Kitten vergiftiging overleven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellie2

Kitten vergiftiging overleven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 10:58

Iemand ervaring met een kitten die ernstig ziek is geweest??

Ik heb sinds 3 weken een kitten, ze is nu ongeveer 7/8 weken oud. (moeder van kitten was weggelopen dus ik had haar eerder dan normaal mag)
Gisterochtend vond ik haar bijna dood in haar mand, in haar eigen plas, kots en ontlasting. Gelijk naar DA gegaan, ze was in comateuze toestand en was er echt heel slecht aan toe, ze zei dat het minder dan 50% kans was dat ze het zou redden. Gelijk aan het infuus, einde v.d. dag moest ik haar ophalen omdat er niemand op de praktijk was, er zat wel een beetje verbetering maar niet zo veel. Hoogst waarschijnlijk iets verkeerds binnen gehad en in combinatie met kittenmelk (speciale van de dierenwinkel!!) in deze toestand geraakt. Gisteravond was zo onwijs aan het spartelen en spastische bewegingen aan het maken dat ik dacht dat dood ging voor mijn ogen.. Weer naar DA, die had haar druivensuiker gegeven en nog een prikje. Weer terug naar huis en om de 2 uur een voedende pasta geven en water ook met een spuitje naar binnen werken en ze ligt onder een warmte lamp omdat ze helemaal onderkoeld was.

Ze spartelt soms zomaar uit niets alle kanten op (DA zegt dat ze geen pijn heeft, dat ze niet door heeft wat er gebeurt, ook al ziet dat er heel onwaarschijnlijk uit..)

Ondanks dat ik haar nog maar zo kort heb ben ik al heel erg aan haar gehecht en dat heb ik nooit met katten..zo een lieverd..
Wat zouden jullie doen in deze toestand?

Ik ben benieuwd of iemand dit ook heeft meegemaakt en hoe dat verliep???

Alvast bedankt!!

Quarterh0rse

Re: Kitten vergiftiging overleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:27

Geen ervaring hiermee maar wel sterkte! Hopelijk red ze het!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:34

Ik vind het een naar verhaal. En wat je moet doen kan ik niet zeggen. Ik vind het zelf belangrijk dat het diertje niet gaat lijden.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:37

Geen ervaring mee, maar wat kan ze dan binnen hebben gekregen? Heb je enig idee? Soms helpt het om te weten wat het is om gerichter iets te kunnen doen.

Geef nog niet op. We hebben een kitten gehad met een heel ernstige darminfectie. Ze was bijna dood, maar na drie bezoeken aan de DA knapte ze langzaam op. Ze is nu een oude dame van 17 :) Katten zijn sterk!

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:49

Bedankt voor jullie reacties.
Ik wil idd ook niet dat de lijdt, maar doordat ze lichte hersenbeschadiging heeft krijgt ze eens in de 2 uur ongeveer buikkrampen daardoor spartelt ze zo. Maar de rest van de tijd ligt ze heel rustig en smikkelt ze wel van haar voedingsspuitje..

Wauw Hevonen!! Ik hoop dat ook kan gaan zeggen..
Ik heb weer contact gehad met de DA maar als ze met paar dagen niet opknapt is het einde verhaal. We hebben eerder ook kat gehad maar nooit gedacht dat een poesje mij zoveel kon doen in zo'n korte tijd.. :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:52

heb je haar ontwormd of vlooiendruppels gegeven?Daar kunnen die kleintjes slecht tegen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:59

Ik wil je niet ontmoedigen, maar het stalhondje bij mijn beste vriendin is vorige week overleden aan vergiftiging.... ze hadden geen idee wat het geweest was, maar Rebbel (jack russel) heeft meer dan een week alleen maar kunnen liggen. Luier eronder want liet alles lopen, moest gevoerd worden en water moest hem ook gegeven worden. Kon niets...
Uiteindelijk is hij overleden....

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:06

Het zou ook nog wel eens een parasiet zijn geweest dat dachten ze in eerste instantie maar toen ze de hele dag bij de DA was geweest dachten ze toch meer aan vergiftiging, we hebben wel een kleine spitsmuis dood gezien in de schuur waar hij wel eens los liep maar dan moet er wel heel toevallig nog eentje zijn geweest en dan ook nog een ziek (muizen/rattengif hebben we afgelopen half jaar niet gestrooid).
En die speciale kitten melk viel sowieso niet goed bij haar.. Dus blijft eigenlijk beetje een raadsel..

@ geerke:
Vorige week was ze ontwormd maar ik heb nu nog een andere spuit mee gekregen ook voor wormen die ik vanmorgen en morgen nog een x aan haar moet geven.
@ Amaris:
Oke. Gelukkig wilt mijn poesje wel graag van de vitaminepasta smikkelen!!

