ongeholpen honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Is jouw hond geholpen?

ja
135 (48%)
nee
144 (51%)

Totaal aantal stemmen: 279

Woogy

ongeholpen honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 13:26

Nou erger ik me steeds meer aan alle ongeholpen honden, vooral reuen.
Mijn honden zijn alle vier geholpen en mijn reutjes hebben steeds meer last van opdringerige hormoonbundels en het valt me op dat steeds minder honden geholpen worden.

Nou is mijn vraag heel duidelijk: waarom niet?

Hoorde laatste iemand heel trots vertellen 'je haalt het karakter eruit, mijn reuen luisteren toch goed dus geen reden om ze te helpen'. Half uur later liep ik het park uit met twee geile reutjes en een gefrustreerde baas die alleen maar aan het roepen en schreeuwen was en op den duur ons had ingehaald 'dat doen ze anders nooit'. Vast niet ;)

Voorheen wachtte ik nog op de baasjes als er weer iets mee liep met ons, tegenwoordig doe ik dat niet meer, eigenaren zoeken het maar zelf uit.

Maar niet alleen reuen, ook ongeholpen teefjes worden steeds erger. Kwam laatst iemand tegen die slaande en schoppende bewegingen maakte naar mijn honden en riep 'hou ze bij je hou ze bij je'. Ik vraag wat er aan de hand was en kreeg het antwoord 'ze is loops'...Misschien ben ik dan simpel, maar waarom ga je naar een erg druk hondenbos met je loopse teef??

geerke

Re: ongeholpen honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:28

al mijn 6 honden zijn geholpen....twee reuen en vier teefjes.Omdat ik van mening ben dat er al genoeg honden zijn.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:30

ik heb geen hond, maar als ik er wel een zou hebben laat ik ze ook helpen.
man of vrouw maakt niet uit, ik heb geen tijd/zin in een pret nestje en ik ben geen deskundige om een fokker te worden.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:32

Mijn chihuahua reu is nog niet geholpen is nog wat te jong. Mijn rottweiler teef is ook niet geholpen en is inmiddels 9 maar ga ook niet naar plekken waar veel honden komen in die periode.

mein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:33

onze hond is niet geholpen.. een reu.. eigenlijk omdat het altijd echt goed ging.. en hij niet echt reuengedrag liet zien.. nu is hij 9 en begint het dus wel te tonen. maarja op 9 jarige leeftijd nog laten castreren???

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:34

Ik ben ook voor helpen. Waarom je hond aan de hormonen bloot stellen als ie er toch niks mee mag doen... Puk was 11 maanden en toen mooi uitgegroeit, de hormonen begonnen op te spelen dus toen heb ik hem laten helpen. Nooit spijt van gehad, en na 3 dagen was hij het al totaal vergeten (op wat jeuk na :P)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:35

ik zie het ook steeds meer..
als ik er naar vraag hoor ik inderdaad de argumenten over het karakter maar ook over eventuele nakomelingen in de toekomst..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:35

bij ongecastreerde reuen is het wachten op prostaatproblemen en bij teefjes op melkklierkanker en baarmoeder kanker.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:37

nou geerke dat is allemaal zo zwart wit nog niet hoor ;)
mijn teef is niet geholpen mijn reu wel (waar ik spijt van heb ;) ) met mijn teef heb ik een nestje gefokt en er volgt er zeker nog een dus die word niet geholpen.
was die teef aan de riem ts? zo ja dan vind ik die mevrouw haar reactie nog niet zo raar ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:41

Ik ben tegen het castreren van reuen en voor bij teven. Waarom? daar ik Casteren bij reuen onnodig vind.

Vaak is het de opvoeding die voor problemen zorgen en zelden de hormonen. Ook heb ik al vaak gezien dat onopgevoede onzekere honden die men vaak als dominant aanziet, geholpen worden en dat net hun laatste restje zelf verzekerheid neemt waardoor het nog meer uit de hand loopt.

Heb zelf twee reuen en totaal geen problemen met hormonen. Heb ook teven en ook dat is geen probleem ook niet met de loopsheid. Kwestie van opvoeden.

Teven vind ik wat anders maar dan om te voorkomen dat ze baarmoederontsteking enz krijgen.

Ik denk als mensen wat kritischer naar zichzelf kijken wat betreft wat voor een hond ze aankunnen ipv naar een wondermiddel zoals castreren wat dan vaak in een teleurstelling eindigt men veel ellende voorkomt.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:42

Mijn 15 maanden oude reutje is niet geholpen. Dit is ons afgeraden door zowel de hondenschool als de dierenarts aangezien hij zo onderdanig/onzeker is dat hij nu al af en toe bereden wordt door andere reuen in het bos. Grote kans dat dit erger wordt als ik hem laat helpen.

