Wie bekend met asiel Lommel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Wie bekend met asiel Lommel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 11:19

http://www.dierenzonderdak.be/

De site ziet er goed uit, en ze hebben veel keuze, ik wil namelijk meerdere honden gaan herplaatsen.
(per 1 augustus ga ik verhuizen naar mijn eigen manegepand! dus zeeen van ruimte en zeeen van tijd voor ze.)

Wie heeft ervaringen met dit asiel, en dan met name met de gezondheid van de dieren en dierenwelzijn.
Ik bedoel vooral dat het geen woefkesranch praktijken zijn onder andere.

Mist

Re: Wie bekend met asiel Lommel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:44

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:58

Wat goed! Weet niet waar je woont in de buurt?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 07:49

Ik woon in Noordbrabant, buurt van Oss ..
Dus Zeeland is wel erg uit de buurt..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 07:56

Ik ken het asiel niet, maar er staat erg veel te lezen over het asiel op internet. Ik kan niet goed uitmaken wat nu waarheid is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 08:02

Ja dat vind ik dus ook altijd moeilijk ... Ze hebben veel dieren dus het is een groot asiel, en daar zijn altijd wel verhalen over te vinden dus ...

Hier in de buurt zit HOKAZO , een erg goed asiel, slaapt geen enkel dier wat gezond is in , maar ze hebben een speciale seniorenafdeling voor katten die niet plaatsbaar zijn. In Oss maken ze wel gezonde dieren af die moeilijker plaatsbaar zijn, en daar kan ik niet zo goed tegen.
Helaas heeft Hokazo maar weinig honden en dus weinig keuze, vandaar dat Lommel me een goed alternatief leek gezien ze er veel honden hebben.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:04

CM ben je oozoek dan na een hond? Of wil je gastgezin worden?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 08:05

Ik zoek een paar honden voor op mijn manege :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:06

Ik zit zelf altijd te kijken naar de Chi's op de website, maar als ik dan lees dat het wel heel toevallig is dat er zoveel rashondjes daar zitten en dat ze samenwerkingen hebben met broodfokkers die ik dan zou stimuleren dan twijfel ik elke keer. Plus de verhalen van de 'verborgen schuren' met honden die er minder aan toe zijn, dat mensen niet vrij mogen rondkijken op het terrein, als dat waar is vind ik het een beetje raar. Maar dat is het nadeel van internet he, is het wel waar of gewoon kwaadsprekerij?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 08:08

Hmm ja daar houd ik ook niet zo van, viel me wel idd op dat ze relatief veel pups hadden, maar ja ze hebben sowieso veel honden ..

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:08

Aah oke. Het lijkt of dat asiel samenwerkt met alle landelijke asiels.
In ede zit geloof ik ook een groot asiel

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 08:16

Heb ff gekeken, maar zit momenteel geen hond die me aanspreekt :o
Ik heb wel al twee honden op het oog in een ander asiel, maar ik moet nog 3 weken wachten aleer ik een hond kan plaatsen, en zolang kunnen ze een dier niet voor me vasthouden natuurlijk.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:21

Volgens mij is daar een eerder topic over geweest, of heb ik t op n hondenforum gelezen. Maar ik begreep uit een 'interview' met de eigenaar daarvan dat zij zelf honden fokken en van derden aanbieden. Wat dus ook broodfokkers kunnen zijn. Ik las toen alleen maar horrorverhalen erover. Ik heb uiteindelijk mn katten uit Almelo gehaald en mn hond uit Beilen. Ik heb ervoor gekozen om te zoeken naar mijn ( bijna ) perfecte dier en daarbij niet te kijken naar de locatie er van. Maar dat is niet voor iedereen een makkelijke keuze, omdat reizen nu ook eenmaal veel geld kost. Maar het is iedere euro waard geweest. Zo betaalde ik ook 85 euro per kat terwijl je ze ook gratis kan halen maar ik vind het belangrijk om asiels financieel te ondersteunen omdat die mensen ontzettend belangrijk werk doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:22

Ervaring met HOKAZo heb daar een seniorenhond vandaan, mijn ervaring is goed, daar zitten wel langblijvers die niet plaatsbaar zijn en daar zijn ze erg goed voor. Inslapen doen ze niet. Is dat wel de zelfde hokazo?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 08:24

Goed lezen Russel, met HOKAZO alleen maar positieve ervaringen ;)

Ik zit regelmatig op dierenasiels.com en ikzoekbaas.nl maar afstand is voor mij wel degelijk belangrijk, zeker als je bijv kijkt naar asiel eindhoven, daar moet je minimaal 2 keer komen , en dan bepalen hun uit de gegadigden wie er geschikt is voor de betreffende hond.
Goed initiatief, maar mij te omslachtig .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:29

