Ruzie om de honden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gemma92

Ruzie om de honden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:26

Hallo bokkers!

Ik woon in een rijtjes huis en heb een tuintje waar ik of mijn moeder elke dag in zitten als de zon er is. Nu is het dus zo dat mijn hondje een aartsvijand heeft die vlak bij ons woont (dat rijtje staat zeg maar haaks op de onze). HEt zijn beide volledige mannetjes nog en als ze los zijn dan gaan ze dus ook echt tekeer naar elkaar. Als ik de betreffende vrouw of haar man tegenkom met uitlaten dan houd ik mijn hond aan de lijn en loop de andere kant op omdat ik daar geen zin in heb. Ook kom ik haar alleen maar op het kleine veldje tegen omdat zij met haar hond niet op het grote gebied durft te gaan omdat ze die hond gewoon totaal niet onder controle heeft en hem bijna niet kan houden.

Nu het probleem.
ik zit dus bijna elka dag in mijn tuin met mn hond. En zij komt werkelijk Elke dag langs met haar hond en loopt pal langs ons tuin hekje terwijl er ruimte zat is om even een boogje te nemen het is niet eens de snelste weg naar haar huis om langs ons hekje te gaan. Mijn hond rent uiteraard naar het hekje en blaft als een idioot naar haar hond waarop ik mijn hond corrigeer en even naar binnen doe omdat dit ook voor de buren niet fijn is (Ook haar hond gaat vreselijk tekeer op zo'n moment). Maar ook elke keer als ze langs komt en de honden gaan tekeer dan schreeuwt ze echt de vreeselijkste dingen naar mijn hoofd die ik hier niet openbaar ga zetten maar allen pben wil. Ik ben het echt zat aan het worden want ze doet dit alleen als ik alleen ben, als mijn moeder erbij zit zegt ze geen woord.

Vandaag gebeurde het hele ritueel weer alleen nu bleef ze stilstaan voor mijn hekje en bleef ze roepen naar mijn hond 'kom maar lekker spelen...' ik was het echt zat dus ben er rusdtig bij gaan zitten en zei dat ze van mij part daar de hele dag blijft staan met haar hond want mijn hond zit toch in zijn eigen tuin en zij krijgt straks een arm uit de kom omdat ze die van haar niet kan houden. Ik kreeg weer de gebruikelijke woorden naar mn hoofd geslingerd en zij riep uiteindelijk dat ik maar moest afwachten tot mijn hond een keer los is bij haar hond, ze zou hem dan niet meer tegnehouden en los laten en hij zou de mijne wel even pakken. Nu is mijn hond een stuk kleiner dan de hare (ik heb een kooiker zij een rotweiler) en breekt haar hond de mijne ook zo als hij dat wil. Ik vraag me alleen af of ze echt haar hond los zou laten als ze ons buiten pp het veldje ziet of dat het gewoon poeppraat is. Maar nu mijn vraag, hebben jullie ooit zoiets gehad? want er valt gewoon niet normaal met die mensen te praten en wat deden jullie ermee? En valt hier uberhaupt wel iets mee te doen? Ik vind het gewoon verschrikkelijk irritant dat dit dus bijna elke dag gebeurd.

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:33

Als eens er over gedacht het op te nemen ?

Het schelden het uitlokken enz , dan sta je sterker als er werkelijk iets gebeurd , en melding maken .
Je voel je( mogelijk ? ) ook geïntimideerd , kooiker versus Rotweiler is ook geen partij , bij een confrontatie legt je hond het af.
Zou zorgen dat je met een sterk en goed onderbouwd verhaal naar buiten komt als je stappen wil gaan ondernemen.

Urielle

Re: Ruzie om de honden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:35

Ik zou hiervoor de wijkagent inschakelen. Wat een abnormaal gedrag!

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:36

Ja dat is inderdaad wel een idee, alleen hoe doe ik dit? Gewoon een camara voor mn neus houden :+ ?.. Mag dat eigenlijk wel gewoon iemand filmen als de ander dat (waarschijnlijk) niet wil? Maar het lijkt me inderdaad wel verstandig om echt bewijs te hebben anders is het haar woord tegen de mijne.. al is mijn buurvrouw hier wel vaak getuige van.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:13

ik zou er sowieso eens contact over opnemen met de wijkagent want het lijkt er sowieso op dat er niet normaal mee te praten is...
en je hebt gelukkig een getuige van eerdere voorvallen, dat helpt al en dan zou je gelijk na kunnen vragen of je het zou mogen/kunnen filmen/geluidopname maken met de telefoon bij de wijkagent.

edit: ik heb het hier andersom, die van mij doet normaal (de rott) en de jack van een kerel hier in de buurt fixeert de mijne al grommend , dat mag ook gewoon van het baasje, er komt geen enkele reactie :n
en als die van mij dan reageert heb ik de poedersuiker :roll: ook geen gesprek mee te voeren, tis nog familie van me ook...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:33

Gewoon filmen met je telefoon, net doen of je smet :=

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 13:55

Ja dat vind ik ook altijd zo raar, heel vele mensen denken dat hun eigen hond niks doet en worden boos op de andere hond die terug gromt. Zo deze vrouw ook zij zegt dat mijn hond niet opgevoed is en terwijl zij dat zegt rukt dat beest aan 1 stuk door aan haar arm grommend en wel maar het is een lieverdje hoor :')..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:59

je mag gewoon filmen hoor!!! geen probleem. zeker niet als het in een openbare ruimte is.... doen en daarmee naar de politie.
Maar wat doet ze nou eigenlijk verkeerd? Ze loopt met haar hond langs jullie hekje en ze scheld?? denk niet dat daar iets aan te doen is/ ze daar iets aan gaan doen....

