Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Ik zou idd een vuurwerk-cd ( of beter nog, een dvd in het donker bekijken) en dan afspelen met een dvd speler waar een losse basluidspreker bij zit, en de bas hoog zetten. Dan voelt je hond het ook trillen, en dat is juist wat ze vaak zo eng vinden, samen met de flitsen in het donker.
Sassol schreef:Vuurwerkcd reageert de mijne ook niet op.
Wat je zou kunnen proberen is om van die knalerwten te kopen (bij de fopwinkel te halen). Die klinken echt als vuurwerkknallen, dus zo zou je het vuurwerk kunnen oefenen.
Oh ja, thnx!
Onweer vond mijn hond nooit eng, op het gedonder na dan als we buiten wandelen. Dan kijkt hij altijd achterom zo van: is dit geen tijd om naar huis te gaan?

Def schreef:Wat sneu voor de hond Kitty1985 dat ie daar zo'n trauma aan over heeft gehouden. Logisch ook.
Er was eergisteren weer onweer snachts en ben toen gaan spelen met een speeltje met haar. Dat ging goed. Inderdaad afgeleid en in beweging. Maar goed, op een gegeven moment wil je ook weer slapen he, volgende dag vroeg op voor werk. Dus als ik ermee ophoud, begint de angst weer opnieuw helaas.
Miepie77 schreef:als het echt in je hond zit helpt alleen vasthouden/aan de lijn rond de vuurwerktijd en tijdig kalmerende middelen (homeopatisch of via de dierenarts) gaan toedienen