Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Achteraf gezien was één kat dus ook prima geweest.
Wij hebben een border collie, die staan er ook wel om bekend dat ze heel mensgericht zijn (wil natuurlijk niet betekenen dat ze dan direct minder in andere honden geïnteresseerd zijn, dat geldt alleen wel voor onze hond). Maar ik denk dat onze hond het niet zo leuk zal vinden als er nu een tweede hond bijkomt, misschien wat dat anders geweest als ze van jongs af aan met een tweede hond hier had gewoond.
! 

Nu niet meer hoor, maar ik weet dat ze ondanks dat ze niet meedoet met spelen ed wel hun gezelsschap waardeert.
Hebben bewust voor een 2de hond gekozen als gezelschap voor onze hond.

. Miepie77 schreef:Ik geloof idd niet in een dier alleen, ze hebben toch soortgenoten nodig, die kan je als mens niet vervangen.
Heb zelf 8 katten en 3 honden, een paar katten trekken naar mekaar toe en ik heb er ook 1 die zich niet echt met de rest bemoeit, maar toen ik haar een paar dagen naar mn moeder bracht omdat ik dacht dat ze het daar rustiger zou hebben, toen was ze echt uit haar hum en miste gewoon de anderen, toen ze terugkwam omhelste ze de anderen zowatNu niet meer hoor, maar ik weet dat ze ondanks dat ze niet meedoet met spelen ed wel hun gezelsschap waardeert.
Als je kat buitenkomt en er in de buurt meerdere katten zijn zal 1 ookwel gaan, maar dan moet ie het wel gewend zijn, een kat alleen op een apartement vind ik zielig.
Een hond alleen moet je alleen doen als je veel thuis bent of je hond vaak meekunt nemen, die hebben echt gezelsschap nodig, anders krijg je op den duur zo'n zombiehond, wat ik erg jammer vind dat sommige mensen dan denken dat ie zo lekker braaf is, leven is eruit naar mn idee, oogjes moeten stralen en ze moeten dansend uit zichzelf naast je willen lopen (niet dolwild omdat je de hele dag weg bent geweest), anders is je hond echt niet gelukkig. Mijn honden spelen en slapen samen, echt als je er eenmaal 2 of meer hebt en je ziet het gedrag van je hond veranderen, dan kijk je heel anders naar honden die alleen worden gehouden.
gelukkig hadden we een groot huis toen, dus we hoefde er niet eentje weg te doen. EskeGirl schreef:Hallo,
Ik vraag me eigenlijk al een hele tijd iets af.
Vaak zie je dat katten samen worden gehouden, terwijl katten (9 van de 10 keer) solitair zijn (correct me if I'm wrong). Daarin tegen worden honden vaak alleen gehouden, terwijl dat toch roedeldieren zijn.
Ik vraag me af, waarom is dat? Waar komt die logica vandaan?
Als jij je katten samenhoudt, waarom heb je daar daar dan voor gekozen, en niet één kat?
Alvast bedankt!
anders had hij het nooit overleefd)
hij had graag mijn hand afgebeten in die periode
1 dag na castratie losgelaten en 3wkn later besloot ie dat ik toch niet zo eng was
)