Hond poept in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Hond poept in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 23:49

Hey,

We hebben sinds een paar maanden 2 puppies. Beide reutjes en van verschillende rassen.

Informatie over de zwarte:

Naam: satan
Geslacht: reu
Leeftijd: 6 maanden
Ras: boerboel x cane corse x bandog
Karakter: waaks, eenmaal als hij je kent is het een schoothond, lief, luistert, wilt altijd in the picture zijn

Informatie over de bruine:

Naam: daddy
Geslacht: reu
Leeftijd: 5 maanden
Ras: 100% bordeaux dog
Ras: allemans vriend, blijft liever afzijdig, lief en houdt niet vaak van knuffelen

Oja we hebben nog een duitse herder van 14 a 15 jaar en daar wordt niet mee gevochten.

Nou het volgende. Vanaf het begin waren ze vriendjes, ze speelde veel en sliepen bij elkaar en waar de een was was de ander. Totdat we gingen verhuizen toen ging het compleet mis. Ze begonnen te bijten en het stoeien werd vechten. Nu hadden ze vorige week een groot gevecht waarbij ik alleen was en ik sus perongeluk gebeten ben door de zwarte. (Ze zwarte is mijn hondje en mijn lieveling) maar heb ze gelukkig uit elkaar weten te halen want de bruine wilde de zwarte vermoorden. De bruine is dus even bij iemand anders totdat mijn ouders terug van vakantie komen. Maar nu komt het probleem: ik moet de zwarte mee naar mijn slaapkamer nemen want anders blaft en piept hij de nacht door, als ik wegga poept hij in huis en als ik hem even in de woonkamer doe om het konijn in de gang los te laten schijt hij de hele woonkamer onder terwijl ik met het konijn op de gang zit. Dus nog geen halve meter er vanaf. Hoe kan dit komen dat hij constant zit te poepen? Want hij weet dat hij fout is want hij duikt dan de mand in.

Help? -O-

fuego3

Re: Hond poept in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:54

wat er in zit moet er ook weer uit , dus goed uitlaten ?
ik snap wel dat hij wat onwennig is met de situatie , baas niet thuis , andere hond weg.
ik denk dat ze de leiding wat kwijt zijn .

ouders nog lang wg ?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 23:56

Oeps vergeten erbij te zetten. We hebben een super grote tuin die dag en nacht openstaat. Ze slapen normaal in de serre die evengroot is als onze woonkamer en die deur is altijd open. Daar maakt hij ook gebruik van. De honden worden niet uitgelaten, dit omdat ik met de zwarte als puppy geoefend heb om buiten te wandelen maar hij toen zichzelf bijna gestikt had in zijn halsband. Lang verhaal maar ze zijn bang geworden van de halsband.

Mijn ouders komen zaterdag nacht terug nadat ze 3 weken weg geweest zijn, ik ben altijd thuis ook als mijn ouders thuis zijn dus ik denk niet dat het eraan ligt dat ze op vakantie zijn want de vorige weken poepte en plaste hij niet in huis.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:01

kan hij dan geen heimwee naar baasjes en andere hond hebben ?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:07

Even los van het feit dat de hond in huis poept, want ik zou niet weten hoe dat komt: heeft de hond doorgebeten bij jou? Zie dat je 20 bent... Als je laatste tetanus injectie was toen je een jaar of 9 was, dan zou ik even naar de huisarts gaan voor een nieuwe injectie.

Het probleem met de hond zou ik niet mee kunnen helpen, ik ben daar te onervaren voor om een oplossing/oorzaak te verzinnen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:09

Wiens briljante idee was het twee puppies gelijktijdig te nemen, en dan nog van dergelijke rassen...
En alle pups zijn "vriendjes", de boel wordt pas interessant als de hormonen beginnen te werken, zoals je gemerkt hebt.
Je nonchalante opmerking over het niet kunnen uitlaten van je honden vanwege één mislukte riemtraining doet me ergste vermoeden, enfin, succes ermee.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 00:10

Naar de andere hond weet ik niet want zaterdag is de bruine even op logee gegaan en toen ze bij elkaar kwamen hingen ze weer in elkaar. Naar mijn ouders kan maar dan vindt ik het toch raar dat hij 2 weken braaf was en opeens in huis poept en de hele nacht jankt en me de heledag achtervolgt.

