Ik weet niet meer wat we hieraan kunnen doen, misschien heeft hier iemand ervaring/ tips?
Shadow heeft al jaren last van jeuk, helaas hiervoor geen oplossing kunnen vinden toen der tijd.
Hij krabt met name in zijn hals. Dit begon te pussen en te stinken.
Shadow heeft pillen (gedurende 1 week ongeveer) hiervoor gekregen en is op een speciaal voer gegaan Prescription.
Dit komt bij de DA vandaan, na 2 weken was de jeuk geheel weg en was zijn huid hersteld.
Dit voer hebben we afgemaakt tot de zak leeg was.
Shadow heeft een voedselallergie zei de DA, nu was het zaak om een goed voer te zoeken met ingrediënten die hij nog nooit heeft gehad.
Wij kochten van Adult, Canex Dynamic met vis en rijst. Dit is Glutenvrij en Hypoallergeen staat op de verpakking.
2 zakken van 15kilo ging het goed, in die maanden heeft hij geen jeuk meer gehad.
Zodra hij met de 3e zak bezig was moest hij weer aan de Advantix zodat hij straks veilig mee kan op vakantie naar het bos.
2 weken na zijn 1ste pipet begon de jeuk weer. Direct contact gehad met de DA.
Misschien zaten hier wel stoffen in waar hij ook niet tegen kon.
Om de jeuk weer te stoppen kreeg hij nog een keer de pillen die hij eerder heeft gehad.
(hij heeft eens een tekenband gehad waar hij ook een extreme reactie op gaf)
De jeuk ging gelukkig weer over en zijn huid kwam weer tot rust.
Op advies heb ik Prac-tic gekocht.
Zodra hij hier de 1ste van heeft gehad begon na 2 weken weer de jeuk.
DA gaf aan dat misschien dan het voer wat wij hadden uitgezocht (canex dynamic) toch niet goed voor hem was.
Prima dat kan, hij zit nu weer aan Prescription van de DA.
De jeuk ging echter dit maal niet over, na 2 weken gebeld dat het niet minder werd.
DA wil hem niet weer pillen geven want dan weten we niet waarvan de jeuk stopt en of dit wel het geval is.
Shadow kreeg een prik, hiervan zou hij 2 dagen geen jeuk kunnen hebben.
Hij is deze dagen gewoon door gaan krabben, zijn huid ziet vurig en is gloeiend heet.
Vanmiddag had hij zelfs 1 plekje tot bloedens toe open gekrabd.
Morgen bel ik de DA weer voor verder overleg.
Mijn vermoeden is dat het toch door de Prac-tic komt, omdat hij eerder maanden goed heeft gereageerd op het voer.
Heeft hier iemand ervaringen? misschien ideeën of tips?
Uit een vorig topic heb ik Beaphar gehaald, een spray tegen teken. Is dit er nog? Zal dit ook irritatie geven?
Bedankt voor het lezen en sorry voor het lange verhaal.
het verhoogd uiteindelijk wel absoluut de hele weerstand
en ik voer mijn honden 2x per week knoflook bij, dit helpt wel tegen de vlooien vliegen en teken