Bij de fruitbomen attendeerde mijn moeder mij erop dat er iets vreemds in mijn appelboom zat.. en bij nadere inspectie niet 1 vreemd "ding" maar sowieso wel 5 (en ik vermoed nog veel meer hoger in de boom).
Wij kijken wat dat wel niet was.. nou.. ik had het denk ik liever niet geweten... Spinnen!!! En niet zomaar spinnen, maar monster-spinnen in een soort nest. Vreemd web-achtige cocon leek het op. Ik heb geen idee wat voor spinnen het zijn, maar ik ben nu dus als de dood dat ik één of andere giftige, prikkende of bijtende, tropische spinnenplaag in mijn appelboom heb
Mijn vragen:
1) weet iemand wat dit in vredesnaam voor spin-soort is??
2) hoe kom ik er vanaf????
Ik ben dus als de dood voor spinnen en ik moet er niet aan denken dat er zo'n monster op mijn hoofd valt als ik er onderdoor loop, of dat ze straks met zn duizenden in mijn tuin, of erger nog, in mijn huis komen!!
Ze hebben dus dikke zwarte poten en zijn groter dan een oude rijksdaalder. Ik kon hem helaas niet helemaal op de foto krijgen, want zo goed lieten ze zich niet zien en ik durfde ook niet dichterbij te komen. Ik heb dus tenminste 5 (en misschien wel tig er achter) van die nesten in mijn boom... HELPPPPPP!!!

2 nesten naast elkaar op 1 tak

Lief hoor
Zitten ze straks allemaal in je appels
Eiken processie rups 

die vreten je hele boom kaal