De hond had doorgebeten, ben ook de dag ernaar naar de night care geweest en heb een tetanus prik gekregen en een antibiotica voor ontstekingsgevaar want ik ben allergisch voor beten en krabben. Makt ook niet uit, ben blij dat je even de moeite neemt om te reageren. :)

Tetanus prik moet altijd 72 uur binnen de beet gezet worden. Hoelanger je wacht hoe slechter de prik werkt.

En was niet mijn idee. Wij hadden al een Bordeaux dog daarvoor namen mij de zwarte puppy. De oude hond was/is af het takelen en we wilden onze andere bordeaux dog niet alleen laten want hij is gewend om met andere honden samen te gaan, ironisch genoeg is de dag nadat we de zwarte opgehaald hadden de bordeaux dog worden ingeslapen wegens een hersentumor en hij epileptische aanvallen kreeg. Toen was die puppy alleen en dus echt ontzettend druk en begon die oude hond aan te vallen dus toen bedacht mijn moeder om een pup erbij te nemen zodat hij niet zo alleen zou zijn.

Pardon?! Nonchelant? Volgens lees je niet goed. :) er staat heel duidelijk dat ik met hem geoefend bij en er staat geen aantal bij. En ik snap niet wat je "doet me ergste vermoeden" bedoeld.. Wat is je ergste vermoeden? Ik heb het beste met alle 3 de honden voor. Net zoals mijn andere dieren.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 00:24

In elk geval terug gaan oefenen en je honden opvoeden. Wij hebben laatst voor onze honden van die tuigjes gekocht, met een paar riemen rond de voorpoten/buik/rug, waardoor ze zichzelf niet kunnen ophangen. Het wandelt heel fijn.

Het probleem dat de hond in huis poept, lijkt me niet het grootste probleem. Honden hebben een kordate opvoeding nodig, en je kan beter voorkomen dan genezen. Het lijkt uit je berichten alsof die honden daar allemaal "zijn" en gewoon rondlopen, zonder dat er echt aandacht aan wordt besteed om te werken aan opvoeding. Of heb ik het mis? Ik bedoel het niet aanvallend hoor.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 00:32

Maakt niks, komt niet zo over. De honden hebben opvoeding. ;) we hebben namelijk vaak kleine kinderen rond lopen. Ze kennen hun commando's, weten hun mand te vinden, zijn echte zware knuffelkonten, weten hoelaat hun eten komt, ze eten apart en vooral hebben ze veel vrijheid. We hebben een grote achtertuin en voortuin waar ze de heledag kunnen rennen. Ik ga zowiezo weer een poging wagen om met de zwarte naar buiten te gaan. En oja de pups worden beide gecastreerd op aanraden van mij. We hebben al ons hele leven reutjes bij elkaar. Alleen dan van verschillende leeftijden en nu dus bijna evenoud. Het kan overkomen alsof de honden een soort waakhonden zijn die verder niks doen maar dat is juist het tegenovergestelde. Dit zijn ze trouwens:

Afbeelding

Echte knuffelkonten dus:
Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 04:31

Je hebt hier ook 2 sterke rassen bij elkaar.
Sowieso gaan wandelen met tuigje (is sowieso voor elke hond beter)
En het vechten... Sja, zolang de rangorde niet bepaald is, blijft dat. Of je moet zelf een hele sterke leider zijn.
Het poepen is een lastig verhaal, wellicht gewoon een trauma, bang om alleen te zijn. Dat wordt ook nog een klus om op te bouwen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 05:00

