Ik zie er tegen op, leven zonder hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xGoldenHero

Ik zie er tegen op, leven zonder hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 23:46

Hallo bokkers!

Ik moet het even kwijt.

Over een aantal weken ga ik trouwen en hebben we dus ons eigen huis, ruime woning met veel tuin. Achter ons huis ligt een meertje waar je heerlijk kan wandelen.

Nu woon ik nog thuis. We hebben twee honden al 14 jaar (ik ben 20 jaar). Ik ken geen leven zonder honden, rekening houden met de honden, uitlaten, vakantie, werken, etc.
Ik ben veel alleen thuis ivm het werk van mijn ouders zijn hun haast niet thuis. Ik zorg dus automatisch voor de honden. Als ik thuis kom van mijn werk staan ze allebei me op te wachten en dartelen ze altijd om me heen.

Fijn thuis komen als er dieren op je staan te wachten.

Nu heb ik een aantal keer gehad dat mijn ouders een week weg gingen en de honden mee namen. Wat heb ik me rot gevoeld zeg! Zonder honden, dat is niks voor mij. Ik wordt er niet blij van en ga dan dus veel weg en ga zo weinig mogelijk naar huis.

Wanneer ik straks mijn eigen huis heb, en thuis kom uit het werk, staat er dus niks op mij te wachten. En ik zie daar gewoon tegen op. Mijn vriend is om 5 uur smorgens weg en om 10 uur savonds thuis en ik werk halve dagen.

Ik zou heel graag straks een hond willen, financieel kan het prima, alleen wat me tegen zit is dat ik bang ben dat ik niet genoeg thuis ben voor een pup. Ik werk 3 of 4 dagen in de week 6 uur per dag.

Wie o wie herkent dit?

Shirley

Re: Ik zie er tegen op, leven zonder hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:50

Maar waarom een pup ?

Er zitten ook heel veel volwassen honden in het asiel die dolgraag zo'n fijn adresje zouden willen hebben :j

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:52

Ik herken het niet, maar snap wat je bedoelt. We hebben zelf een Schnauzer-kennel vandaar.
Wat als je nu je ouders vraagt of de buren of vrienden oid die je hond willen uitlaten als jullie niet thuis zijn? Een oudere hond die al zindelijk is bv. Een pup moet je (meestal) nog zindelijk maken.
Of je neemt je hond mee naar je werk :+

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:53

Shirley schreef:
Maar waarom een pup ?

Er zitten ook heel veel volwassen honden in het asiel die dolgraag zo'n fijn adresje zouden willen hebben :j

:j en vaak kunnen die wel voor een halve dag alleen zijn

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:04

Puppen hebben ook meer aandacht nodig dan volwassen honden. Diemoet je nog socializen enzo, terwijl oudere honden dat al zijn (alst goed is).

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:06

Een pup opvoeden kost wel veel tijd, en het is wel lastig om een pup direct zo lang alleen te laten. Toen wij onze hond als pup kregen was mijn moeder een tijdje vrij van het werk en dat was wel heel makkelijk ik weet niet hoe we het anders hadden moeten regelen. Mijn tante bracht de hond in het begin als ze langer dan 2 uur ofzo weg ging naar een kennel in de buurt die ook een soort "hondendagverblijf" aanbood. Daar zat hij meestal buiten, was er toezicht en sociaal contact met andere honden, dat ging op zich heel goed maar kost natuurlijk wel een aardige duit.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:08

Voor een pup ben je inderdaad te lang van huis (al zijn er zat mensen die het gewoon doen, ik vind het niet fair tegenover het dier). Een volwassen hond van een niet te actief ras die gewend is om alleen te zijn zou geen probleem moeten opleveren. Ik weet hoe je je voelt hoor, ik ben nu ook verplicht hondloos en vind het echt niet leuk.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:12

Er zijn inderdaad genoeg asiel honden van 6 maanden tot 18 maanden die ook een liefdevol huisje zoeken. Dan heb je toch een 'pup', maar die kent (voor zo ver dat kan) toch meer dan een pup van 8 weken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:16

LhinnOlijf schreef:
Er zijn inderdaad genoeg asiel honden van 6 maanden tot 18 maanden die ook een liefdevol huisje zoeken. Dan heb je toch een 'pup', maar die kent (voor zo ver dat kan) toch meer dan een pup van 8 weken.

