Inmiddels begint 1 van de 2 wat vetjes en een nieuwe bijnaam, dikkie dik, te creeëren
Uiteraard wil ik voor de gezondheid van mijn kat overtollige kilo's voorkomen! Nu ben ik dus opzoek naar een voeding die nog meer kilo's voorkomt en misschien dat er zelf een paar gram afkan?
Het verschil tussen beide katten is nu 0,7 kilo en dit is duidelijk te voelen en te zien
Op dit moment krijgen ze brokken van kitekat en natvoer van whiskas of felix. Het natvoer is puur ter verwennerij en ze delen 1 zakje in de avond als wij zelf ook gaan eten. Brokken krijgen ze in de ochtend en voor het slapen gaan.
Nou was mijn eerste reactie: Minder voeren
Dus hop katten apart voeren, erbij blijven dat ze niet elkaar bakje afpikken
Maargoed de dikkerd blijft honger houden, en dan wordt het een draak
Dus, dat is de oplossing niet! Ik denk dat er gewoon ander voer moet komen voor hem, alleen WAT?
Ik zie door de bomen het bos niet meer, er is zo verschrikkelijk veel! En bij sommige voeding staan er ook prijzen bij waar ik u tegen zeg..
Mijn vraag is dus, welke voeding zou ik voor mijn dikkerd kunnen aanschaffen?
Trouwens, het natvoer weglaten is geen optie, ze zijn dit nu zo gewend dat ik mijn nek nog niet breek als ik ze wat geef. Ik beperk het al door ze 1 zakje met zijn 2en te geven, puur voor de extra. Snoep krijgen ze niet heel erg veel. Beide katten zijn trouwen wel erg actief en komen niet los buiten, alleen aan een tuigje
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

) kun je naast de brokjes natuurlijk ook gewoon stukjes kipfilet, rundergehakt, tonijn, etc. geven. Rauw, ongekruid en geen varkensvlees. Is 100% gezonder en stukken goedkoper!