Met een tuigje stimuleer je alleen maar het trekken, en bij zo'n sterk ras is dat alles behalve handig.
Gewoon netjes leren mee lopen aan de riem. Dan levert het voor niemand problemen op.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 05:34

dit kan verschillende oorzaken hebben
een dominantie probleem zou kunnen aangezien ze nu wel een beetje op leeftijd komen dat ze gaan puberen en daardoor zoveel spanning opbouwen die op de een of andere manier zijn weg moet vinden.. hij doet dat dus door te poepen.zo te lezen van het beetje datje verteld, denk ik dat het veel te maken heeft met de manier waarop jullie ze houden, ze hebben totaal geen duidelijkheid en regelmaat, mogen veel en alles, net zoals aan de riem lopen, er gebeurt iets aan de riem en gelijk hoeft ie niet meer aan de riem.... jullie geven geen leiding op deze manier dus de honden voelen zich wat dat betreft een beetje verloren en gaan het in eigen poot nemen, vandaar ook het vechten, ze gaan nu zelf uitmaken wie de leider is.. omdat jullie dat niet zijn, als dit inderdaad het probleem is, ben ik bang dat jullie best een probleem hebben bij dit soort type honden... want de leiding overdragen pffff moet je sterk voor in je schoenen staan. zou hier heel snel prof hulp voor gaan zoeken die jullie daarbij gaat helpen voordat dit zo erg wordt dat ze jullie gaan vertellen hoe jullie je moeten gedragen...

andere zou te veel spanning door stress... en die spanning moeten ze kwijt... (oversprong uiting, de een gaapt, de ander likt zijn bek, die van jou gaat poepen)

of hij is zo onzeker van alles dat ie weinig buiten durft te poepen (of niet genoeg eigenlijk) en gauw weer naar binnen, of in jullie nabijheid wil zijn dat maar even snel snel zijn behoefte doet buiten.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 07:37

Cayenne schreef:
Met een tuigje stimuleer je alleen maar het trekken, en bij zo'n sterk ras is dat alles behalve handig.
Gewoon netjes leren mee lopen aan de riem. Dan levert het voor niemand problemen op.

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Met een tuig is het sowieso al makkelijker corrigeren, want zodra je hond in de halsband hangt, krijgt hij alleen maar meer adrenaline.
Leuke interessante link hier over: http://www.allergie-bij-honden.nl/is-ee ... r-je-hond/
Zou er graag verder over uitwijden maar ben daar nu te moe voor :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:21

Hmmm 2 jonge reuen in huis halen, bang voor de halsband, vechten, denk dat het poepen je minste probleem is/gaat worden.
Ik zou zo snel mogelijk goede begeleiding gaan zoeken. Ze zijn nu nog jong en zonder hormonen...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:08

Wilawander schreef:
Hmmm 2 jonge reuen in huis halen, bang voor de halsband, vechten, denk dat het poepen je minste probleem is/gaat worden.
Ik zou zo snel mogelijk goede begeleiding gaan zoeken. Ze zijn nu nog jong en zonder hormonen...

Helemaal mee eens.
Heel snel gaan leren hoe jullie leiding moeten geven aan honden, helemaal twee van dit kaliber.
Dat je hond je gebeten heeft en doorgebeten heeft zegt al veel, zoek maar eens op redirectie.

Ga grenzen stellen, laat de honden niet het initiatief nemen.
Onderneem wat met de honden, zet ze aan het werk, ga bijv. eerst in de tuin aan de gang met aan de riem leren lopen.
Leer bijv. ook het commando 'kijk eens' om de aandacht van de hond te vragen en bouw het aan de riem lopen uit naar buiten de tuin.
Oefen ook daar je aandachtscommando, dat lijkt me heel zinvol met zo'n hond. Hij moet aandacht bij jou houden, hij hoeft niks met de omgeving.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:38

Je hebt twee honden die nu beginnen te puberen, beide van een ras (kruising) die bekend staat als hondagressief. Houd er maar alvast rekening mee dat dit wellicht niet goed zal gaan in de toekomst. Verder ben jij niet 'per ongeluk' gebeten, een hond weet dat echt wel.

Niet uitlaten omdat ze bang zijn voor de halsband is een flutexcuus. Een hond heeft gewoon beweging en uitdaging nodig en dat vinden ze echt niet in hun eigen tuin. Dan ga je dus oefenen met een tuigje (wat echt geen trekken stimuleert, waar die onzin vandaan komt zou ik alvast niet weten), of onder begeleiding met een halsband. Zorg dat je wat kan gaan dóen met die honden. Zeker met dit ras wil je ze ool zo jong mogelijk al laten wennen aan het tegenkomen van onbekende honden en hoe ze zich dan dienen te gedragen.

