Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ook konijnen moet je op een goede manier koppelen, anders blijven ze ruzie houden. Nimfee schreef:Dit gedrag is heel normaal. Je kunt konijnen niet zo maar bij elkaar zetten en weer uit elkaar halen. Bij elkaar houden = definitief bij elkaar houden, anders gaan konijnen inderdaad vechten. Helaas, maaar Nijntje kan niet meer 'gewoon' langs komen... Dit levert trouwens ook heel veel stress op voor ze.
Wellicht een idee om de konijnen beide een maatje te geven? Het zijn immers groepsdierenOok konijnen moet je op een goede manier koppelen, anders blijven ze ruzie houden.
spaghettie schreef:Nimfee schreef:Dit gedrag is heel normaal. Je kunt konijnen niet zo maar bij elkaar zetten en weer uit elkaar halen. Bij elkaar houden = definitief bij elkaar houden, anders gaan konijnen inderdaad vechten. Helaas, maaar Nijntje kan niet meer 'gewoon' langs komen... Dit levert trouwens ook heel veel stress op voor ze.
Wellicht een idee om de konijnen beide een maatje te geven? Het zijn immers groepsdierenOok konijnen moet je op een goede manier koppelen, anders blijven ze ruzie houden.
Hoe zou je ze dan op een goeie manier koppelen?? Onze konijnen hebben namelijk ook ruzie
spaghettie schreef:Nimfee schreef:Dit gedrag is heel normaal. Je kunt konijnen niet zo maar bij elkaar zetten en weer uit elkaar halen. Bij elkaar houden = definitief bij elkaar houden, anders gaan konijnen inderdaad vechten. Helaas, maaar Nijntje kan niet meer 'gewoon' langs komen... Dit levert trouwens ook heel veel stress op voor ze.
Hoe zou je ze dan op een goeie manier koppelen?? Onze konijnen hebben namelijk ook ruzie
Thats_Me schreef:Man en Man samen gaat eigenlijk nooit goed. Vrouw en vrouw samen trouwens ook vaak niet. Beste combi is een gecastreerde man met een (geholpen) voedster en zelfs dat gaat niet altijd goed.
Nu het ene konijn ook geslachtsrijp is krijg je inderdaad strijd! Kan zeer gevaarlijk worden dus echt gescheiden houden.
Moonfight schreef:Zorg dat je konijnen en vast maatje hebben. Elke keer konijnen bij elkaar zetten en uit elkaar trekken geeft stress.
Chelinka: Dan ging het dus niet goed! Dan zijn ze dus constant dominantie aan het bepalen. Dat geeft onrust en stress...
heb ze al lang niet meer hoor Chelinka schreef:Moonfight schreef:Zorg dat je konijnen en vast maatje hebben. Elke keer konijnen bij elkaar zetten en uit elkaar trekken geeft stress.
Chelinka: Dan ging het dus niet goed! Dan zijn ze dus constant dominantie aan het bepalen. Dat geeft onrust en stress...
ik was 10 jaar ofzo, vond het wel grappig toenheb ze al lang niet meer hoor
Gigixponys schreef:Mijn konijnen zijn niet vijhandig tegenover Nijntje als die er is, dus beschermen van territorium is het denk ik niet. Ze zijn vijhandig tegenover elkaar, Napoleon tegenover Wokkels. Volgens mij is dit dus gewoon ruzie om wie het mannetje krijgt. Toen Wokkels er nog niet was, waren er nooit problemen en nooit stress.
Ik zou dan natuurlijk alleen Napoleon in de ren kunnen zetten als Nijntje er is, maar ze verhuizen per bakje. En Nijntje kom altijd in augustus, dierenarts is in juli (ook per bakje) en dan is Napoleon altijd achterdochtig. Die wil dan alleen komen als Wokkels al weg is, want die heeft er geen problemen mee. Wokkels zit ook niet graag alleen..