Kat eet álles

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Kat eet álles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 13:56

.. Ja en dan ook letterlijk alles.
Hij is helemaal frantic for food!

Hij krijgt 3x daags kittenvoer van Royal Canin. Maar je hoeft geen lunch te pakken en te knipperen met je ogen, want hij is al begonnen met eten.
Ook is meneer nergens van onder de indruk. Plantenspuit, nou vooruit als je hem voor de helft leeg hebt gespoten gaat hij eens overwegen of hij misschien toch niet beter kan gaan wandelen.
In zijn nekvel pakken, prima, maar eenmaal op de grond komt hij net zo vrolijk weer terug. Een 'schreeuw' geven, propje papier naar hem gooien.. het werkt allemaal niet. We zijn nu op het punt dat hij opgesloten wordt in de gang als wij gaan eten.

Maar dan herrijst het volgende probleem. Laatst is het meneer gelukt om ín de prullenbak te klimmen :+ En daar heeft hij zich tegoed gedaan aan de laatste restjes kwark. (zo heeft hij -door verschillende truukjes en watervlug zijn- ook al parmezaan, champignon, ei en rode peper gegeten).

Heeft iemand een idee hoe wij een 3 maanden oude kater, kunnen afleren om zo compleet geobserdeerd te zijn met voedsel?

Mariska_87

Re: Kat eet álles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:59

sambal door de restjes doen??? ;-)

Haha grapje hoor.. Heel herkenbaar trouwens. Het kost bij ons ook grof geweld om het eruit te krijgen maar het blijft een kat en die zijn meestal niet zo gauw onder de indruk dus ik lees ff mee..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 14:01

Hij was vanmiddag bezig met een rode peper, hij is misschien een minuut of 5 van slag, maar gaat gewoon weer verder :n

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:03

nou afleren ... nee denk het niet ik heb er eens 1 gehad, dacht ik ook van ... pepertjes of sambal ik eet ze niet zo heet.. hij wel
mosterd... ikke niet... hij wel rauwe bloemkool, deed ie echt moord voor dronk mijn glas pisang ambon op als ie de kans kreeg, ook mijn thee met suiker was niet veilig.. dubbeldrank ook niet, koffie...als er nix anders was dan moest dat maar...

maakte ook kastjes open als ie de kans kreeg, en controleerde elke x na bezoek aan de brooddtrommel en koelkast of deze wel goed dicht zaten, zo niet dan was het wat hem betrof openbaar gebied... is 19,5 geworden en tot laatste maand nooit zoek geweest, kreeg een tumor bij zijn lympheklieren dus was einde verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:34

Ik ben gelukkig niet de enigste met zo'n kat. Toen ik 2 maand geleden bij mijn vader ben gaan wonen, kreeg ik zonder pardon mijn kat mee. Beest vreet alles wat los en vast zit.

Word nu wel iets minder. Ze laat eindelijk de prullenbak met rust. Maar wij hebben open keuken. En als wij aan het eten zijn, moeten we de pannen in de oven doen. Zodat mevrouw er niet bij kan.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:37

Haha heel herkenbaar! :') Hoewel, die van ons eet 't niet van je bord of van de tafel als je er bij zit.
Maar laat niet iets staan op het aanrecht of op de tafel en loop er bij weg, dan zit ze lekker te eten. Ook onze prullenbak wordt geopend als we er niet zijn. Het is een best zware, maar ze krijgt 'm zeker open. Ik heb er nu iets zwaars op staan en dat werkt.

Maar alle andere dingen werken alleen even op 't moment. Een volgende kans grijpt ze met beide pootjes weer aan :P

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:38

Onze kat heeft ook een periode gehad dat ze praktisch alles van je bord afsleurde voordat je was begonnen met eten.
We zijn naar de dierenarts gegaan omdat het toch een probleem werd.
Uitslag: bloedarmoede....dusdanig dat een normale kat al in een kistje lag. Medicijnen meegekregen... het was er op of eronder.... en ze heeft het gehaald...
Dus pas wel op met snakken naar bepaald voedsel er kan meer achter zitten....maar het kan ook jeugd wezen....en dan is oplsuiten als je gaat eten een goede oplossing...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:40

Moet gelijk hier aan denken :

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:40

Shirley schreef:
Moet gelijk hier aan denken :

[ Video ]

Hihi daar vergelijken wij de onze ook al mee :+

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:54

Ik zou toch even naar de dierenarts gaan. En verder, zou het kunnen dat hij zich verveelt? Heeft hij een speelkameraadje? Kan hij naar buiten?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:00

Mijn oudste deed het ook vaak toen ze jong was. Vanalles geprobeerd maar niks lukte. Uiteindelijk kat maar steeds weggezet/ gezwiept (als ik op de stoel of bank ging eten ging ze achter mij zitten en hengelde het zo van mijn bord). Nu laat ze ons gewoon lekker eten.

