Ik ben helemaal klaar met mijn irritante voedster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Balou

Ik ben helemaal klaar met mijn irritante voedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:26

Hee allemaal..

Ik ben mijn konijn echt spuugzat! Ze zaten in een groep van 3 voedsters en 1 gecastreerde ram, het kleine , onzekere voedstertje die altijd alleen was geweest is er al uit. Want toen die er net in zat werd ze achterna gezeten omdat de rangorde even weer uit gevecht moest worden, daarna stopten ze, maar ze bleef bang voor mijn konijn dus ze rende altijd weg, dus iedereen ging weer rennen.. Dat konijn is er nu uit en is alleen veel gelukkiger..

Alleen mijn konijn stopt niet, ze is al de baas, maar toch blijft ze achter de anderen aan rennen en dekken.. Het maakt niet uit van welke kant, ze zit op de rug, op het hoofd, op de zijkant.. Haar geslachtsdeel is helemaal opgezet.. Ik ben haar helemaal zat! Want ze zitten in een volieré , en door hun trammelant de hele tijd worden de vogels ook onrustig..

Het beste zou zijn als ze verkocht kon worden, maar wie wil er nou zo'n konijn? Ze is ook niet echt tam..

Wie weet een oplossing? -O-

Leanne_Salvo

Re: Ik ben helemaal klaar met mijn irritante voedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:29

Is ze helemaal gezond? Is ze gesteriliseerd?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:30

Voorlopig apart zetten, eventueel samen met een gecastreerde ram?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:31

Op mp; Hitsig Voedstertje, berijd alles :')

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:33

Volgens mij is ze helemaal gezond, ze is alleen super irritant.. Nee, ze is niet gesteriliseerd.. Apart zetten met de ram gaat een ramp worden, die word het meeste gedekt.. Arme beestje... :(

Tsja.. ik heb haar al een keer op marktplaats gezet, maar gek genoeg kwam er niemand op af.. Ze is wel echt heel mooi <<)
Ze is een raszuivere dwerg lotharinger driekleur (lange zin) dus voor een hobbyfokker ofzo zou het wel wat zijn als ze apart in zo'n hokje komt te zitten.. Ze was neit goed genoeg voor de tentoonstelling omdat haar wangvlek verbonden was aan haar oogvlek _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:35

xBalou schreef:
Volgens mij is ze helemaal gezond, ze is alleen super irritant.. Nee, ze is niet gesteriliseerd.. Apart zetten met de ram gaat een ramp worden, die word het meeste gedekt.. Arme beestje... :(

Tsja.. ik heb haar al een keer op marktplaats gezet, maar gek genoeg kwam er niemand op af.. Ze is wel echt heel mooi <<)
Ze is een raszuivere dwerg lotharinger driekleur (lange zin) dus voor een hobbyfokker ofzo zou het wel wat zijn als ze apart in zo'n hokje komt te zitten.. Ze was neit goed genoeg voor de tentoonstelling omdat haar wangvlek verbonden was aan haar oogvlek _O-

En met een andere ram, een dominantere?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:37

We hebben maar 1 ram.. en nog een konijn erbij mag echt niet..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:38

Enige wat helpt bij zo'n voedster is steriliseren. Want dan neem je de hormonen die tot dit gedrag leiden ook weg, en zal ze rustiger worden. Mijn voedster deed het ook, en was ook erg druk aan het graven continu. Nu is ze super rustig en ook veel liever geworden. Ze rijd nooit meer op andere konijnen.

Dus even een uitgave, maar dan wel een tevreden beestje(s aangezien de rest van je konijnen dan met rust gelaten worden ;)) Succes!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:41

Hmm.. dat zal dan toch echt door mijn ouders betaald moeten worden want ik ben bijna blut.. Maar mijn vader is haar ook spuugzat, dus als het zou helpen dan zou hij wel blij zijn.. Maar kan het zijn dat ze na sterilisatie het nog doet?