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:11

Heb je planten en/of bloemen in huis staan? Mijn hond is een keer bijna dood gegaan nadat we een nieuwe plant bij de ranzijn hadden gekocht (geen idee dat die plant zo giftig was). En daar had ze alleen een druppel vocht van binnen gekregen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:13

Ik heb een kitten gehad die geen entingen ed had gehad die het zelfde deed.
Buren hadden hem van de straat ge plukt en ik ben gelijk met hem naar de da gegaan om dat hij snotterig was.
Na een ab kuurtje ed had de da goede hoop.
Na een dag of 3 begon hij ineens te stuipen ed.
Gelijk de da gebeld en hem heen gebracht.
Ze hebben hem in slaap gebracht aan een infuus en na een weekeinde 2 keer geprobeerd wakker te maken maar helaas na een paar minuten begon hij gelijk weer te stuipen.
Helaas heeft deze het niet overleeft.
Hij had nies ziekte.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:24

Ik wil je veel sterkte wensen met je kitten, ik duim dat ze erdoor komt. Ik moet wel zeggen dat als mijn dier zoiets zou hebben ik deze absoluut op een kliniek zou willen hebben waar ze haar continu in de gaten houden en medische zorg kunnen geven.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:28

Ik heb geen idee sorry :(
Heel veel sterkte voor jou en 't poesje!
:(:)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:30

Sterkte ermee! Gelukkig geen ervaring mee, maar het lijkt me erg heftig en verdrietig als zo'n klein hummeltje doodziek is. Beterschap voor je kitten. :(:)

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:05

Is haar glucose getest? Rare vraag misschien maar heb je foto's/filmpjes. (zoja, graag per bp sturen)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:28

Tinkermuts schreef:
Ik wil je veel sterkte wensen met je kitten, ik duim dat ze erdoor komt. Ik moet wel zeggen dat als mijn dier zoiets zou hebben ik deze absoluut op een kliniek zou willen hebben waar ze haar continu in de gaten houden en medische zorg kunnen geven.

Niet mee eens. Een van onze oude katten had onlangs een epileptische aanval. Het was de eerste keer en ze leek er maar niet uit te komen. Direct naar de DA. Omdat ik het ook veiliger vond als ze daar bleef, want ze bleef lichte aanvallen krijgen, ook direct na de behandeling met sterke anti-epileptica, vroeg ik of dat kon, zodat ze er meteen bij zouden zijn als het weer gebeurde.

De DA zei dat er bijvoorbeeld 's nachts alleen elke paar uur iemand even gaat kijken en overdag afhankelijk van de drukte.
We hebben haar weer mee naar huis genomen, zelf ben je er toch steeds bij.

Altijd heel moeilijk als je niet weet wat het is en wat je moet doen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:08

Ik heb het ook over een kliniek waar 24 uur dienst is niet bij de da praktijk. Juist omdat jezelf niet weet wat precies te doen, maar dat is wat IK zou doen he.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 08:00

Bedankt voor al jullie reacties.

Maar helaas ik heb haar net uurtje terug in laten slapen. Gisteravond ging het zó goed, ze kon normaal op haar benen staan, stukjes lopen, verschillende keren gepoept, ze waste haarzelf, de stukjes pasta die naast het spuitje waren gevallen likte ze van de hankdoek en ze keek goed uit haar ogen! Maar vanochtend vroeg wilde ze de paste niet meer en ook water slikte ze niet op en 2 uur laten hielden haar buikkrampen maar niet op. Ze had al veel verder in haar proces moeten zitten en haar hersens waren toch wel iets erger aangetast. Dus maar gekozen in overleg met DA en assisent en uit haar lijden verlost.
De DA die normaal gesproken gevoelloos hard en zo niet leuk is heeft mij de afgelopen dagen mij wel zo goed en aardig geholpen. Elk ander DA had haar al laten gaan dus ben hem wel heel dankbaar daarvoor dat hij haar wel een kans gaf.

Ik lag elke dag met haar buiten en ze kon zo heerlijk genieten.. Dat ze er 4 dagen terug nog zo bij zat/lag. Ze heeft zo hard gevochten.. Dat mijn lieverd zacht mag rusten
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bellie2 op 16-08-13 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:21

Tjeetje, heftig! Heel veel sterkte!
Wat was het een knapperd zeg!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:25

ach arme! Wat een klein lief dotje zeg. Ook al was het maar zo kort, veel sterkte...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:31

Ach wat een prachtig dotje was het, ongelooflijk veel sterkte, zo oneerlijk als z,on jong diertje heen gaat.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:17

Wat een schattig katje. Veel sterkte!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:45

Tm verwoord het mooi
Tinkermuts schreef:
Ach wat een prachtig dotje was het, ongelooflijk veel sterkte, zo oneerlijk als z,on jong diertje heen gaat.

Enorm veel sterkte.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:07

Jammer dat ze het niet gehaald heeft, weet je de precieze oorzaak alsnog?
Sterkte, het was wel een schatje hoor. <3

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:10

Sterkte :(:)
Wat was ze een dotje! ;(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:12

Heel veel sterkte!
Wat een knapperd