Ik plaats dit topic voor vrienden van mij die ten einde raad zijn met hun blonde labrador ..
Hun labrador verhaard nogal erg ( hele plukken vliegen in de ronte als je haar maar even aait) ongeveer een jaar geleden werd geadviseerd om de hond met de furminator te gaan kammen .
Er werd geadviseerd een uur te kammen .. Verharen werd even een stuk minder ..
Maar de hond begon na enige tijd heel erg te krabben , nu zelfs zo erg dat er hele open plekken op haar rug komen..
Toen werd er weer gezegd dat ze haar niet meer met de furminator moesten kammen want de jeuk zou daardoor komen.. Dus ermee gestopt maar de jeuk gaat niet weg ..
Afentoe zo erg dat de hond er zelfs aan gaat piepen..
Ondertussen van voer veranderd, ze krijgt nu prince omdat daar veel olie in zou zitten..maar helaas dat hielp ook niet ..
Van de dierenarts hebben ze een spray gekregen , ( even geen idee welke) dit leek goed te helpen, maar helaas ook maar een maand ..na de derde keer sprayen werkte het al niet meer..
Van iedereen krijgen ze een ander advies en zelf hebben ze geen idee wat ze nu moeten doen, zelf hebben ze het idee dat het is begonnen na het kammen met de furminator maar zeker weten doen ze het niet ..
Iemand zei dat het ook een gras allergie kan zijn, nu heeft mijn eigen hond toevallig een pollenallergie
En zit dan helemaal onder de rode plekjes op zijn buik en oksels maar geen idee of dit 'standaard' bij deze allergie hoort ?
Het gaat om een 7 jarige labrador..
Iemand dit weleens meegemaakt met hun eigen hond of een soort gelijk iets na gebruik van de furminator ?
Ze weten echt niet meet wat te doen dus hopelijk is er iemand die het herkend!
Ps het kan zijn dat ik een detail ben vergeten of niet helemaal juist heb maar zie deze mensen straks en kan dan nog even navragen of heel dit verhaal klop en ik niks vergeten ben

Het bijten is gestopt en hij kriebelt alleen nog iets onder zijn buik, na een week. Dus ik hoop dat dit het is!!!
Als het helpt doe je het toch gewoon?!