Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stofvlieg

Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 01:23

Pff, lang geleden dat ik een topic opende op bokt maar ik moet het echt kwijt.

Mijn vriend en ik hebben 2 katten. Een lapjespoes met veel wit (Sketch) en een zwarte kat (Storm), broer en zus.
Sinds een paar maanden gaan ze naar buiten en dit gaat erg goed. Ze komen regelmatig binnen en zijn dan heel blij, mauwen, kopjes geven en dan snel weer naar buiten. 's Avonds zijn ze altijd binnen. Om 12 uur krijgen ze hun laatste brokjes en tot nu toe waren ze eigenlijk allebei altijd wel voor half 1 binnen. Storm was wel eens wat verder weg maar Sketch zit eigenlijk altijd wel in de buurt... Maar nu... nu is ze nog niet binnen. Het is toch zeker half 12 geweest dat ze voor het laatst binnen was.

Daarom zijn mijn vriend en ik net even een rondje wezen lopen. Nu is het zo dat naast om huis een soort stortplaats is met een waakhond, waar een flink hek omheen zit. Toen ik de katten riep voor brokjes hoorde we die hond tekeer gaan dus zijn we naar de opening van het hek gelopen. Wat we daar zagen schrok ik van. In de verte (zo'n 50/60 meter verderop lag een "wit iets" (wel op een andere plek dan waar de hond tekeer ging). Het had naar mijn idee precies de afmetingen van een kat maar volgens mijn vriend was het gewoon een soort paaltje. Toen zijn we ons rondje af gaan maken en uiteindelijk besloten nog even door het hek te gluren... Het "witte iets" was weg.. Mijn hard schoot in mijn keel,dus toch geen paaltje. Het is wel een stortplaats dus het zouden zoveel andere dingen kunnen zijn (hond speelt nogal vaak met troep).

Ondertussen een uur later en nog steeds geen Sketch te bekennen. Ik kan niet gaan slapen, zit op de bank met het raam open, hopend dat ze ieder moment naar binnen springt. Haar broertje is haar aan het zoeken, in ieder geval, zo lijkt het..

Ik weet echt niet wat ik met dit topic wil maar ik moet het gewoon even van me afschrijven. Ik ben ZO ONTZETTEND bang dat het "witte iets" onze lieve Sketch is die nog maar net 1 jaar oud is. Ben misselijk van de gedachtes :(

JPS

Re: Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 01:38

Sterkte, ik duim voor je dat Sketch gauw weer veilig thuis komt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 04:36

Is ze er al?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:47

dat is helaas het risico met katten naar buiten laten ;( wij laten onze katten ook naar buiten, maar gelukkig hebben wij geen waakhonden in de buurt. Pffff jeetje kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt!
Hoop dat ze inmiddels terrecht is (levend)

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:53

Jeetje, daar zou ik ook wel van wakker liggen! Is ze inmiddels al thuis?

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:56

even aanbellen daar? en vragen of je mag kijken/zoeken

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:02

Ben benieuwd of de kat al terug is.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:03

Inderdaad even vragen of je mag kijken. Misschien is ze het helemaal niet, maar zit ze wel ergens klem of opgesloten op zo'n stortplaats. Als dit soort trouwe katten verdwijnen, KUNNEN ze vaak niet komen, ook al willen ze het.

Veel sterkte!

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:06

En juist om dit soort redenen hou ik mijn kat aan een tuigje in de tuin.

Ik hoop echt van harte dat jullie haar terugvinden!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:07

Zielig voor de kat.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:08

kat binnen houden is ook een optie, wordt ie niet doodgereden ook en katten kunnen daar prima aan wennen hoor vooral als ze nog jong zijn

1 jarige gaan nu eenmaal graag op avontuur en lopen soms wel een kilometer of meer van hun thuis weg.... met alle gevaren etc.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:21

Is de kat alweer thuis??

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:23

Hopelijk vind je haar terug.

Hier was ik ook ongerust de eerste keren dat de jongste kat 's avonds niet thuiskwam. Laat opblijven, zoeken, brokjes rammelen, nergens te bespeuren.
En 's morgens staat ze dan voor de deur alsof het niets is.

Nu met de langere dagen gebeurt het wel vaker dat een kat niet binnen wil. Bij mij staan ze dan gelukkig 's morgens altijd aan de deur.