En moeilijke keuze.. want als ze lief zou zijn wou ik ook een keer een nestje er bij.. :o

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:41

Steriliseren, 2 weken uit elkaar houden (dan zijn de hormonen 'rustig') daarna zou het over moeten zijn.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:42

Oke.. ik zal het even overleggen.. We hebben nog een voedster die wel gewoon rustig is, dus daar kan dan ook altijd nog een nestje bij ..

Ik heb wel een foto van haar:
Afbeelding

Ze ziet er heel lief uit.. :')

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:43

Sja als je dieren wil moet je ook de zorg geven die ze dan nodig heeft :\ wegdoen omdat ze lastig is, is natuurlijk geen oplossing. Sterilisatie wel dus toch je ouders maar even lief aankijken..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:44

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:45

Ja ga ik proberen, maar ik weet bijna zeker dat het niet mag ;)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:49

Naar de kinderboerderij brengen?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:50

Dat sowieso niet, als ze weg gaat wil ik zeker weten dat ze het goed krijgt, bij de kinderboerderij is ze zo ontsnapt want ze is een graafkampioen..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:52

Freya6 schreef:

Sjonge jonge wat een ideeën weer... Als je een huisdier hebt neem er dan de verantwoording voor ipv het zo ergens te dumpen...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:55

CK88 schreef:
Freya6 schreef:

Sjonge jonge wat een ideeën weer... Als je een huisdier hebt neem er dan de verantwoording voor ipv het zo ergens te dumpen...

Helemaal mee eens! Het is niet eerlijk om een ander op te zadelen met jouw probleem.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 10:58

Ik heb even een paar topics doorgespit, toch overal wel goed afgelopen na sterilisatie..
Alleen nog papsie overtuigen.. Werd de voedster bij jou/jullie ook echt liever? Want ik vind het best wel jammer dat ik haar geen eens kan aaien :(

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:01

Voor zover ik kan lezen doet ze alleen zo dominant over de ram? En met de ander voedster, gaat ze daar wel goed mee?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 11:02

Die dekt ze wel minder, maar die word ook wel gedekt..
En als ze het alleen met de ram deed, wat dan?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:02

Ik wil niet vervelend doen, maar sterilisatie helpt alleen als het gedrag puur hormonaal is... dus alleen op bepaalde tijden van het jaar als je echt merkt dat de voedster helemaal anders dan normaal is door "het voorjaar in de kop"... ik heb zelf een voedster die ook gesteriliseerd is, maar daar kon na de operatie dus nòg geen konijn bij... het is "gewoon" een dominant konijn dat erg gesteld is op haar eigen territorium. En dàt is er niet uit te steriliseren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:05

xBalou schreef:
Die dekt ze wel minder, maar die word ook wel gedekt..
En als ze het alleen met de ram deed, wat dan?

Dan zou ik de ram gaan koppelen aan de voedster die al alleen zit. En kijken hoe de twee dames het met elkaar afbrengen.
Af en toe dekken is overigens redelijk normaal, daar zou ik mij geen zorgen over maken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:05

Zoolgangster schreef:
Ik wil niet vervelend doen, maar sterilisatie helpt alleen als het gedrag puur hormonaal is... dus alleen op bepaalde tijden van het jaar als je echt merkt dat de voedster helemaal anders dan normaal is door "het voorjaar in de kop"... ik heb zelf een voedster die ook gesteriliseerd is, maar daar kon na de operatie dus nòg geen konijn bij... het is "gewoon" een dominant konijn dat erg gesteld is op haar eigen territorium. En dàt is er niet uit te steriliseren.

Dat rijden is echt hormonaal, jagen en chagrijnig zijn kan ik haar karakter zitten, maar over het algemeen komt het gewoon door de hormonen.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 11:07

Ja, dat heb ik gister ook al tegen mijn vader gezegt. Vanmorgen met het voeren heb ik haar van de ram afgejaagt, en toen ging ze op de andere voedster, maar normaal niet overdreven veel. Het rammetje is echt een schatje, dus misschien wel een goed maatje voor het kleine voedstertje, maar dan moet er wel een ander hok komen.