CM_ schreef:

Wie is er van Zeeland dan?
Als je Canina bedoelt: dat zit in Essen, pal onder Roosendaal (vlak bij mij)
Staat heel goed bekend, soms ietsje te :P (jullie waren best heel onvriendelijk toen wij onze hond kwamen halen die onder de draad doorgegraven had :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:31

Maar als je hoort dat er dieren al meer dan 3 keer zijn terug gebracht? Ik vind dat wel goed. De langblijvers hebben die ervaring..honden en katten hebben tijd nodig en 3 maanden is niks...veel mensen denken als een hond een keer grauwt dat hij niet betrouwbaar is, maar snappen niet dat de hond zich nog niet veilig voelt en dan moeten ze terug. Ik denk dat de medewerkers van zo een asiel dat vaak wel kunnen inschatten..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 08:35

Ik snap ook heel goed waarom ze het doen, en dat ze niet direct weten dat ik niet zo'n terugbrenger ben.
Maar ik heb het dalijk ontzettend druk met het bedrijf, en al die poespas komt mij dan niet zo goed uit.

Ik houd overigens ook MP in de gaten voor herplaatsers, mensen mogen ze komen brengen en uitgebreid zien waar ze terecht komen.
Dus of het nu een asiel word of niet, dat maakt me niet zo uit. In Lommen kun je ze direct meenemen, en dat is eigenlijk ook een minpunt, maar voor mij weer makkelijker..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:37

Ik heb mijn beide honden uit het asiel; 1 uit het asiel in Eindhoven. 1 uit het asiel in Arnhem.
Vooral het asiel in Eindhoven kan ik je echt aanraden. Je weet op die manier zeker dat je een klik hebt met de hond en dat is toch wel heel belangrijk.
Asiel Arnhem ben ik niet positief over; daar moest je ook minimaal 3 keer komen maar tijdens telefonisch een afspraak maken om vd 1e keer kijken lieten ze ons al blijken dat we de hond maar meteen mee moesten nemen.
Dus wij veel spullen al aangeschaft voor het geval we de hond wilden. komen we daar aan; wij helemaal enthousiast over de hond en het klikte met onze andere hond maar mochten we hem niet meenemen ivm gezondheidsproblemen.

Ik zal je een lang verhaal besparen maar de hond is na een week bij ons gekomen en heeft ons heel veel geld gekost aan dierenartskosten. Verder kregen we de hond vies en stinkend naar urine en poep mee, vol met doorligplekken en zulke lange nagels dat ze bijna ingroeiden.
Hier dus noooiiiit geen hond meer uit het asiel uit Arnhem.

Ik heb beide honden trouwens gevonden via ikzoekbaas.nl
Ik was voor de 1e hond op zoek naar een stoere, leuke lieve hond iets dogsachtig en bij de 2e echt op zoek gegaan naar een witte boxer.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:45

CM_ schreef:

ik woon (nog) in zeeland, asiel is in Essen (nabij Roosendaal) :D

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:34

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:13

Ik zou gewoon eens kijken wat voor honden je wilt: asielhonden laten namelijk lang niet altijd hun echte "ikke" in het asiel zien. Moet je hond met vreemde kunnen? Heb je tijd om gedragsproblemen aan te pakken. Wat wil je? Ik zit nogal veel in asiels en weet enorm veel leuke honden te zitten: Ook honden die al training hebben gehad, en ernorm uitkijken naar een nieuw thuis

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:21

Ik heb ervaring betreft honden van Lommel :)
Je ziet dat er het inderdaad niet je van het is maar de honden worden toch correct verzorgt.
Ik mocht wel over het hele terrein en zien waar alle honden zaten en dergelijke.
Ik had een Duitse herder van daar en nooit problemen mee gehad.
Het is idd dat ze zo nu en dan broodfok hondjes binnen gebracht worden.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:56

russel schreef:
Is dit wat voor jouw?

Ik ben door mijn tante op deze honden gekomen, ze stelen inderdaad je hart.

http://galgosupportholland.nl/pages/aan ... 6-2013.php

Ze stelen inderdaad je hart, momenteel ligt er hier eentje naast mij in de zetel <3 (voor de geinteresseerden: Galia die op 21/7/2012 is aangekomen) maar ik zie zo'n hond nog niet snel op een stal los rondlopen. Misschien als je een pup neemt dat je het wel kan aanleren, maar bij onze hond zit de jachtdrift er zo hard in dat ik ze amper los durf te laten.