Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Er wordt gereageerd alsof het heel raar is, maar is het niet nét zo gek dat we paarden longeren?
Jilletje schreef:Het is een hond, geen paard
Koop een leuk boek waar in leuke honde kunstjes staan en hoe je ze moet aanleren.
Doe honden dingen met een hond en paarden dingen met een paard.
Happy16 schreef:wij leren onze paarden toch ook pootje geven en apporteren?
het is juist grappig als een hond dit kan, alleen moet je het niet te lang volhouden!
.Broccoli schreef:Denk dat het toch begint met meerennen/meelopen. Daarbij commando's geven. Als hij het uiteindelijk kan zonder dat jij meerent- of loopt kun je hem vast wel op een cirkel laten lopen.
dit heb ik mijn hond ook geleerd (toen ik een tijd geen pony ter beschikking had, je moet toch wat
)

! Skyliner schreef:PENNY!!!!
Judith_ schreef:Skyliner schreef:PENNY!!!!
![]()
Vooral niet te aardig doen tegen je medemens hoor. Kan gevaarlijk zijn.
TS het lijkt mij erg lastig en voor de hond geestdodend om te gaan longeren (voor het paard ook trouwens). Paarden hebben nog enige drive naar voren toe vanuit de achterhand wat het aan leren makkelijker maakt. Is het geen optie om je hond te leren fietsen? Niet te lang en te hard, zeker niet met dit weer. Honden kunnen heel slecht hun warmte kwijt in tegenstelling tot paarden. Is ook beter voor de heupen ect. van je hond om in een drafje naast de fiets recht uit te lopen.
Selka schreef:Dit is zelfs al een sport!! Even linkje zoeken hoor.
Tadaaa: http://www.hondenschoolkelly.nl/longeer ... ining.html
Volgens mij heb je in de UK zelfs wedstrijden.
Dat 2e filmpje vanonder! Ik ga 't oefenen met mijn hond
Hij houdt van rennen en hindernissen springen, perfect!