Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vereentjex

Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 12:32

.....mijn jonge kat!!!!!!
Maandagavond vonden mijn vriendin en ik een klein katertje voor onze deur, al krabbend en miauwend.
Dus ik was behoorlijk verbaasd want sinds wanneer hebben wij drie katten?, wij dat katje roepen en meteen begint hij te spinnen en was voor mijn gevoel iets te 'lief' voor een 'zwerver'. Dan gaat er gelijk een belletje rinkelen: 'wie wil er nu weer op vakantie!!!!!!' en daar word dan dit katje de dupe van.
Kan hier echt kwaad om worden! neem dan geen dier! Als je toch op vakantie wil! maar het gebeurt zowat ieder jaar bij ons een jaar geleden ook al een klein rood katertje, die we uiteindelijk WEL een goed plekje hebben gegeven (toen hadden we al 2 katten dus kon die er niet meer bij)
Maar Clowntje Cody (zoals we hem hebben genoemd haha) mag wel blijven, aangezien ik, mijn vriendin xH0RS3S en broertje helemaal verliefd op zijn geworden. Wie herkent dit nog meer en maakt zich er flink kwaad over?!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Courses

Re: Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:33

Wat een schatje zeg!

Helaas is het zo vaak zo dat mensen een huisdier nemen, het leuk lijkt maar teveel werk is en ze 't daarna gewoon dumpen ...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:34

Ik zal toch eerst eens zoeken bij amevedi en de instanties, het kan ook heel goed zijn dat hij weggelopen of ontsnapt is. Heeft 'ie een chip?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:35

Dat dacht vast ook iemand van de knuffelkont die hier weg is gelopen...

Maar er zijn er veel die ze zomaar dumpen ja, triest dat het altijd zo moet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:35

De asielen hier in Belgisch Limburg zitten overvol doordat mensen meer dan ooit hun dier dumpen voor ze op vakantie vertrekken. Ik kan daar met mijn verstand niet bij...

Wat een lief katertje!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:36

Misschien is dit katje wel uit huis geglipt en is er nu ergens een eigenaar heel erg bezorgd over haar verloren katje? Heb je hem al aangemeld bij amivedi? Ik vind dat je nogal snel je eigen conclusies trekt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:36

Beetje jammer dat je het op dumpen gooit terwijl je helemaal niet zeker bent of het beest gedumpt is. Doe eerst maar even wat lieveli zegt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:37

Kwanyin schreef:
Misschien is dit katje wel uit huis geglipt en is er nu ergens een eigenaar heel erg bezorgd over haar verloren katje? Heb je hem al aangemeld bij amivedi? Ik vind dat je nogal snel je eigen conclusies trekt.

Dat is ook weer waar. Is ie niet toevallig gechipt?

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 12:37

lieveli schreef:
Ik zal toch eerst eens zoeken bij amevedi en de instanties, het kan ook heel goed zijn dat hij weggelopen of ontsnapt is. Heeft 'ie een chip?

We gaan er ook mee naar de DA (daar kijken ze toch of hij gechipt is?), maar heb eerst op Facebook geplaatst of iemand hem kwijt was oid, dus dat is afwachten. Ieder jaar worden hier katjes gedumpt dus sorry dat ik dat zo snel denk maar het gebeurd hier IEDER jaar

Minx2000

Hoe weet je zo zeker dat hij gedumpt is. Het komt ook vaak genoeg voor dat mensen ene kitten nemen. Oprecht en lief zijn voor het dier maar hij perongeluk ontsnapt en hij de weg dus niet meer naar huis weet. Sommige mensen weten niet dat er site zoals amivedi of mijndieriszoek zijn.

Maar inderdaad dumpen komt erg vaak voor. :(

xNK

Ik zou eerst kijken of er geen kat vermist wordt?
Wij vonden anderhalf jaar geleden een kater bij de stallen, hij is nog steeds bij ons, maar heeft het nog steeds te verduren met de 'klap' die hij heeft gehad. Geen eten en drinken en dat midden in de winter.
Hij zat ook zwaar onder de wormen, maar er lopen hier veel niet-gesteriliseerde poezen en niet-gecastreerde katten rond, dus het zal wel geen 'dumper' zijn geweest.
Wij hebben trouwens meerdere advertenties geplaatst en posters opgehangen, maar er geen 1 reactie gekomen :n
Laatst bijgewerkt door xNK op 31-07-13 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:38

Toch zou ik niet te snel oordelen TS? Wat als t katje van iemand is en is weggelopen? kittens zijn nou eenmaal erg nieuwsgierig en wandelen overal rond.. Heb je al gekeken via een DA of die niet gechipt is? Misschien mist nu iemand juist wel enorm ze kleine maatje?