Alleen het alleen kunnen zijn is wel een belangrijk punt. Veel asielhonden komen daar terecht omdat ze niet alleen kunnen zijn (omdat veel mensen aannemen dat dat automatisch gaat...).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:16

Een pup blijft geen pup héa? Zou je het niet zo kunnen doen dat je dan net een paar weken vakantie hebt? Ik zou nooit een hond uit het asiel willen, alle andere beesten, prima, maar geen hond. Waarom niet? Ik wil zélf die hond opvoeden zoals ík dat wil. Ook zou ik niet zomaar elk soort ras willen hebben.

Wij hebben onze hond gekregen toen mijn ouders volgens mij gewoon full-time werkte, ik en m'n broer gingen gewoon naar school. Hond heeft dus ook hier en daar wel wat alleen moeten zijn, kan nu niet zeggen dat ze daar nu, als volwassen hond, veel van geleden heeft hoor. Zoals ik zei, puppy's worden ook groot.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:18

Bij jou situatie zou ik een asiel hond kiezen. Ik vind dat je te lang weg bent voor een pup.
Mag je niet de honden van thuis meenemen? Je zegt zelf dat je ouders niet veel tiid hebbe.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:29

Hondendagverblijf ? Uitlaatservice ?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:45

Waarom neem je de twee honden van je ouders niet mee, aangezien je zegt dat zij bijna niet thuis zijn?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 06:25

idd lekker een hond uit het asiel nemen en liefst een hond boven de 3 jaar of een koppel boven de 3 jaar. Onder de 3 jaar kun je zeker zeer leuke honden hebben in het asiel maar mijn eigen ervaringen zijn (werk in asiel) is dat honden die rond de 1 á 2 jaar afstand van gedaan wordt moeite hebben met alleen zijn of totaal niet opgevoed zijn. Boven de 2 á 3 jaar spelen er vaak andere redenen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 07:35

Ik heb voor puk 2 asielhonden gehad en echt wat een lieve dieren :j Waren beide wat kleinere hondjes (zeg beagle maatje) maar waren super lief voor mensen. Het teefje zat er omdat ze was aangevallen in haar eigen roedel en toen hadden de mensen besloten haar weg te doen. Ze had de hechtingen nog in haar nek zitten toen we haar meekregen. We hebben haar op 7 jarige leeftijd meegenomen en nog ruim 7 jaar mogen hebben.

Het reutje zat er omdat zijn eigenaar was overleden... Hij was 4 toen ik hem kreeg en ook hij is ruim 15 jaar geworden

Ik zou het zo weer doen :j Maar met puk leek het me ook leuk om eens een keer een hond vanaf het begin te hebben, zodat je zelf de basis kunt leggen. Ook dat was leuk om te doen maar dat maakt een asiel hond zeker niet minder! Zorg er wel voor dat je de correcte info krijgt bij de hond.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 07:37

Ik heb ook gekozen voor herplaats honden.
Ik kan na 8 jaar eindelijk weer honden nemen aangezien ik bij mijn werk ga wonen :D .

Ik ben juist gaan zoeken op herplaatsers , en heb zo een paar hele leuke honden gevonden.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:33

Waarom geen herplaatser? Er zijn zat honden die een huisje zoeken. Wij wilde eerst ook een pup maar hebben dan toch gekozen voor een herplaatser omdat een pup te veel tijd zou kosten en we maar een beperkte tijd hadden om een pup op te voeden. We hebben dus een 'kant en klaar' hondje genomen, ze kon al alleen thuis zijn, kon al met katten en kinderen, de ideale hond voor ons.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:48

Wij hebben ook een asiel hond genomen omdat we vinden dat die ook een Kans verdienen, nu eigenlijk moet je een asiel hond ook nog wat naar je hand zetten (lees : leren kennen , meestal nog wat heropvoeden en vertrouwen zien te krijgen )
Maar de meeste asiel honden zijn klaar en goed heropgevoed voor nieuwe gezinnen !
Wij wouden ook een pup , maar blijft niet altijd zo klein he :o
Ga gewoon even rondneuzen in wat asielen misschien zit je maatje er wel tussen !

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:53

anders zoek je toch naar een hond vanaf een maand of 6, dan heb je de zindelijkheidstrainig niet meer bv van 'dieren op de eerste plaats' (fb) halve dag alleen moet kunnen

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:58

Als je man en je ouders het ermee eens zijn beide honden meenemen.