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:02

politie vragen wat je hier aan kunt doen. neem aan dat je al gezegd heb dat je er niet van gediend bent? en bij politie voorleggen dat ze dr hond los zou laten als je dr tegen kwam ofz,,

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:08

Wat voor telefoon heb je ? Tegenwoordig staat daar ook een record stand op. Gewoon in je hand houden en haar der beklaag laten doen. Als je met je met je mobiel rond loopt valt t ook allemaal niet zo op.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 14:14

Suuzepuus; Dat ze langs het hekje loopt is irritant maar verder niks aan te doen inderdaad maar dat ze daarbij elke keer mijn huid vol moet schelden is gewoon bloed irritant. Daarnaast sta ik niet heel gek te kijken als ze inderdaad haar hond los laat als ze de mijne buiten ziet aangezien haar man ook eerder mijn hond probeerde te trappen en ze ons verschillende dingen toegewenst hebben incl. mijn hond. Dat die hond blaft en strijdlustig word dat vind ik dan ook niet erg maar hoe zij zich daarbij gedragen vind ik vreemd. Ik zou een andere hond ook nooit dood wensen als die naar mijn hond blaft zoals zij dus wel doen en zeggen.

Dat opnemen is wel slim inderdaad, als dat nog te horen is boven het geblaf van de honden uit :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:16

suuzepuus schreef:
je mag gewoon filmen hoor!!! geen probleem. zeker niet als het in een openbare ruimte is.... doen en daarmee naar de politie.
Maar wat doet ze nou eigenlijk verkeerd? Ze loopt met haar hond langs jullie hekje en ze scheld?? denk niet dat daar iets aan te doen is/ ze daar iets aan gaan doen....

"en zij riep uiteindelijk dat ik maar moest afwachten tot mijn hond een keer los is bij haar hond, ze zou hem dan niet meer tegnehouden en los laten en hij zou de mijne wel even pakken"
Dat zijn bedreigingen en daarvoor kan procesverbaal opgemaakt worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:21

Wat een achterlijke mensen zijn er toch........
Wij hebben ook zo'n 'aparte' in de buurt. Hij heeft een grote hond en het is zijn probleem niet als het vechten wordt met andere honden..... Dus hij laat hem gewoon los wanneer hem dat uit komt... Wij hebben geen grote honden en we proberen hem dan ook zeker uit de weg te gaan.
Ik heb via agradia een koedrijver (schrikapparaat) gekocht. Ik heb meegemaakt in onze vorige woonwijk dat een hondje binnen werkelijk enkele tellen door een grote hond door midden werd geschudt en mócht het ooit tot een echte aanvaring komen, ga ik er niet bij staan kijken hoe mijn hond gegrepen wordt.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:24

Het enigste wat ik hier uit kan opmaken is dat allebei de honden een keer flink op hun plek gezet moeten worden. Mijn hond is van pup af aan gecorrigeerd als hij blaft of gromt naar een andere hond. Als jij je hond zover krijgt dat hij er niet meer fel op reageert zal het voor de overbuurvrouw ook saai worden. Succes!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:29

Urielle schreef:
"en zij riep uiteindelijk dat ik maar moest afwachten tot mijn hond een keer los is bij haar hond, ze zou hem dan niet meer tegnehouden en los laten en hij zou de mijne wel even pakken"

Dat denk ik ook. En inderdaad misschien kan je je eigen hond af leren er op te reageren zodat het voor hun ook niet meer 'leuk' is om het uit te lokken. Ookal is dat misschien lastig.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 14:30

amies100; Dat zou ik heel graag willen ik heb helaas alleen nu even niet het geld om een trainer te nemen (hoeveel kost zoiets trouwens ongeveer? heb wel altijd cursussen gedaan maar nog nooit thuis) . Daarnaast is dit echt de enige hond waar hij zo bij doet en als ik dalijk mijn hond bij de hare onder controle heb dan vliegt die van haar de mijne toch nog aan. Want als mijn hond met uitlaten die van haar nog niet gezien heeft en rustig aan het meelopen is maar die van haar heeft mijne wel al gezien dan staat hij al op springen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:32

Kan je daar van op aan dat je buurvrouw verteld wat er vaak gebeurt? Vaak willen ze geen gezeur als het er op aan komt.
Een hele vervelende situatie, hoop voor je dat een wijkagent een oplossing er in kan zijn!
Kan je trouwens de achterkant niet dicht maken door bijvoorbeeld een hogere poortdeur? Of moet dan alles dicht gemaakt worden...