Het poepen kan een medische oorzaak hebben, dat zou ik eerst uitsluiten. Het kan ook voortkomen uit stress, verveling, of aandachttrekkerij.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:46

Oei niet zo handig om 2 pups in een keer te nemen..

En inderdaad ik denk dat het poepen in huis nu wel het minst erge is..
Ik zou er hulp bij gaan zoeken, want zo te horen gaat dit niet goed.

Over het wandelen zou ik toch wel gaan doen met ze niet alleen de ene, ze hebben allebij hun beweging nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:55

Esther schreef:
Wilawander schreef:

Helemaal mee eens.
Heel snel gaan leren hoe jullie leiding moeten geven aan honden, helemaal twee van dit kaliber.
Dat je hond je gebeten heeft en doorgebeten heeft zegt al veel, zoek maar eens op redirectie.

Ga grenzen stellen, laat de honden niet het initiatief nemen.
Onderneem wat met de honden, zet ze aan het werk, ga bijv. eerst in de tuin aan de gang met aan de riem leren lopen.
Leer bijv. ook het commando 'kijk eens' om de aandacht van de hond te vragen en bouw het aan de riem lopen uit naar buiten de tuin.
Oefen ook daar je aandachtscommando, dat lijkt me heel zinvol met zo'n hond. Hij moet aandacht bij jou houden, hij hoeft niks met de omgeving.

_/-\o_

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 11:20

Het is niet zo dat we geen ervaring hebben met honden, we hebben ze immers al heel ons leven en hebben ook met de honden getraint op een hondenwei. Normaal gezien doen ze zoiets niet als mijn ouders er zijn, mischien ben ik juist wel "te soft" en gingen ze daar gebruik van maken. Beide worden trouwens wel gecastreerd dus dan moeten die hormonen zeker gedimd worden.

De zwarte beet me niet express. Die kroop naderhand in een hoekje en zat te plassen onder zich, zonder dat ik eigenlijk boos was. De zwarte lag op zijn rug en de bruine was zijn lucht dicht aan het knijpen en de zwarte zijn ogen sprongen er haast uit. Dus toen ik ruimte maakte kreeg die zwarte de ruimte om zich te verdedigen alleen was het eerste mijn arm. Ik ga sowieso wat meer ondernemen maar zal hier ook met mijn ouders over gaan praten. Mijn stiefvader heeft een aantal jaar geleden zelfs 5 bordeaux doggen bij elkaar gehad, dit ging echter goed.

Ik heb ook nog eens met iemand anders gesproken en het kan idd zijn dat de zwarte nu bang is geworden en een leunpaal nodig heeft die hem beschermd.

Hopelijk dat na de castratie alles beter gaat. De zwarte was op het begin trouwens altijd bijterig en beet je dan ook in de vingers met die scherpe puppy tandjes. Dat is door goede aanpak ook verdwenen dus ben er zeker van dat dit wel goed gaat komen uiteindelijk.

Iniedergeval bedankt voor het meedenken ik ga er zeker wat mee doen en met mijn ouders overleggen die zijn tenslotte mede eigenaar want ik woon bij hun. :))

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:41

Er zijn meerdere problemen en dan moet je bij jezelf te rade gaan.

1. honden vechten met elkaar (hebben rangorde strijd), waarbij de bruine door lijkt te willen gaan tot de dood
2. zwarte hond blaft en piept hele nacht door wanneer hij alleen is
3. zwarte hond poept wanneer hij overdag gescheiden wordt
4. zwarte hond kan niet uitgelaten worden omdat hij 'halsbandangst' heeft

probleem 2 en 3 zijn ook wel tot 1 probleem te voegen: verlatingsangst. Uit je verhaal komt de zwarte sowieso onzeker en angstig over. De bruine hond komt in dit verhaal dominant en zeker over, die dus de zwakke pakt.
Je zult er dus voor moeten zorgen dat de zwarte hond stabieler wordt en de bruine hond door heeft dat hij onder jou staat en vechten niet acceptabel is.

