Niet meer dan 5 honden in de gemeente midden Drenthe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Niet meer dan 5 honden in de gemeente midden Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 14:45

Mijn schoonzus is gek op poedels, ze heeft er 7.
Ze hebben ruimte genoeg, wonen vlakbij het bos waar ze vaak met de honden gaan wandelen.
Maar nu heeft de gemeente (midden Drenthe) besloten dat je maar 5 honden mag hebben >;) nu moet ze dus 2 van haar kinderen verplicht herplaatsen....
Dat is toch van de zotte??

truus1970

Re: Niet meer dan 5 honden in de gemeente midden Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:48

dat kunnne ze toch niet maken. Persoonlijk een brief schrijven naar boertjes, zo heet de burgervader toch, is van die zotte. DIt kan niet de bedoeling. Mag ik hopen. Al hebben ze daar soms wel rare ideeën. Ik kom zelf uit die regio.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:49

Dat is vreemd idd.. hoe doen fokkers dat?
Maar ik zou twee honden dan gewoon op iemand anders z'n naam zetten..

Caily

Waarom?

opisop_shop

ook bij mensen die reeds honden hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:51

Tja, weet het niet, snap het aan de ene kant wel. Aan het eind van onze straat woont ook een meid met haar vriend en die hebben er 6, word je ook knettergek van want ze blaffen de hele dag en nacht door.
Maar aan de andere kant, iedereen moet natuurlijk gewoon zelf kunnen bepalen hoeveel honden hij wil.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:51

7 vind ik nog wel kunnen maar wat ik soms op tv zie voor programma's, dat mensen een dierentuin van hun huis maken, snap ik de beperking ook weer wel..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:53

Ach, er zijn mensen die nog geen twee honden goed kunnen onderhouden, en er zijn ook mensen met 10 honden die er allemaal tiptop bij zitten.. Dus belachelijke regel naar mijn mening..

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:56

8nnemiek schreef:
Ach, er zijn mensen die nog geen twee honden goed kunnen onderhouden, en er zijn ook mensen met 10 honden die er allemaal tiptop bij zitten.. Dus belachelijke regel naar mijn mening..

Zolang je maar een grote vrijstaande woning hebt ben ik het met je eens.
Mocht je een rijtjeshuis hebben is het een andere verhaal.. ;)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 14:56

8nnemiek schreef:
Dat is vreemd idd.. hoe doen fokkers dat?
Maar ik zou twee honden dan gewoon op iemand anders z'n naam zetten..

Fokkers moeten denk ik een vergunning aanvragen met alle kosten van dien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:57

ze zouden die regel voor kinderen moeten laten gelden...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:57

hoe willen ze dat fokkers dat doen dan?
de fokker van die van ons heeft er 8, ons logeeradres heeft er 9, en zo vele met hen.
is het niet zo dat je bij meer dan 5 honden het kennelbedrag moet gaan betalen wat betreft hondenbelasting ofzo?
op de gemeentesite kan ik er niets over vinden trouwens

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:58

8nnemiek schreef:

Precies! Waarom daar dan een aantal aanhangen, in plaats van serieus naar elke situatie kijken of dat wel of niet goed is..

Straks moet je nog een honden examen doen voordat je een hond mag houden. In sommige gevallen zou dat zeker niet gek zijn "Dit is een hond, die eet minstens elke dag iets, drinken zou ook fijn zijn"....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:58

Ach wat jammer zeg!
Ben het er wel mee eens dat als ze prima verzorgt worden er niks mis is met het hebben van 7 honden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:01

Waar kun je dat vinden dan?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:05

Je kan als fokker een vergunning aanvragen met daarbij behorende kosten.

Ik denk dat je als je 7 honden voor de hobbby houd en je hebt bijvoorbeeld een grote boerderij ze dat echt wel door de vingers zien. Wellicht met een controleur die kijkt of het kan.

