Hamster heeft 'dode' achterpoot ?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yiruma

Hamster heeft 'dode' achterpoot ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 09:38

Hi bokkers

Toen ik wakker werd was mijn Russische dwerghamster ook wakker.
Dus ik pakte hem maar hij heeft bij zijn linkerachterpoot iets geks.
Z'n poot is zwart, lijkt wel dood, geen gevoel en het is een beetje geplet/samengepakt.
Ik weet niet of hij knel heeft gezeten (en waar dat zou kunnen, ben de kooien langsgegaan)
of hij takelt af, hij is namelijk 3 jaar oud. Verder merk je niet aan hem dat hij wat mist, zijn lichaam ziet er goed uit (oogjes,vacht,neusje etc) hij doet normaal qua eten,drinken,plassen en poepen.
Dus voor de rest is hij volkomen normaal. Als hij loopt sleept hij een beetje, maar hij loopt gewoon normaal voor de rest. Ik zie wel dat hij er op probeert te lopen/steunen maar het voetje zakt weg.

Iemand ideeën?
Bedankt!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:44

Daar is speciaal het beroep 'dierenarts' voor uitgevonden. :)

Edit: Het verbaast mij dat je daar niet zelf op bent gekomen. :o
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-08-13 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

__Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:45

Ik zou het niet weten sorry :( heb zelf wel een hamster maar nog nooit zo iets meegemaakt. Ik zou even de andere reacties af wachten en (sws) naar de dierenarts gaan !

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:47

Gewoon naar de dierenarts ermee..

Suuskipje

Re: Hamster heeft 'dode' achterpoot ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:49

Gewoon naar de dierenarts gaan inderdaad.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:50

Dierenarts, zwart klinkt als afgestorven. Als het een andere oorzaak is dan klem gezeten hebben, zit er kans in dat er iets echt flink mis is en dat het wellicht het beste of meest vriendelijke zal zijn om hem in te laten slapen.

Alleen de dierenarts kan jouw hamster nu helpen

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 11:56

Ik ben net terug van de hond uit laten. Ik heb het ook op Bunnybunch gevraagd en zij zeiden hetzelfde.
Ik wil best met hem naar de DA maar als het te duur word vind ik het ook genoeg geweest. Hij is drie jaar en een operatie ofzoiets dat ga ik hem niet aandoen.
Kan ik de dierenarts gewoon bellen?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:57

Ja hoor, dat zou geen probleem moeten zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:59

Jahoor, als je dan verteld wat er aan de hand is dan zeggen ze wel wat je het beste kan doen en of het nodig is om langs te komen.

Heel veel sterkte ermee :(:)

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:00

Hoef je niets aan te doen, ik ben ook ooit met een rus naar de dierenarts geweest omdat hij een doode poot had en kreeg toen te horen dat ze de poot zelf afknagen om te kunnen overleven, dit klinkt heel cru maar schijnt bij hamsters normaal te zijn.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:01

Hoe oud is je hampie?
Die van mij kreeg het ook toen hij hoogbejaard was. Eerst bij 1 poot en toen bij de tweede. Ik wist ook niet wat ik er mee aan moest, maar de hamster wel. Die at zijn pootjes eraf. We hebben hem maar uit zijn lijden verlost.

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 12:19

Mijn hamster is 3 jaar.
Ik laat hem nu maar even. En als het te erg word/pijnlijk word hij ingeslapen want het klinkt gemeen maar het heeft geen nut allemaal dierenartsbezoekjes voor een hamster die al aan het einde van zijn leven zit. Ik hou heel veel van hem maar hij is simpelweg te oud en het zou niet mogen van mijn ouders aangezien zij er zo over denken. Dus ik laat hem tot hij aangeeft dat het niet meer gaat

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:23

Nee jou hamster is ook al hoogbejaard als ik dat zo lees! Die van mijn had dus precies hetzelfde. Hij had ook eerst een verlamde achterpoot, werd zwart en at hem vervolgens eraf. Schrok me dood.
En toen hij ook aan zijn tweede poot begon, hebben we hem maar uit zijn lijden verlost.
Denk dat dat in jou geval ook het beste is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:26

magda_90 schreef:
Daar is speciaal het beroep 'dierenarts' voor uitgevonden. :)

Edit: Het verbaast mij dat je daar niet zelf op bent gekomen. :o

Mij verbaasd het ook elke keer weer.

Arm dier, maar het is wel in vergelijking een hele voet of onderbeen bij jou, dus behoorlijk pijnlijk.

In dit geval ga je toch naar een eerse hulp of ziekenhuis ermee, zelfs als er bij jou maar 1 teentje totaal zwart is (afgestorven teentje), laat staan een heel poot bij zo'n beestje.

Het diertje mag dan heel klein zijn en dus voor jou een heel klein iets, maar dat is het niet voor het dier zelf.

