brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9497
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 20:34

Mijn moeder heeft last van brulkikkers in de vijver, en die houden haar + de andere buren uit haar slaap.
Ze zijn schuw, bijna niet te vangen....hoe kom je er vanaf ?

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:36

vijver weg doen

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:37

kat loslaten?

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:41

zelfde probleem hier.. ik denk nooit...

windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:44

Hebben wij ook gehad hier achter in de sloot. Jeetje wat ging dat beest te keer. Uiteindelijk heeft mn kat 'm vermoord.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:40

Een brulkikker, of een groene kikker?
Echte brulkikkers komen hier volgens mij niet voor, die vind je alleen in Amerika.

Groene kikkers zijn beschermd.. maar als je em kwijt wil, kom maar brengen! Ik vind het gekwaak prachtig <3
We hadden vroeger een grote vijver vol kikkers, en ik kon er uren naar luisteren. Sinds de verhuizing mis ik het echt! En ik zou er heel graag weer een aantal in mijn nieuwe vijver hebben!
Maar een geruststelling; mei en juni zijn de kikkermaandjes, dan gaan ze flink te keer.. maar daarna worden ze weer veel rustiger. Ze reageren vooral op kabaal, van vliegtuigen bijvoorbeeld. Als het buiten stil is dan zijn ze zelf ook vaak stil.

SharonIndezz
Berichten: 4705
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:44

Brulkikkers zijn het iig niet, dan zijn het groene :-)

Sterkte iig :-p

Neon

Berichten: 4975
Geregistreerd: 03-07-06

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:51

Luchtbuks?

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:56

Niet, ervan genieten! Wij hebben ze ook (en véél) je went er vanzelf aan, leven bij je vijver is juist zo leuk! En het seizoen dat ze brullen is al bijna voorbij. Het is juist zo mooi om de kikkers te zien!

roxiie

Berichten: 7841
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:59

Wij hebben hier ook een vijver naast huis, vijver is niet van ons maar zit in het park.. Maar in het kikkerseizoen slaap ik altijd heel slecht. Niks genieten als t de hele nacht door gaat :')
Maar goed, t stopt straks vanzelf wel weer en tot die tijd lang leve de herriestoppers/wax. Het is werkelijk nog nooit in me opgekomen om wat aan dat gekwaak t doen om er af te komen :=

lucaa2
Berichten: 1338
Geregistreerd: 15-04-12

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:17

Brulkikkers in Nederland zijn zeker mogelijk >;)
2 of 3 jaar geleden ging ik een X met mijn zusje (die nu inmiddels 12 is, dus doet ze niet meer) kikkervisjes vangen. Wij wonen in de Krimpenerwaard dus het zit hier vol sloten, moerassen en eilandjes. Ideaal voor iedere kikker..
Nou goed, we gingen dus kikkers vangen, maar ik was er zelf al gauw klaar mee, mijn zusje niet. Ik naar binnen om wat anders te gaan doen..
Op een gegeven moment riep mijn zusje me: Luca! Dit raad je nooit!!! Ik heb ZO'N grote kikkervis, echt dit moet je zien :wow:

Naja, ik dus mee gaan om te kijken, komt ze met d'r emmertje met daarin een gigantische kikkervis van wel 10cm, nou ja, geen foto helaas, want ik had me telefoon niet bij.

We hebben de kikker toen maar vrijgelaten in het moeras een paar km verderop, zodat hij ons later als hij groot is niet kan storen, en andere mensen het beestje niet vangen en mishandelen enz. Het is beschermd (natuur) gebied waar je dus geen beesten mag vangen.

Maar ja, wat je aan die kikkers bij jou kan doen...zorgen dat hij op de slootkant komt te zitten en dan ervoor zorgen dat hij niet meer terug de sloot in kan.
Dan voor, en boven hem een net(je) zetten zodat hij geen kan meer op kan. Ze hebben namelijk moeite met opzij springen en naar achteren zal ook geen optie zijn want daar zit jij al.
Succes met het overplaatsen van die beesten :P

Morganlefay

Berichten: 8727
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:24

Brulkikkers zijn uitheems en vormen (hier) een plaag. Helaas kan je die beestjes gewoon aanschaffen en veel eigenaren doen ze ook weer weg vanwege het gebrul door ze los te laten, en dat is nu net niet de bedoeling.
Wegvangen doe je met een kooi met eten.

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:39

Pffff ik verbaas me er over dat mensen elk stukje van de natuur maar vervelend vinden.. Bomen geven blaadjes, kikkers geven geluid dus allemaal maar weg er mee..