Katten kunnen idd wennen aan binnen leven maar de meesten gaan toch graag buiten en als de omgeving zich ervoor leent vind ik dat het moet kunnen. Ik woon landelijk, achterin gelegen en de dichtstbijzijnde weg is een rustig baantje. Katten lopen hier buiten en amuseren zich met muizenjacht (of mollen, of heel soms een vogel).
Laatst bijgewerkt door Thioro op 25-06-13 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:24

Oohh vreselijk, hopelijk is ze thuisgekomen. En anders zou ik ook echt even een rondje daar gaan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:31

Die van ons is bijna 2 dagen weggeweest laatst, zat ineens sochtends heel bang op de schutting... geen idee wat er gebeurd was. Maar dat kan dus ook! Hoop en duim dat hij terugkomt!!

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 11:02

Wat lief van jullie dat jullie allemaal gereageerd hebben! Sorry voor mijn iet wat late reactie maar om 5 uur was het eindelijk tijd om richting mijn bed te gaan.

Tot die tijd heb ik op de bank liggen huilen en proberen te slapen en werd ik door elk geluidje weer wakker. En ineens, stond ze daar! Ik wist niet wat ik zag! Dacht echt dat ik droomde oid.

Maar gelukkig, ons lieve schatje is weer terug en vriendlief en ik hebben afgesproken, als ze 's avonds niet terugkomen niet te gaan zoeken en gewoon vertrouwen te houden dat ze terugkomen.

Ik kan ook soms zo para zijn he... -O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:03

Wat fijn dat ze terug is!

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 11:05

Haha ja, lang geleden dat ik ergens zo blij om was! :D

We waren inderdaad ook van plan om om half 8 meteen daar voor de deur te staan zodra ze open gaan. Gelukkig hoefde dat niet! (zag al allerlei beelden voor me hoe ik dr terug zou vinden)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:06

Na zoiets zou ik ze niet meer buiten laten of aan een tuigje of je tuin afzetten zodat ze er niet uit kunnen.

Maar goed dat ben ik.

Een volgende keer kan die bv wel onder een auto komen of door de hond gegrepen worden...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:07

Jeetje ... zat je openingspost met groeiend kippenvel te lezen, kan me ZO goed voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben :(:)

En heb je haar vanmorgen bijna zelf doodgeknuffeld :D ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:09

tsja fijn dat ze terug is maar dat risico loop je nu eenmaal als je ze buiten laat. Had zomaar gekunt dat het "witte iets" wel je kat was.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:10

Ik herken mijzelf in jouw .. :o onze kat is echt een buitenkat wilt s'nachts altijd buiten zijn en anders krijst hij de boel bij elkaar dus mijn raam staat altijd op een kier en o wee als hij s'nachts niet is geweest dan ben ik helemaal van slag..vorig jaar heeft hij zich 24 uur schuil gehouden bij de buren binnen hij was door het dakraam naar beneden gevallen pfffff dat was ook zo zenuwslopend , maar fijn dat ze er weer is !!

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 11:15

@Tootje: Altijd fijn als ze er dan weer zijn he :D

Ik weet dat er altijd een risico is dat ze echt niet terugkomen. De katten die wij hebben komen uit het asiel en zijn gevonden als zwerfkatjes. Zij zijn het dus gewend om buiten te zijn en gedragen zich echt absurd als je ze binnen opsluit. Helaas heb ik geen tuin waar ik de katten in zou kunnen laten lopen. Wel zijn we op zoek naar een ander huis zodat we deze mogelijkheid wel hebben :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:21

Ohh TS ik kan me zo goed voorstellen hoe je in de rats hebt gezeten...wat een immens heerlijk gevoel he, als ze dan weer aan komen trippelen.

vwb katten binnen houden, aan een tuigje houden etc.

Hebben jullie (jullie is in dit geval kattenbinnenhouders/tuigers) kinderen?
Je wil toch nooooooit dat je kind wat overkomt, toch? Hou je ze binnen? Zeg je dat ze niet mogen rennen, ze mochten eens vallen!? Niet buiten spelen want je mocht onder een auto komen? Lekker veilig binnen blijven, of anders aan een touwtje?

Ik geef liever mijn dieren de ruimte/vrijheid en raak er nu en dan een kwijt, dan dat ik ze opsluit en een (in mijn ogen!) katwaardig bestaan ontneem.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:23

een kat is geen kind. Je paard laat je ook niet op straat lopen.