Af en toe als ik de restjes of vieze borden op het aanrecht zet wilt ze het nog wel eens aflikken/pakken. De vuilnisbak is zo'n metalen met trappedaal. Overigens is de chilli con carne in de pan nog steeds niet veilig; dat is blijkbaar onweerstaanbaar :D

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door Rytir op 19-06-13 15:16, in het totaal 2 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:00

---
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 19-06-13 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:03

pittigere dingen gaan niet werken hellaas....
hier is het favofood wasabi....
gewoon achter een deur stoppen... houd het vanzelf op

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:04

Onze jongste kat deed het ook toen ze klein was. Niets hielp, plantenspuit ging ze gewoon voor staan met haar mond open. Het enige wat ik kan zeggen is veel geduld hebben. Ze presteerde het om bij de verpleeghulp in de tas te kruipen en er met de lunch vandoor te gaan. Meestal hadden we het pas in de gaten als we haar met een noodgang voorbij zagen rennen. Inmiddels is ze ouder en 'wijzer' geworden, zodra we gaan eten gaat ze haar eigen gang, ze komt niet eens kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:04

Onze katten zijn 100% gezond. Die krijgen gewoon een zwieper van de bank / tafel / schoot af als wij zitten te eten. Zijn ze helemaal betoetert.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:05

Ik dacht al dat ik de enigste was die het zo 'onvriendelijk' deed, gelukkig niet dus.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:23

Hier ook een kat die alles eet. vist de hele prullenbak leeg als het moet. Eet zelfs alle prooien op die hij vangt...

de andere 2 katten doen dat niet, eten alleen brokjes en soms een klein beetje natvoer. Mensen eten hoeven ze niet en hun prooien spelen ze alleen mee.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:35

Herkenbaar hebben een kat die eet nasi, noedels, rijst, ijsjes komt bij je aan tafel zitten van mag ik ook wat (probeert het soms nog van je bord af te stelen ook XD)

Maar vroeger hadden we katten die haalde het vlees uit de pan of uit de oven XD

ergens wel grappig maar ook wel weer gevaarlijk - hoe je er van af komt, geen flauw idee.

gelukkig zijn de andere katten bij ons nog 'te dom' om een muis te vangen als die voor hun neus loopt (1 dervan was er zelfs bang voor)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 19:37

Toch wel fijn om te horen dat dit van ons niet gewoon een tik van de molen heeft gehad :')

Overigens komt hij niets te kort hoor! Hij heeft veel ruimte, en speelt heel veel met de andere poes. Hij is ook gewoon erg avontuurlijk, zeker nu zijn motoriek & balans met sprongen vooruit gaat.
Ik vermoed dat het dan dus ''gewoon'' kattengedrag is. Al zal ik het binnenkort toch nog even navragen bij de DA :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:48

wat bij de kat uit onze bedrijfskantine erg goed werkte: een korte (niet al te harde :+ ) tik op z'n neus, letterlijk. Dat schijnt voor een kat nogal een flinke belediging te zijn, en na een keer of drie snapte 'ie de hint en bleef 'ie op de grond...
(want als 'ie de kans kreeg zat 'ie IN je bord i.p.v. ernaast)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:54

Heeft poeslief heel de dag door droge brokjes ter beschikking ?
Heb hier namelijk ook zo 2 katjes rondlopen...zijn ex-zwerfkatjes en waren in het begin ook verzot op alles wat los en vast zat zeg maar....omdat ze heel de dag door hun brokjes konden eten en zoveel ze wilden, is dit heel erg gebeterd !

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:58

Heb je hem net in huis?
Ons Bengaalmeneer Maliki deed dat ook toen ie net bij ons was: van plakjes kaas tot een plak ontbijtkoek :') Het leek wel een soort voedselnijd of zo. Maar na verloop van tijd hield dat op. Sterker nog: nou lust ie vrijwel niks meer, ook al bied je het hem aan :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:49

waarom 3x per dag eten geven? Juist katten in de groei (en dat is hij met 3 maanden) onbeperkt voeren. Daarnaast kunnen sommige katten goed gedijen als ze beperkt eten krijgen echter er zijn katten die gewoon altijd onbeperkt moeten eten. Mijn kat spuugt veel als ze beperkt eten krijgt want dan heeft ze honger en eet ze in 1x alles op/buik vol en dan kotst ze het uit. Krijgt ze altijd voer dan eet ze af en toe een paar brokjes en gaat het super goed.
Zeker te weten dat er nog meer zijn en een katje van 3 maanden is vollop in de groei dus ik snap dat deze graag eet.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:22

Loesje88 schreef:
Toch wel fijn om te horen dat dit van ons niet gewoon een tik van de molen heeft gehad :')

Overigens komt hij niets te kort hoor! Hij heeft veel ruimte, en speelt heel veel met de andere poes. Hij is ook gewoon erg avontuurlijk, zeker nu zijn motoriek & balans met sprongen vooruit gaat.
Ik vermoed dat het dan dus ''gewoon'' kattengedrag is. Al zal ik het binnenkort toch nog even navragen bij de DA :)

Dat klinkt goed, dan doet hij het vast niet uit verveling :).

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:24

Onze poes, Loulou, is ook zo verschrikkelijk met eten. Ze kauwt ook plastic zakken open en vreet dan het zakje leeg. Ze eet uit een hete pan het voedsel dat nog gekookt moet worden en ze vreet verder alles wat los en vast zit. Ze vist het trouwens ook uit je tas... Mevrouw heeft onbeperkt brokjes staan, krijgt elke avond natvoer maar schijnbaar is het niet genoeg.

En nu ze haar kittens heeft is het nóg erger geworden, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze zogend is en meer voedingsstoffen nodig heeft. Ze krijg nu ook vers vlees gevoerd sinds maandag dus we hopen dat het minder word met dat vlees..