SanneJas

ik herken het!

17 jaar geleden mijn kat als kitten gevonden in de bosjes. (leeft nog steeds).
5 jaar geleden gingen we verhuizen en de oude bewoners hadden hun kat in het huis achtergelaten.
En 3 jaar geleden een nest kittens in een doos gevonden (daar heb ik er 1 van gehouden, en voor de rest een goed tehuis gezocht).

Helaas gebeurt het heeel veel!
Mensen moet eens goed nadenken voor ze een dier nemen, en als ze een dier hebben deze dan ook laten helpen.
maar goed, helaas gebeurt het al eeuwen en het zal ook altijd wel blijven gebeuren. :(

Brainless

Ik heb ook een aangelopen kat... is van 4 boerderijen verderop maar heeft besloten hier te komen wonen.

jiperdepip

ik zou ook even kijken of hij niet een chip heeft , straks is hij niet gedumpt en is er iemand nu ontzettend verdrietig omdat zijn maatje weg is

ik zou eerst naar de DA en dan op FB plaatsen.......dat lijkt me de snelste manier om er achter te komen of hij is geregistreerd
Laatst bijgewerkt door jiperdepip op 31-07-13 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Het is een schatje maar ik zou eerst maar eens zoeken waar hij vandaan komt, misschien is er nu iemand wanhopig op zoek naar zijn katje.

8nnemiek

Ik snap ook niet dat er mensen bestaan die hun dier zomaar dumpen :n
Maar zo'n jonge kat..? Zou ie niet gewoon verdwaald zijn? Ik zou idd even langs de DA om te controleren of ie gechipt is.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:39

Niet alleen op FB plaatsen, maar op Amivedi.

GaitMonster

Hier hebben we er ook eentje rondlopen. Zo ineens aan komen lopen, niemand in de buurt is een katje kwijt. Zo tam als wat, zindelijk en gewend aan een huis want als hij de kans krijgt ligt hij boven.
Dus hoogst waarschijnlijk ook gedumpt, nouja op de boerderij hier is hij welkom. Maar ik kan er niet bij dat mensen zoiets kunnen doen.

Mioux

Ook zou ik als ik TS was even fotos maken en in de buurt ophangen, niet iedereen kent de amivedi of dergelijke om katje als vermist op te geven, en vaak zoeken mensen eerst in de buurt voor ze een beestje ergens als vermist opgeven...

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:41

Vorige week woensdag heeft mijn man ook een kat hier van de straat geplukt en al de hele week bezig om zijn eigenaar te vinden maar het dier is ook gewoon gedumpt.
Vooral na het verhaal van een wandelaar gisteren die het gebeuren heel snel heeft gezien.
Chip heeft ie maar staat niks op,maar nu wel :D
Maar de reactie van de dierenambulance is helemaal schandalig bij ons,mijn man moest hem maar laten lopen voor 5 dagen en dan maar terug bellen :x
dat we aan een weg wonen en het dier gewoon op de weg blijft liggen als er een auto kwam deed ze niks ''ach meneer dan lost het probleem zelf op :wow: |o -:(-

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 12:41

Dat gaan we ook zeker doen hoor! wij dachten eerst ook dat hij misschien verdwaald was. maar hij is dan wel zeker 12km van huis af.......en in deze hele omgeving worden altijd katten uit de auto gezet, mijn moeder heeft het meegemaakt, rij - instructrice...

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:42

Mijn buurvrouw is trouwens haar kat kwijt geweest (Zuid-Oost Drenthe) en heeft haar kat in het noorden van Friesland gevonden, waarschijnlijk is hij met een auto meegereden, dus dat kan ook nog :\

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:42

liesjecryos schreef:
Maar de reactie van de dierenambulance is helemaal schandalig bij ons,mijn man moest hem maar laten lopen voor 5 dagen en dan maar terug bellen :x
dat we aan een weg wonen en het dier gewoon op de weg blijft liggen als er een auto kwam deed ze niks ''ach meneer dan lost het probleem zelf op :wow: |o -:(-

Jezus, wat voor mensen werken daar?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:43

Dannog kan jij niet met 100% zekerheid zeggen oh deze is gedumpt. En dan ook zeggen ik hou het katje, dat kan je niet zomaar maken. Ik zou posters ophangen, en 12 km is ook niet dat je dat 100% zeker weet... vaak worden er katten gedumpt maar lang niet allemaal, wie weet mist een heel lief gezin wel dit leuke katje?