Anders een of twee leukerds uit het asiel halen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:59

Er staan er zat op MP van een jaar (of 2) die een nieuw huisje zoeken door omstandigheden.
Zo zijn wij ook aan onze 2e hond gekomen. Geweldig leuk/lief beest. Zal het zo weer doen!
Geen gemieter met zindelijk maken, sloopt niets meer en je weet hoe ze uiteindelijk worden.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:08

Ik heb een pup genomen toen ik vakantie had. Ik ben er 3 weken intensief mee bezig geweest, ook met af en toe tussendoor alleen laten.
Na 1,5 week was hij al zo goed als zindelijk, dus dat ging wel heel snel. Overdag gaat hij dan wel naar mijn ouders en die hebben in het begin ook opgebouwd. En als mijn ouders er niet zijn gaat hij naar de hondenopvang. Daar kan je hem ook naartoe brengen als hij nog puppy is, bij ons in ieder geval wel.

In jouw geval zou ik kijken wat mogelijk is, wie er in het begin evt in kan springen en je mee kan helpen en dan zou het toch wel mogelijk moeten zijn?
Evt dat je vriend ook een paar dagen vrij pakt en jullie elkaar afwisselen?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:49

Ik zou in jouw geval ook niet voor een pup van 10 weken gaan. Ga gewoon eens bij het asiel kijken voor jonge honden vanaf 6 maanden. Dan kan je aangeven dat je een hond zoekt die zindelijk is en alleen thuis kan zijn (eventueel met een 2e hond erbij als je 2 honden zou willen).

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:48

Ik herken volledig wat je bedoelt.

Ruim vier jaar geleden trok ik ook bij mijn vriend in. Ik weet niet beter bij mijn ouders of er liepen twee honden rond. Ik werk full-time, maar heb het geluk dat ik over het algemeen halve dagen op pad ben en halve dagen thuis. De tijd thuis was echt stil. Ik miste enorm een hond om mij heen.

Maar ja... hoe moest ik dat gaan doen, ik moet zo nu en dan toch ook naar het hoofdkantoor en dan ben ik echt wel een dag op pad en vriend werkt ook full-time. Met mijn ouders afgesproken dat ze op dagen dat ik lang weg ben ze wel op de hond wilden passen.

Zo gezegd zo gedaan. 3 jaar geleden hebben wij onze hond in huis gehaald. Ik heb heel bewust voor een pup gekozen en heel goed gekeken welke fokker ik wilde. De start vind ik zo ontzettend belangrijk. Drie weken vrij genomen voor de eerste zindelijkheid en ook in die tijd al heel langzaam geoefend met een minuutje alleen zijn en dat een beetje opbouwen.

Maar na de vakantie moest ik toch ook weer op pad en bedrijven bezoeken. De eerste tijd standaard gevraagd of de pup die ik had mee mocht. Dit was eigenlijk nooit een probleem. Dus gezellig samen op pad in de herfst/winter. En het alleen zijn geoefend, Nu kan hij prima een dag alleen zijn als het moet. Al gaat hij dan vaak nog naar mijn ouders. En tja... alleen is ook maar zo alleen, dus over 3 weken komt er een pup bij. Weer drie weken vakantie genomen en rekening houden met het werk. En de pup kan gelukkig veel leren van de reu die we al hebben. We hebben de tuin goed geregeld dat ze samen in de tuin kunnen blijven mits het koel is.

Waar een wil is, is een weg :) Ik kan mij helemaal voorstellen dat het zwaar valt zo zonder honden om je heen :) Kijk goed om je heen wat wel en niet kan. Willen je ouders de eerste tijd misschien helpen met het opvoeden of ga je voor een al iets oudere hond... Succes!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:54

Ik herken dit inderdaad.
Ik heb nu gelukkig vakantie en we hebben de eerste week al gelijk onze pup opgehaald. zodat ik nu alle tijd voor haar heb om zindelijk te maken ed.

Straks als ik weer aan de slag moet kan de buurman haar uitlaten of hele dag in huis nemen ( vind hij helemaal niet erg ).
En als een hond straks wat ouder is en zindelijk is kan het best een paar uurtjes alleen zitten hoor.