Mijn advies? Haal er zo snel mogelijk hulp bij, dergelijke problemen op deze leeftijd getuigen toch echt van gebrek aan kennis en ervaring.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:59

TS, ik heb tenenkrommend je berichtje gelezen en ik wil er heel kort over zijn:

Jammer dat er blijkbaar zo vreselijk ondoordacht 2 zulke pups in huis zijn gehaald door mensen met zo weinig kennis en ervaring, maar goed het kwaad is geschied maar nu is het wel tijd voor aktie!

Ik kan eigenlijk maar 1 tip geven:
Ga jullie aub eens verdiepen in het gedrag van honden! Veel lezen en als de donder naar hondencursus en laat je begeleiden door iemand die er verstand van heeft want dit gaat zo niet goed komen.

Oh en met enkel castreren is dit probleem echt niet opgelost hoor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:02

Castreren kan idd evengoed geen fluit helpen. Het lijkt me in elk geval sterk en eigenlijk onmogelijk dat het zodanig het karakter van de honden kan veranderen dat ze plots poeslief gaan doen tegen elkaar.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:04

Leiderschap! Daar gaat het om.

En als je bij angst voor een riempje al gelijk opgeeft dan kun je de consequenties verder wel al op je 10 vingers uittellen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 12:19

@ izep, ik kan niets aan de keuze doen want ik was niet van plan 2 pups te nemen. En om te zeggen dat we geen ervaring hebben vindt ik een beetje naar om te lezen omdat wel wel verstand hebben wat we doen mijn moeder wilde alleen graag nog een bordeaux dog want de onze was worden ingeslapen. Ik heb niet na 1 keer aan de riem opgegeven, weet niet hoe je erop komt. Ik heb dit lang gemoeg volgehouden maar als de pup zichzelf zit te wurgen zie ik het plezier van het wandelen niet meer. Wij hebben altijd opgevoede honden gehad en hebben altijd pittige rassen gehad.

Nee castreren willen we alleen doen dat die hormonen wat gedimd worden. Ik weet dat het het karakter niet doet veranderen want ik heb bijna al mijn dieren gecastreerd. En ik weet ook dat het een hele tijd duurt voor die hormonen wat gedimd zijn.

En ik zou graag willen dat het weer naar het onderwerp gaat want heb nu wel genoeg gehoord dat we ondoordacht bezig waren en geen ervaring hebben en dat vindt ik naar om te lezen want zo komen we over als sukkels. (Ik zeg daarbij niet dat jullie sat gezegt hebben..) dus iemand nog hulp over het poepen in huis waar dit topic over ging? Want heb nog geen reactie daarop gehad. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:20

Het zal niet makkelijk worden als de bruine hond weer terug komt, als je ouders van vakantie terug komen.
Dan heb je kans dat het vechten eerder nog zal verergeren doordat de bruine hond een tijd weg geweest is.

Uit jouw verhaal lijken de honden ongeleide projectielen die totaal niet opgevoed zijn.
Ze kunnen best lief zijn en van knuffels houden maar een hond heeft veel meer nodig dan dat.

Voordat de bruine hond weer terug komt raad ik je aan, samen met je ouders om de tafel te zitten.
Sowieso met elkaar op één lijn wat betreft de opvoeding en omgang met de honden, en idd hulp zoeken (hondenschool bv)

Je kan je honden altijd nog leren om aan de halsband te lopen.
Het komt nogal gemakzuchtig over om het dan maar op te geven, als het niet lukt.
Van: ze hebben een grote tuin dus dan hoeven we daar eigenlijk ook geen aandacht meer aan te geven.

Wat betreft het poepen in huis:
verdiep je eens in hoe een puppy in elkaar zit, hoe je het alleen zijn opbouwt.
Daar is genoeg over te lezen, ook op hondenschool leer je daarover.
Dat hoeft niet in dit topic, op internet zijn er tientallen interessante en leerzame sites over.
Het alleen zijn, kun je bij een oudere hond op dezelfde manier aanleren.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 26-07-13 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt