poes is bevallen, is dit gek!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

poes is bevallen, is dit gek!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 01:35

Vrijdag op zaterdag nacht heeft onze poes twee kittens geworpen. En de volgende ochtend was er nog steeds een enorme buik en nog steeds twee kittens. Rond 12u vond ik het best zorgelijk dat Mauwtje weer helemaal normaal was en geen weeën meer had, DA gebeld en ze heeft er een prikje voor gehad. Binnen 2 tot 4 uur moest de rest eruit komen. Na 6 uur was het hele zooitje weer gestopt en de poes liep er lief en leuk bij. Dezelfde DA zei op dat moment, dat het heel gevaarlijk is en dat we haar moesten komen laten opnemen in de kliniek. Echter hadden wij alleen maar het idee dat hij op hij op geld geilt, omdat hij raar stond te banketstaaf en niet erg vriendelijk naar de kat was, een een rekeing kregen alsof hij goud had ingespoten. Dus wij hebben meerdere DA's gebeld. Allen zeiden ze dit; kom haar meteen brengen als ze ziek lijkt te worden, dit is nu niet gevaarlijk en als ze dode baby's werpt eet ze ze wss op.

Na drie dagen (vandaag) voelde ik ze smorgens nog schoppen. Zo vreemd! Aangezien het vruchtwater al was gebroken, door de bevalling 3 dagen terug) en ze kunnen niet zonder (dat is een logische gedachte toch :o??). Maar toch erg blij natuurlijk, hopelijk kwamen er nog gezonde kittens uit, maar we hebben ons ook op dode kittens voorbereid. Gelukkig zijn er vanmiddag na een vlotte bevalling 4 gezonde en actieve kittens uitgekomen. (we zijn een uurtje of twee weg geweest, en toen mauwtje langsliep zei mijn vriend nog: "zo ze is wel afgevallen he". En 5 seconden later, toen ik naar de koelkast liep zagen we een heel hoopje krioelen daar in de krat <3.
Drie en een halve dag later! Heb meer poezennestjes meegemaakt, maar die waren na max. een halve dag leeg.

Bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd of het normaal is dat dit gebeurd? Ik vind/vond het zo vreemd? :P

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 02:05

3,5e dag is idd wel wat lang maar zolang alles gezond is en de kat in de tussentijd niet ziek is geweest kan het denk ik niet zoveel kwaad. Kittens zitten trouwens in aparte vruchtblaasjes in een van de twee baarmoederhoornen. Misschien dat eerst de ene en vervolgens de andere hoorn zich "geleegd" heeft. Het is al weer ff geleden wat betreft school maar ik weet dat het mogelijk is dat kittens uit hetzelfde nest verschillende vaders kunnen hebben. Pin me er verder niet op vast hoe en wat maar misschien zijn die 4 andere kittens van een andere vader en net wat later verwekt dan de andere 2? :)

CM_

Re: poes is bevallen, is dit gek!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:15

Het komt zeker voor, een kat kan door meerdere katers bevrucht worden, en ook op verschillende tijdstippen.
Meestal wordt de rest gehaald met een keizersnede, de biest is naar alle waarschijnlijkheid op, en deze kittens zullen het dus erg zwaar kunnen krijgen.
Vandaar dat je tegenwoordig niet meer hoort dat katten daags naderhand de rest van de kittens werpen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:25

Ik snap echt niet hoe je zolang hebt kunnen wachten, de kittens hadden dood kunnen gaan terwijl het enige wat je had hoeven doen is naar de dierenarts gaan.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:31

Heb ik hier ook wel eens gehad na 4 dagen nog een kitten. wist niendat er nog een zat .
Kitten verder gezond en groot geworden.
Maar raar stond iknwel te kijken ja toen ze na zoveel dagen weer een prul erbij had liggen.

Ze is toch naar de dierenarts geweest en heeft er meerdere gebeld.
Zolangbkat er niet ziek van is komt het er vanzelf uit.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:33

Zoals jij over de da praat vind ik dat wel vreemd en erg lomp.
En 3 da's zeggen van ''kom langs'' en naar niemand luister je?! Mag blij zijn dat de kat en of kittens nog leven.

Taartdoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:34

Arme kat, kan me niet anders dan bij bovenstaande post aansluiten.....

Als je geen geld uit wilt geven, ben je geen dier waardig :r

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:34

karina1977 schreef:
Heb ik hier ook wel eens gehad na 4 dagen nog een kitten. wist niendat er nog een zat .
Kitten verder gezond en groot geworden.
Maar raar stond iknwel te kijken ja toen ze na zoveel dagen weer een prul erbij had liggen.

Ze is toch naar de dierenarts geweest en heeft er meerdere gebeld.
Zolangbkat er niet ziek van is komt het er vanzelf uit.

En dat een levende kitten dan eventueel nog sterft maakt niet uit?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:39

@ taartdoos, als je goed gelezen had had je zien staan dat de ander da's die ts gebeld had gezegd hadden dat ze moest komen als poes ziek toonde. Ook schrijft ts dat dat niet het geval was, dus wat heeft zij nu misdaan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:42

Ze zegt dat ze na 3 dagen nog kittens voelde schoppen, toen had ze direct moeten bellen naar de DA en het hele verhaal moeten doen en iedere DA zou gezegd hebben nu komen. Je kan namelijk niet vanuit de buitenkant zien hoe oud die kittens zijn, ze hadden kunnen stikken in de poes en vervolgens sterven met alle gevolgen van dien.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 06:47

Dit is Russisch roulette spelen met je kat, gelukkig voor de kat is het goed afgelopen, maar het verdient niet de schoonheidsprijs

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:18

En die spuit van goud, zo'n spuit om de weeen weer op te wekken is inderdaad erg duur, maar dat is de consequentie van het hebben van een nestje.
Ik vind het dan ook erg onverantwoord dat jullie nog niet met de poes bij de dierenarts zijn geweest voor op zijn minst een echo om te kijken of er nog meer in zit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:24

Je hebt echt donders geluk gehad met moederpoes :=
Hier enkele jaren geleden hetzelfde verhaal gehad met de stalpoes van de buren die permanent bij ons woonde.
Beestje deed veel te lang over de bevalling, maar we kregen geen toestemming van rechtmatige eigenaar om de da in te schakelen.
Eindresultaat was een doodzieke moederpoes die enkele dagen het erg naar heeft gehad, een buik vol dode kittens, en moederpoes is, toen we eindelijk wel toestemming kregen om haar te laten helpen, uiteindelijk diezelfde dag nog ingeslapen omdat de kittens in haar buik al aan het wegrotten waren ( ze stonk zelf ineens ontzettend naar rotte eieren).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:29

zonnebloem18 schreef:
En die spuit van goud, zo'n spuit om de weeen weer op te wekken is inderdaad erg duur, maar dat is de consequentie van het hebben van een nestje.
Ik vind het dan ook erg onverantwoord dat jullie nog niet met de poes bij de dierenarts zijn geweest voor op zijn minst een echo om te kijken of er nog meer in zit.

Inderdaad, of had je kat in eerste instantie geholpen en geen kittens genomen, was beter voor de poes als de kittens geweest, want in deze tijd is het erg moeilijk om goede baasjes te vinden!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:33

Hoe gek ben jij eigenlijk op je kat? >;)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:36

Niet gelijk TS gaan afkraken.. iig niet op zo'n onaardige manier. Je kan best er op wijzen dat ze fout zat, maar hou het leuk alsjeblieft..

Je hebt geluk gehad TS! Nu willen we natuurlijk wel foto's zien :j

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:41

Hmmm had gewoon naar de DA geluisterd, hij heeft er voor gestudeerd, en ja dierenarts kosten zijn duur! Maar dat weetje als je beesten hebt. Gelukkig is ze er goed van afgekomen en de kittens ook!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:42

Even daargelaten dat je je poes had moeten laten helpen vind ik, heb je dit niet erg handig aangepakt. Leermomentje voor de (hopelijk niet) volgende keer :).

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:50

"Dus wij hebben meerdere DA's gebeld. Allen zeiden ze dit; kom haar meteen brengen als ze ziek lijkt te worden, dit is nu niet gevaarlijk en als ze dode baby's werpt eet ze ze wss op."

Lees dit nog even een keer voordat je gal begint te spugen.. TS heeft meerdere dierenartsen gebeld die allen hetzelfde zeiden! Mag je er dan van uit gaan dat dit het juiste is om te doen??? ik vind van wel en neem de TS niks kwalijk.

Fijn dat alles toch nog levend ter wereld is gekomen TS :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:53

Tegen wie heb je het? Ik spuw geen gal, hoor. Ik vind deze hele situatie enkel onnodig onhandig aangepakt.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:06

Fijn dat je allemaal gezonde kittens hebt TS :)!
En ik vind dat de TS juist heeft gehandeld, TS vertrouwde het niet, heeft DA gebelt, Blijkbaar net een verkeerde DA die overal geld uit probeert te halen. (Ja die zijn er)

Heeft uit voorzorg meerdere DA's gebeld die allen zeiden dat het GEEN kwaas kon zolang mamapoes niet ziek toonde. Mama poes toonde kern gezond dus TS heeft in mijn ogen jusit gehandeld :)!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:13

xLaus_ schreef:
Fijn dat je allemaal gezonde kittens hebt TS :)!
En ik vind dat de TS juist heeft gehandeld, TS vertrouwde het niet, heeft DA gebelt, Blijkbaar net een verkeerde DA die overal geld uit probeert te halen. (Ja die zijn er)

Heeft uit voorzorg meerdere DA's gebeld die allen zeiden dat het GEEN kwaas kon zolang mamapoes niet ziek toonde. Mama poes toonde kern gezond dus TS heeft in mijn ogen jusit gehandeld :)!

Hebben jullie het laatste stuk ook gelezen? Waarin staat dat ze 3! dagen er na nog kittens voelde bewegen maar vervolgens niks gedaan heeft?

Boven dien geloof ik er weinig van dat ze meerdere da's gebeld heeft en die allemaal zo'n advies geven, bij ons doen onze DA's dat in ieder geval niet!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:17

Als ze meerdere DA's heeft gebeld, en deze allemaal hetzelfde zeggen, wat moet je dan doen?
DA's zijn om advies te geven/te helpen, en in de meeste gevallen vertrouw je daarop toch?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:23

Jeetje dat je zo lang gewacht heb. ik zou maximaal 4 uur wachten. Door een beetje in te lezen had je dat zelf ook kunnen weten. Vind het altijd jammer dat mensen zonder kennis fokken maar goed.

Overigens een spuit om weeën op te wekken kost haast niks. Heb deze week nog met een duitse herder teef op de kliniek gezeten en die heeft in meerdere uren 4 injecties gehad en dus heel wat meer en de kosten waren 9 cent :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:23

Ik heb zo ongeveer ooit hetzelfde gehad (ik was nog jong, eerste kat, en had het benul niet om haar gelijk te laten casteren) zij wierp maar 1 kitten. Volgende dag DA gebeld, en hij vroeg me langs te komen om even te kijken of er wellicht nog meer in zaten. Dat was niet zo.

Wat kost het nu om even langs te gaan en poes even na te laten kijken?