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:33

Misschien lukt het ook wel zonder trainer, en is het probleem hier niet direct mee opgelost maar voor jezefl misschien wel fijner dat je niet steeds je hond binnen moet steken wanneer ze voorbij komt.
Denk dat ik eens een belletje zou doen naar de politie over de bedreigingen. Vaak doen ze er pas aan als het vaker voor komt of meldingen van gemaakt zijn. Dus niet pas bellen wanneer het al uit de hand gelopen is. Tegen dat ze dan wat komen doen..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:58

Hoe reageer jij zelf op haar eigenlijk? Ik heb niet het idee dat je je mond houdt?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:07

Wij hebben een paar tutten die bedeaudogs (hoe je dat ook schrijft) hebben, waaronder een teef die iedere hond aanvalt die die te pakken kan krijgen... Die tutten die hebben ookal mijn hond geslagen, zeggen tegen hun andere honden tijdens het vechten 'doe wat' met andere woorden: andere honden moeten ook vechten... Nou, na dit alles naar politie gegaan, ze zouden kijken wat ze konden doen, ze zouden terug bellen etc... Niet gedaan, maar wij zijn weer zo'n stelletje thuis (ik en me moeder) die gewoon willen dat politie dan wel wat doen... en niet alleen zeggen dat ze wat doen, maar ook echt iets doen, al is het een dagje kijken...

Nu loopt de hond met een muilkorf op, anders aangelijnd... Dus denk dat ze wel wat gedaan hebben... Maar hond valt ook mensen aan, geloof dat ie ook een Jackrussel te pakken heeft gehad, die heeft het ook niet gered :l

Zijn trouwens meer mensen naar de politie gestapt... Want is wel gevaarlijk, je voelt je dus onveilig en krijg ook nog is ongewenste dingen naar je hoofd toegezegt...
Dus misschien kan politie kijken wat ze kunnen doen... :P

Want met hun was ook niet te praten, zijn betweters die niet weten hoe je een hond onder controle houd... Ja dan doen we niet moeilijk hoor, dan gaan we gewoon naar politie :')

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:23

Urielle schreef:
suuzepuus schreef:

Helaas zal dit niet onder een strafrechtelijke bedreiging vallen ondanks dat ts zich misschien wel bedreigd word.

Ik zal even contact opnemen met de politie op 0900-884 en vragen wie jullie wijkagent is. Het verhaal uitleggen en vragen of er mogelijk een bemiddeling kan komen tussen jouw en de buurvrouw. Mocht de wijkagent niet aanwezig zijn dan vragen of deze contact kan opnemen met jullie.

Je kan dit bovenstaande ook al aangeven bij de buurvrouw als ze weer begint. Mogelijk schrikt ze daarvan en vind ze dit het allemaal niet waard.
Daarnaast jouw hond toch ook leren om niet meer zo heftig te reageren op andere honden. Ik denk dat als jouw hond niet meer reageert het voor de buurvrouw ook al niet meer leuk is!

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 20:59

MoonChloe: In eerste instantie kijk ik haar niet eens aan en loop gewoon naar mijn hond om hem weer rustig te krijgen maar op dat moment begint ze al met schelden en idioot te doen. En soms zeg ik er inderdaad wat van maar meer in de trant van dat ze ook gewoon om kan lopen als het haar niet aanstaat hoe ik kijk (ze vind dat ik vies kijk als ik mn hond pak terwijl ik niet eens naar haar kijk :') ) en dat ik gewoon in mijn eigen tuin sta dus al zou ik op mn kop staan en haar uitlachen dan kan zij daar niks aan veranderen. Maar ik scheld echt noooit met waar zij allemaal mee komt, zo ben ik niet opgevoed en vind dat ronduit asociaal.
Dus zelfs wanneer ik niks zeg en rustig ga zitten krijg ik alles over me heen. Mijn buurvrouw zei nog tegen mijn moeder dat het een asociale vrouw is maar dat ik nog netjes reageer erop +:)+ ...

Daarnaast is dit echt de Enige hond waarbij mijn hond zo reageerd en ik zou dan ook niet weten hoe ik dit eruit moet krijgen, ik heb hem de basissen aan kunnen leren en daar stopt het ook mee bij mijn honden training skills :Y) ..

Dat nummer is ook erg handig van je LiesxAnne! Ga zeker wat met jullie tips doen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 07:02

Het complete nummer is 0900-8844!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:57

O ja zie het, ben een 4 vergeten ;) haha.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:48

Ik denk dat je bepaalde dingen behoorlijk verdraait naar ons toe (dat lees ik in je posts....)
*e zegt dat je ook dingen tegen haar zegt maar niet zo erg als zij doet.....
*jouwhond blaft tegen die van haar (dus niet de schuld van haar hond aangezien de jouwe in de tuin is en gewoon zijn *%$moet houden als er een andere hond langsloopt)
*je zegt dat de buurvrouw maar om moet lopen zodat JOUW hond niet uitvalt tegen die van haar....

Als ik zo'n buurvrouw had weet ik niet wat ik zou doen..... Ik denk dat de wijkagent hier ook niks mee gaat doen. een beterewereld begint bij jezelf.....