Er heeft een tijdje een pony gestaan, nu staan er schapen en geiten en om de haverklap lopen die dieren los op straat waarna voorbijgangers ze maar weer terug in de wei jagen... dit gaat al maanden zo.
Ik heb ook al een keer schapen staan vangen en de pony hier naartoe gehaald omdat die los op de weg liep.
Heb geen idee wie de eigenaar van het stukje grond en / of de schapen is, maar zachtjes aan is het volgens mij niet meer op 2 (3, 4..?) handen te tellen hoe vaak er daar al dieren op de weg gelopen hebben dus de eigenaar zal het zachtjes aan toch ook wel weten en er bewust niks aan veranderen....buiten het feit dat iedere sufneus kan zien dat de afrastering niet stevig is

Toen een paar maanden geleden weer 's ochtends iemand aan de deur stond om te vragen of die dieren van ons waren / te melden dat ze los liepen, heb ik maar eens de politie gebeld met het idee dat die het probleem maar eens een keer op mochten lossen om die schapen te vangen en de eigenaar dan wellicht eens aan zouden spreken
Maar nog steeds hoor ik regelmatig dat er weer mensen achter schapen en geiten aan gegaan zijn om ze van de weg af te krijgen.
Nu stond daarnet WEER de postbode aan de deur met de melding dat er 2 schapen op de weg liepen
Het gaat er natuurlijk een keer van komen dat iemand zichzelf te barsten rijdt op een schaap
Ik heb nu maar weer de politie gebeld, de strekking van die reactie was dat zij er eigenlijk ook niet heel veel aan konden doen, waarna ik nog een digitale melding van het steeds terugkerende probleem bij de gemeente heb gedaan, ik weet verder ook niet wat ik hier verder nog mee kan behalve maar hopen dat men de dieren steeds goed ontwijkt

) 

) ten derde betwijfel ik dat ze de poort van de wei kunnen vinden, en ten vierde (als het al zou lukken ze hier op de wei te krijgen
) is alles hier op onze wei afgezet met schrikdraad en daarmee hou je geen schapen binnen waardoor het probleem alsnog niet is opgelost en alles hier aan gort gelopen wordt en wij wellicht met een kleine kudde schapen / geiten zitten die niet zomaar 1-2-3 weer weg zijn.... lijkt me al met al dus niet heel verstandig 

Maar ik zou het net zo aanpakken als jij. Is het oogstfeest niet op komst? Overigens is het moeilijk hoor om geiten binnen een hek te houden. Dat is een feit. En schapen hebben ook de neiging om op pad te gaan. Daar is geen goed hek tegen opgewassen. Hier sprong er 1 ook gewoon over heen. Maar ik wist wie de eigenaar is en ik wist dat ie zijn best doet om het te voorkomen, dus ik zat daar niet zo mee. Hier staan ze ook dusdanig dat het niet gevaarlijk is op de weg. (hooguit in mijn weiland en mijn paarden vinden dat dan weer niet eerlijk...
sjonge jij maakt ook wat mee zo zeg
.