Ik heb een vraag.
Sinds zaterdag heb ik een dwergkonijntje.
Het is een voedster.
Maar wat mij nu opvalt is dat ze overal aan likt.
Als je haar vast hebt of aait likt ze echt je hele hand.
Is dit normaal?
En waarom doet ze dit?
(kleine pip
)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
Konijnen likken elkaar uit sociaal gedrag. Ook is het konijn dat het eerste/meeste gelikt (gewassen) wordt het dominante konijn. Jij bent dus in dit geval waarschijnlijk voor haar het "dominante" konijn. (en ze vindt je waarschijnlijk ook gewoon leuk gezelschap om sociaal mee te zijn)
Yiruma schreef:Mijn hamster doet dit ook. Hij likt ALTIJD en dan OVERAL. Ik dacht een tekort aan zout (je hand is best zout dus misschien daarom?) Dus ik heb een zoutblok (voor hamsters) in zijn kooi gehangen. Nog niet gezien of hij eraan likte maar misschien is dat een idee waarom je nijn dat doet
Yiruma schreef:Mijn hamster doet dit ook. Hij likt ALTIJD en dan OVERAL. Ik dacht een tekort aan zout (je hand is best zout dus misschien daarom?) Dus ik heb een zoutblok (voor hamsters) in zijn kooi gehangen. Nog niet gezien of hij eraan likte maar misschien is dat een idee waarom je nijn dat doet
Heeft je konijn wel een maatje? Dat heeft 'ie wel echt nodig. Omaro schreef:Nou dat is een hele eer, gelikt te worden door je konijn!!Konijnen likken elkaar uit sociaal gedrag. Ook is het konijn dat het eerste/meeste gelikt (gewassen) wordt het dominante konijn. Jij bent dus in dit geval waarschijnlijk voor haar het "dominante" konijn. (en ze vindt je waarschijnlijk ook gewoon leuk gezelschap om sociaal mee te zijn)
Leuk konijn trouwens
MissFloorx schreef:we krijgen nu een rammetje, waarmee we over een tijdje gaan proberen te koppelen. Lukt dit niet, dan gaan we een andere rammetje proberen.

...CK88 schreef:MissFloorx schreef:we krijgen nu een rammetje, waarmee we over een tijdje gaan proberen te koppelen. Lukt dit niet, dan gaan we een andere rammetje proberen.
Dat koppelen dat gaat wel goed komen hoor, zeker met jonge dieren