wat naar maar nog nooit gehoord. Zal het in mn achterhoofd houden als ik ooit een hond krijg

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:19

Westernfreak schreef:

Ehm, dat ziet er inderdaad uit alsof het in de etalage van een sexshop zou moeten liggen...
Hoeven ze niet eens de naam te veranderen _O-

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:31

Als ik het zo lees zijn er nog veel meer speeltjes die ik maar uit ons assortiment moet halen! Sowieso heeft onze labrador tegenwoordig de neiging alle speeltjes te slopen tot er niks van over blijft. Heb dus al een aantal speeltjes waar ze als pup alleen mee rondzeulde al weggehaald, omdat ze alles helemaal lospluist en ik bang was dat ze dit soort dingen gewoon opeet.

Dierenarts had tennisballen inderdaad ook afgeraden om mee te laten nemen naar buiten en te gooien, maar dat vanwege het slijten van de tanden.

Maar wat blijft er dan over!? Frisbee, safestix :') , een vriendin vertelde mij over de everlasting fun ball, iemand daar ervaring mee?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:35

Fijn dat ze weer opknapt!
Ik speel nooit met stokken of ballen....mijn honden zijn met z'n zessen dus moeten zichzelf maar vermaken.
Ik hoor ook maar al te vaak van artrose door de scherpe draai die ze steeds maken.Het scheelt natuurlijk hoelang je hem laat apporteren.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:44

Fijn dat ze opknapt :j
Wij nemen vaak een tennisballetje mee... Alleen heb ik volgens mij de enige Labrador die niet kan apporteren, hij neemt het balletje mee en laat het halverwege uit zijn bek vallen, of kijkt je heel dom aan :')
Maar stokken gebruik ik nooit (meer)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:46

Westernfreak schreef:

[ Afbeelding ]

Ik heb deze ook gekocht voor mijn woefsel :D
Had van de stick een foto gemaakt van een stukje van de bovenkant en naar m'n vriend geappt.. Die had de schrik van z'n leven :')

Héél af en toe gooi ik nog eens een stok, maar wel 'plat' zegmaar, dus zijwaarts, dat de stok niet met de punt in de bodem kan blijven steken maar dat hij gewoon plat terecht komt

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 10:01

Ja we zijn zo blij dat het goed gaat met Sadie :D Het had zo anders kunnen aflopen!

Mijn vriend vind het leuk om haar te laten apporteren en we doen het ook weleens om haar een beetje moe te krijgen voordat ze de bench in moet.

@MuttleyMarty die van ons brengt alles wel terug, maar als we weleens een bal mee hadden liet ze die op een gegeven moment liggen en kwam met een stok terug :D Vandaar dat we toen maar overgegaan zijn op stokken. Nu gaan we haar dus maar erop trainen dat ze haar speeltje weer meeneemt!