Ik merk wel de laatste tijd dat hij wat stoerder wordt, dus ik sluit het in de toekomst niet uit (aangezien hij nu wel de teefjes wat begint te ontdekken :D )

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:43

helemaal mee eens wilawander! ik ben overigens 1x een reu tegen gekomen (stafford) waarbij het wel echt heel erg aan de hormonen lag, is gecastreerd en compleet andere hond :) maar ja dat is er 1 op de ?...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:43

heb jij reuen en teven bij elkaar...ik heb een keer een loopse teef gehad bij een niet geholpen reu.Het heeft mij twee deuren gekost en heel wat slapeloze nachten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:44

Hier is geen enkele reu geholpen. Berner van 6 jaar luistert prima. Reageert niet eens op andere honden, tenzij ik toestemming geef. Labje is nog maar 11 weken. Dus volop in training. Maar word ook niet geholpen.

Edit: Labje toonde laatst wel rij gedrag, puur dominantie. Is intussen ook alweer afgeleerd. Maar je hebt gelijk mensen die roepen: Zo die is er vroeg bij. Die mag zeker wel gecastreerd worden. Terwijl dit los van elkaar staat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-13 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:45

ja hoor die heb ik en heb ook kennissen die dat hebben, sorry maar dat is gewoon een kwestie van goed opletten en je verstand er bij houden daar zou ik nou never nooit voor castreren... ken genoeg fokkers die zowel reuen als teven hebben en als je daar zorgvuldig mee om gaat is er niks aan de hand, als je nonchalant bent ja.. dan heb je een keer een "ongelukje" wat je uiteindelijk aan jezelf te danken hebt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:47

dat fokkers reuen en teven hebben die niet geholpen zijn begrijp ik. :+
Maar ik ben toch blij dat in mijn roedel van 6 gewoon rust heerst,zonder opspattende hormonen :D

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:48

Wij hebben tot nu toe alle honden gecastreerd/gesteriliseerd maar nu hebben we er een reu bij lopen
waarmee we willen dekken. We hebben hem er speciaal voor gekocht en zijn al meerdere keren naar
keuringen geweest. Hij is nu nog te jong om te dekken, maar in de toekomst.. :j
Daarnaast hebben we ene teefje die in onze ogen toch niet goed genoeg was, te klein, oren te hoog opgezet
etc., en die is wel gesteriliseerd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:50

Mijn teefje is nog niet geholpen, wil het nog wel doen in de toekomst. Heb er momenteel het geld niet voor (over).
Toen ik het geld wel had, wou mijn DA het niet doen, omdat ik de eerstvolgende loopsheid af moest wachten dat ze tussen de loopsheden in geholpen kon worden. Helaas herken ik de loopsheid niet omdat er jaarrond reuen stapelgek op mijn hond zijn, ongeacht haar cyclus.

makkie79

mijn teefje is ook niet geholpen!!
ik heb daar geen specifieke reden voor!!!
als ze loops is loop ik maar een kleiner rondje met der zodat we niet voor de reuen een spoor achter laten!!!
miss dat ik ze nog laat helpen miss niet!!
de enige echte reden die ik zou kunnen bedenken is dat het karakter wat (kan) veranderen dat ze dik (kan) gaan worden en dat ze incontinent zou kunnen worden.
maar mocht er een reden zijn waardoor ik haar zou moeten laten sterilliseren zou ik dat ook gelijk doen!!
overigens ik wil geen nestje van der hoor want idd asiels puilen uit!!!

Nikka

Ik ben tegen castreren van reuen, omdat het meer gezondheidsrisico's voor de hond meebrengt zeker op de langere termijn. Het levert meer nadelen op dan voordelen. Een van de nadelen is onder andere dat de geholpen reu erg aantrekkelijk kan worden voor andere honden. Maar goed dat is een van de kleine nadelen. Overigens als ik teven zou hebben, zou ik die wel laten helpen. Daar zijn de voordelen groter dan de nadelen voor de hond.
Ik heb hier alleen maar ongeholpen reuen en een rustige roedel.
Overigens kan het in enkele gevallen wel nodig zijn, maar dat is volgens mij maar beperkt.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 19-08-13 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:52

Hier twee honden die beide geholpen zijn. Mijn eigen reu is met 1.5 jarige leeftijd pas geholpen, luisterde prima maar er lopen hier regelmatig loopse teefjes. Een hond blijft een hond en kan altijd ontsnappen/weg lopen en dan wil ik dat risico gewoon niet hebben. Hij is nu 3 en nog nooit ontsnapt of weg gelopen hoor.