Sorry ik iriteer me veel meer aan de motoren die hier overde dijk blazen met hoog geluid of zware brom ( denk aan race motoren en choppers ) dat beetje gekwaak zou me alleen maar plezieren.. Hier zijn de eendjes kikkertjes etc etc ook weer geluid aan het maken.. En kan niet wachten tot de krekeltjes weer van start gaan <3 leer de natuur te respecteren zou een hoop schelen :)

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:40

bello2005 schreef:
vijver weg doen


Zelfs dat werkt niet, kikkers komen terug naar waar ze geboren zijn. We hebben al jaren geen vijver meer, maar nu moeten we nog steeds kikkers uit ons zwembad plukken. Het worden er wel al minder dan eerst gelukkig. Wij hadden overigens gewone groene kikkers, maar die kunnen er ook wat van :')

Je kunt kikkers echt onderschatten Tat_jana, hier ging het vroeger zo hard te keer dat je je raam dicht moest doen om te kunnen slapen. Das niet lekker in de zomer.

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:56

Ik woon buitenaf en weet waar je het over hebt :) maar dan nog kan ik mij er niet aan ergeren :)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: brulkikker; hoe kom je er vanaf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:58

Dat is toch gaaf!! Hier zit het helemaal vol met brulkikkers. Echt geweldig als je ze hoort brullen.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:59

ja volgens mij hebben we hier in nederland echt wel brulkikkers.
ik heb er geen hekel aan, het heeft wel iets bijzonders dat gebrul........... maar ja, als je er niet van kan slapen....

LauLoveTosca
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:59

AARRGHH ik heb er ook last van... grote vijver schuintegenover ons huis en dan heel kikkerkoor vreselijk!.... maar in eigen vijver geen last van vorig jaar wel met oude vijver dan zaten ze tussen de stenen maar kan nu niet meer gnignigni

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:00

Als je honderden kikkers (dus ook brulkikkers) in de vijver hebt zitten (had een kennis van mij) dan word je echt wel gek. Kon 's nachts niet meer slapen. Die heeft toch wel iets gedaan, waardoor in 1 x de kikkers dood waren.

Wij hebben thuis ook een paar kikkers in de vijver, vind dat gekwaak rust gevend. Maar met honderden kikkers zou ik ook gek worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:01

HorseTopShop schreef:
Dat is toch gaaf!! Hier zit het helemaal vol met brulkikkers. Echt geweldig als je ze hoort brullen.

Niet als je 's nachts niet kunt slapen.

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:03

love_western schreef:
Als je honderden kikkers (dus ook brulkikkers) in de vijver hebt zitten (had een kennis van mij) dan word je echt wel gek. Kon 's nachts niet meer slapen. Die heeft toch wel iets gedaan, waardoor in 1 x de kikkers dood waren.

Wij hebben thuis ook een paar kikkers in de vijver, vind dat gekwaak rust gevend. Maar met honderden kikkers zou ik ook gek worden.



Tsja ik kan daar toch echt niet bij met mn gedachten... Dat je zoiets kunt doen... En volgens mij ook hartstikke strafbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:07

Tat_jana schreef:
love_western schreef:
Als je honderden kikkers (dus ook brulkikkers) in de vijver hebt zitten (had een kennis van mij) dan word je echt wel gek. Kon 's nachts niet meer slapen. Die heeft toch wel iets gedaan, waardoor in 1 x de kikkers dood waren.

Wij hebben thuis ook een paar kikkers in de vijver, vind dat gekwaak rust gevend. Maar met honderden kikkers zou ik ook gek worden.



Tsja ik kan daar toch echt niet bij met mn gedachten... Dat je zoiets kunt doen... En volgens mij ook hartstikke strafbaar.

Hier op het platteland gebeuren zoveel dingen wat niet mag. Maar als er zoveel kikkers zijn en je kunt er niet van slapen. Dan snap ik het wel. Dan valt het bij mij onder categorie ongedierte.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:08

love_western schreef:
HorseTopShop schreef:
Dat is toch gaaf!! Hier zit het helemaal vol met brulkikkers. Echt geweldig als je ze hoort brullen.

Niet als je 's nachts niet kunt slapen.


Geen last van. Ik vind het wel rustgevend ;)

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:08

Naast ons ligt een mooie vijver en daar zitten ieder jaar weer de nodige brulkikkers, maar dat weten de ooievaars, reigers en aalscholvers ook en dan is het zo weer rustig. Die hebben maar een dag of twee nodig om de vijver leeg te vissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:11

HorseTopShop schreef:
love_western schreef:

Niet als je 's nachts niet kunt slapen.


Geen last van. Ik vind het wel rustgevend ;)

Paar kikkers vind ik prima. Maar zoveel kikkers wat hij had, daar kan niemand rustig blij slapen. En als je dan net je vader hebt verloren. Overdag gewoon aan het werk moet. Dan vind ik het logisch dat je graag rustig wilt slapen.