Als het toch te oud is laat het dan inslapen, anders is het wel een dierenmishandeling om het te laten lijden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:24

Inderdaad, een hamster laat daarnaast niet gauw zien dat het pijn heeft. :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:28

Yiruma schreef:
Mijn hamster is 3 jaar.
Ik laat hem nu maar even. En als het te erg word/pijnlijk word hij ingeslapen want het klinkt gemeen maar het heeft geen nut allemaal dierenartsbezoekjes voor een hamster die al aan het einde van zijn leven zit. Ik hou heel veel van hem maar hij is simpelweg te oud en het zou niet mogen van mijn ouders aangezien zij er zo over denken. Dus ik laat hem tot hij aangeeft dat het niet meer gaat

Soms kan het het meest humaan zijn om juist voor het diertje naar de dierenarts te gaan, niet om hem te laten opereren, maar om ervoor te zorgen dat hij vanaf nu geen pijn meer aan zijn pootje zal hebben :)

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:31

Dat het jou niet opgevallen is.
Er is dan al langer wat mis met het pootje.
Ik zou nu de DA bellen en een afspraak maken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:31

|o |o |o

*adem in.....adem uit......adem in.....adem uit*

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:47

Je hamster geeft aan dat hij pijn heeft*, maar je 'laat hem maar'?! Hup naar de dierenarts ermee, al is het voor een spuitje zodat hij geen pijn meer heeft.
* Het feit dat je hamster aangeeft dat hij pijn heeft, zegt al genoeg, want normaal laten prooidieren absoluut niet zien dat ze pijn hebben!

Jij gaat toch ook naar de dokter als je VEEL pijn hebt, of wacht je het dan ook maar af? ;)

Edit: Aanpassing.
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 15-08-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:52

Moderatoropmerking:
adem in adem uit. Voor dit uit de hand loopt: Houd er rekening mee dat TS 13 is en daarmee nog afhankelijk is van haar ouders. Adviseren om naar de DA te gaan is goed, maar TS hoeft níet de grond in geboord te worden of als dierenmishandelaar neergezet te worden. Hoofd-tegen-muur-bonk-smilies zijn ook niet gepast. Graag vanaf nu hier rekening mee houden.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:56

Neej schreef:
adem in adem uit. Houd er rekening mee dat TS 13 is en daarmee nog afhankelijk is van haar ouders. Adviseren om naar de DA te gaan is goed, maar TS hoeft níet de grond in geboord te worden of als dierenmishandelaar neergezet te worden. Hoofd-tegen-muur-bonk-smilies zijn ook niet gepast. Graag vanaf nu hier rekening mee houden

Oké, de 'hoofd-tegen-de-muur-bonk' smileys waren misschien iets té, maar ik lees in geen enkele post dat ze voor dierenmishandelaar wordt neergezet? Ik vind dat het hier gewoon netjes wordt verwoord en de toon van de berichten lijkt me niet meer dan logisch :j

Ik ben benieuwd wat TS nu gaat doen ;)
Edit: Ik heb mijn post iets aangepast.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:58

Wat rot voor jullie....

Ik ben bang dat dit het begin van het einde is. Ik denk dat ik er een einde aan zou maken...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:01

*zucht* BOKT..... |o

Sorry kon het niet laten.

Ik hoop soms dat heel beestenboel gewoon afgeschaft word.
Hoevaak ik wel niet dit soort topics tegen kom.

Dat kinderen het vragen prima.....maar het antwood is 9 van de 10x dat ouders niet naar de dierenarts willen gaan want het kost te veel geld, hij is te oud en hij gaat vanzelf wel dood.
Dat is gewoon te ziek.

Verder maak ik hier niemand uit voor dierenbeul en ik boor niemand in de grond!! Laat dat wel even duidelijk zijn!!.

Ik denk dat vele bokkers het wel met mij eens zijn dat je hier soms dood en dood moe van word en dat de dieren er altijd maar onder lijden.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:08

Mijn hamster heeft dit ook gehad en ik ben daarmee wel naar de dierenarts geweest. Hij was toen ook ruim de 3 jaar gepasseerd, maar als je een dier hebt, dan hoor je er ook voor te zorgen. Ook met deze dingen.
De dierenarts heeft toen het pootje van onze hamster geamputeerd.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:11

Mayflower_ schreef:
Mijn hamster heeft dit ook gehad en ik ben daarmee wel naar de dierenarts geweest. Hij was toen ook ruim de 3 jaar gepasseerd, maar als je een dier hebt, dan hoor je er ook voor te zorgen. Ook met deze dingen.
De dierenarts heeft toen het pootje van onze hamster geamputeerd.

Amen.

Plus jullie kiezen voor het dier, dan kies je ook voor de eventuele verzorging en dierenarts kosten!
Ook al is het een klein diertje, je laat hem toch geen pijn lijden?