Van de week gingen we naar het bos met een vriendin van ons. Mijn zus en ik met onze geholpen reuen en zij met haar ongeholpen bullmastiff. Sem ging snuffelen wat voor hem erg knap is gezien hij best bang is aangezien hij vaak aangevallen/gebeten is maar hij deed het hartstikke braaf, wel haren omhoog maar niks aan de hand. Haar reu gaat op hun erf super met de andere honden maar mijne viel die aan. Sem pakten hem terug ook. Sem liet snel los maar kreeg zijn kop er echt niet af(bullmastiff). We hebben echt onwijs moeite moeten doen hiervoor. Puur door zijn hormonen en het denken hoger te staan, om de 10 meter plassen/geur achter laten etc.
Prima dit doen we 1 keer en nooit meer, op het erf gaat het goed omdat die dus met teefjes zit.
Maar mijn hond moet met alles kunnen wandelen dus ook met reuen en heb ook geen zin in overal die geuren verspreiden door overal over heen te piesen.

Ik erger me er dus wel aan. Hier in de buurt ook de ongeholpen reuen zijn erg dominant :j
En tuurlijk is dit ook een kwestie van opvoeden maar ook deels hormonen die ze hebben.
Net als ongeholpen teven waar niet mee gefokt wordt, laat ze asjeblieft helpen. Al meerdere malen gehad dat ik voor alles wat vies en lelijk is uitgemaakt dat ik mijn honden aan de lijn moet houden in een losloopgebied/strand/bos omdat hun teef(en) loops zijn. Uhm ja dat is jou probleem, dan moet je niet in een gebied gaan lopen waar veel honden komen en waar ze los mogen en buiten dat kijken beide honden van ons absoluut niet naar loopse teven om en staan ze goed onder apel. Jij heb een loopse teef dus jij moet je verantwoording nemen dan en niet een eigenaar van geholpen reuen aanvallen en gaan schreeuwen dat je niet in hun buurt moet komen. :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:57

Ik heb 1 hond, reutje, deze is niet geholpen, waarom niet?
Ik heb geen andere hond, ouders en schoonouders wel, waar hij ook dagelijks naartoe gaat als wij gaan werken.Hij is makkelijk met andere honden en katten, ook bij loopse teven, snuffelt alleen.
Mijn schoonouders hebben een teefje en als zij loops word ( merken we week van te voren wel, hij gaat haar oren likken en snuffelt steeds aan haar en dan laten we hem thuis voor weekje of 2/3. Vorige jaren bleef hij er zelfs gewoon bij, tot nu toe snapt hij niet wat hij dan kan doen, maar om te voorkomen dat hij het ineens wel snapt en we met een kruising ongewenste pups zitten blijft hij dan thuis.

verder is hij niet aggresief naar andere honden
2e reden, het is erg duur.
Zolang het niet nodig is vanwege zijn gedrag laat ik het niet doen.

is dat overal plassen dan afgelopen als een hond gecastreerd is?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:58

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb 1 hond, reutje, deze is niet geholpen, waarom niet?
Ik heb geen andere hond, ouders en schoonouders wel, waar hij ook dagelijks naartoe gaat als wij gaan werken.Hij is makkelijk met andere honden en katten, ook bij loopse teven, snuffelt alleen.
Mijn schoonouders hebben een teefje en als zij loops word ( merken we week van te voren wel, hij gaat haar oren likken en snuffelt steeds aan haar en dan laten we hem thuis voor weekje of 2/3. Vorige jaren bleef hij er zelfs gewoon bij, tot nu toe snapt hij niet wat hij dan kan doen, maar om te voorkomen dat hij het ineens wel snapt en we met een kruising ongewenste pups zitten blijft hij dan thuis.

verder is hij niet aggresief naar andere honden
2e reden, het is erg duur.
Zolang het niet nodig is vanwege zijn gedrag laat ik het niet doen.

is dat overal plassen dan afgelopen als een hond gecastreerd is?

nee absoluut niet ;)
en daarnaast word de vacht ook nog eens heel lelijk :(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:58

Mijn teefje is niet geholpen, maar het is een rashond waar ik ook zo nu en dan een show mee loop, en de fokkers zijn helemaal weg van haar; ze heeft de mooiste gangen en bouw van het nest en een super karakter, dus ze zouden in de toekomst misschien een nestje met haar willen fokken. Er zijn nog maar weinig bergtypes van de afghaan, dus ik help graag mee om het ras te behouden :) Had ik een vuilnisbakje gehad, dan had ik zeker voor castreren gekozen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 19-08-13 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:59

Zodra het hier kan kwa leeftijd worden alle dieren geholpen.