Wel kan ik me heel goed indenken dat er een bepaalde max komt voor mensen in een rijtjeswoning. Hier loopt ook weleens een man met 8 (!) honden buiten. En nee geen kleintjes en geen fokkerij. Die woont hier achter in een flat. Ik zou daar niet blij van worden als buur.

Geldt trouwens ook voor katten enz.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:07

Vreemde regel... Men moet imo zelf weten hoeveel honden men wil houden. Mits deze honden geen overlast bezorgen en goed verzorgd worden, natuurlijk.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:10

geerke schreef:

:=

Inderdaad wat een belachelijke regel, ze kunnen het echt niet menen hoor als je 2 honden zou moeten verplaatsen die al in huis zijn :n

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:12

SuzanH schreef:
8nnemiek schreef:

Zolang je maar een grote vrijstaande woning hebt ben ik het met je eens.
Mocht je een rijtjeshuis hebben is het een andere verhaal.. ;)

want??

ik heb met 5 flinke honden ( rottweiler en argentijnen en kruisingen daarvan) in een klein rijtjeshuis in hoogvliet gewoond,kwamen niets tekort hoor,menig hond wordt tegenwoordig in een kooitje van nog geen m2 gestopt en gehouden...ongeacht hoe groot een huis is...wat is er dan mis met honden die een klein rijtjeshuis tot hun hele beschikking mogen hebben dan??

en wat een belachelijke regel zeg...ik zou dan inderdaad zeggend at 2 honden logee honden zijn van vrienden/ouders mocht er gecontroleerd worden,maar no way dat ik honden zou herplaatsen voor zo'n regel :n

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:16

geerke schreef:

_/-\o_ _O- _O-

Zo mee eens, dan wel graag de max op 2 per gezin, voor de rest moet je betalen :o

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:21

@Kimmie
Omdat als je met erg veel honden in een rijtjeshuis het 'meestal' veel herrie geeft, blaffen van het spelen,honden pootjes over het laminaat(nachts ook), soms zelf stank verspreiden en ik vind dat een hond ook lekker moet kunnen bewegen in het huis.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar als je graag een roedel honden wil hebben vind ik persoonlijk dat je dat beter in een vrijstaand huis/boederij kan doen. Zowel voor hond als baasje beter.

En in vele gevallen zullen de honden het minst er last van hebben,dat ze in eenrijtjeshuis wonen, maar de buren in een rijtjeshuis kunnen er ook last van hebben.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:22

Kimmie: Het is ook niet zo erg voor de honden maar wel voor je buren die misschien wat minder fan zijn.
Ookal verzorg je ze nog zo goed de haren en stof blijven wel in lucht zitten.

En dan heb je nog mensen die idd met hun honden voor stank, herrie en overlast zorgen.
Zeg niet dat jouw honden zo zijn want ik heb vaak genoeg topics van je gezien en ik zie altijd heel gelukkige gezonden honden maar dat is bij lang niet iedereen zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:25

Dan mogen ze de hond van buren verderop ook verbieden. Die maakt lawaai voor 10.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:28

Ik zou denken dat hiet niet zozeer met het lawaai van blaffen te maken heeft maar met de nodige overlast qua ontlasting van zoveel dieren..
Betaal je in jouw regio hondenbelasting?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:29

Salsa schreef:
Kimmie: Het is ook niet zo erg voor de honden maar wel voor je buren die misschien wat minder fan zijn.
Ookal verzorg je ze nog zo goed de haren en stof blijven wel in lucht zitten.

En dan heb je nog mensen die idd met hun honden voor stank, herrie en overlast zorgen.
Zeg niet dat jouw honden zo zijn want ik heb vaak genoeg topics van je gezien en ik zie altijd heel gelukkige gezonden honden maar dat is bij lang niet iedereen zo

Maar stank en overlast is niet alleen voorbehouden aan roedels honden... Mijn buurman heeft twee pinchers, die maken herrie voor 20.