In de nacht van afgelopen Woensdag op Donderdag ben ik nog met spoed met 1 van mijn katten bij de DA geweest.
Ik zag hem ineens enorm sloom worden. At niet en dronk niet meer. Toen ik hem wilde oppakken voelde ik een enorm abces aan zijn bek. En voelde dat hij enorm warm was.
Nemo is niet een kat die elke dag geaaid wil worden. Hij komt wanneer hij wil. En je kunt hem niet dwingen zonder gevaar voor eigen leven.
Dus ik heb het gewoon niet gezien. En daar baal ik enorm van.
Gelijk de DA gebeld om half 2 snachts. Ik moest toch maar met enige spoed komen.
Eenmaal daar hadden we hem getemperatuurd. 40,9
(overigens was die vanmorgen 38,1, dus mooi gedaald) En iets uitgedroogd. Daarna heeft de DA zijn abces los gemaakt doormiddel van een korstje open krabben en uitgeknepen. Daar zat echt enorm veel troep in. En het stonk gigantisch.Na de nodige spuiten + vocht en het uitknijpen kregen we medicijnen mee. En de woorden: Dat hij waarschijnlijk nog wel onder het mes moet om er een drain in te plaatsen als het gezwel weer zou groeien. Daarvoor was hij nu echt te ziek. Dus het was mooi dat er een korstje zat waardoor de troep er toch uit kon.
Nu zijn we bijna 2 dagen verder. En het abces is nog steeds leeg en het lekt zo nu en dan nog iets. Nu was ik vanmorgen gaan kijken hoe het er nou precies uit zag. En toen zag ik dit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6XIT4NL.jpg In link want het ziet er nogal onsmakelijk uit.
Het plekje is toch groter dan ik had verwacht. En ik heb het idee dat als hij er 1 keer aan krabt dat hij 1 groot gapend gat krijgt. Dus ik heb vanmiddag een kap voor hem gekocht zodat hij niet kan gaan krabben, en we straks nog verder van huis zijn.
Ik maak de wond 2 keer per dag schoon met afgekoeld gekookt water met een wattenschijfje. Zo nodig druk ik nog even op de plek zodat echt alle pus en rommel eruit blijft. Daarnaast krijgt hij 2 keer per dag Synulox Antibiotica en 1 keer per dag Metacam pijnstiller.
Nu heb ik nog Dermiel wondzalf liggen waar honing bij in zit voor dieren. En nu dacht ik als ik dat er nou bij gebruik dat het dan sneller gaat?
Er staat op de bijsluiter dat je het op ontstoken plekken kunt smeren. Maar Bij Nemo is het natuurlijk ook van binnen uit helemaal ontstoken. Dus moet ik dat wel doen? Straks geneest de huid heel snel en sluit ik de wond weer af zodat er pus van vormen? Of denk ik nu heel raar?
Zijn er nog mensen met tips?
Maar de DA heeft me ook niets gezegd dat ik dat moest doen. Zelfs niet schoonmaken. Ik probeer het schoon te maken en een beetje vochtig te houden zodat het open blijft en het van binnen uit kan genezen. En alle troep wat zich nog gaat vormen dat dat eruit kan.
Ik ga straks even de DA bellen om te vragen of ik Dermiel mag smeren.