Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(bruin, teef, voor september)
Kentaro schreef:Had je deze al gezien??
http://www.bokt.nl/markt/ad/159714/nog- ... -weken-oud
Voldoet totaal niet aan je eisen(bruin, teef, voor september)
Maar ze is wel héél leuk en je hoeft niet meer te wachten...
Reusje0504 schreef:Hoi TS ik ken zo gauwniet een goede fokker maar heb nog wel wat tips. Wil je een slanke of een show labrador? Wil je perse een zwarte of is een andere kleur ook goed? Heb je al nagedacht over reu vs. teef? Vaak zijn 'fokkers' in noord-brabant en belgie niet erg betrouwbaar. Zelf spreken mij dit type labradors het meeste aan http://www.labradorfokker.nl/homepage.htm maar datis wel vrij persoonlijk. Veel plezieren succes met het uitvogelen! Zoek vooral pups waarvan de beide ouders je erg aanspreken en probeer niet teveel naar de schattigheid te kijken:)
Reusje0504 schreef:Hoi TS ik ken zo gauwniet een goede fokker maar heb nog wel wat tips. Wil je een slanke of een show labrador? Wil je perse een zwarte of is een andere kleur ook goed? Heb je al nagedacht over reu vs. teef? Vaak zijn 'fokkers' in noord-brabant en belgie niet erg betrouwbaar. Zelf spreken mij dit type labradors het meeste aan http://www.labradorfokker.nl/homepage.htm maar datis wel vrij persoonlijk. Veel plezieren succes met het uitvogelen! Zoek vooral pups waarvan de beide ouders je erg aanspreken en probeer niet teveel naar de schattigheid te kijken:)
Edit: zehebben 2 pups beschikbaar zie ik net
callum schreef:wat denk je voor zekerheid te halen uit een stamboom? Zegt helaas niet altijd iets over de gezondheid. waarom moet de hond zwart zijn? ik zou je niet doodstaren op een kleur en dan de kans lopen dat je een hele leuke hond misloopt. kijk vooral naar het karakter.
ik ken geen labrador fokkers ik heb wel fanatiek behendigheid gelopen en daar zie je weinig labradors. las je wilt sporten ermee kijk dan naar een fokker die sportgericht fokt. kijk goed naar de ouderdier. zijn deze mooi slank zoals labradors horen te zijn en niet van die tafelmodellen die nauwelijks kunnen rennen.
ik begrijp dat je alles zo duidelijk mogelijk wilt plannen. heb zelf ook add.
maak niet de fout om te settelen voor een pup die niet helemaal aansluit bij wat je wil omdat hij op tijd beschikbaar is.
als je je op je gemak voelt bij een fokker en je moet wachten is het slim om dat toch te doen. als het goed is doe je 10 to 14 jaar met een hond.
neem de tijd hoe moeilijk ook. neem anders contact op met de labrador vereniging die kunnen je vast beter verder helpen dan bokt.
sterkte
Shalot schreef:Waarrom 1 met stamboom? Wij hebben een pup gehaald bij een meneer in Brabant kan voor je naarkijken hoe hij heet. Fokt met stamboom reu. Maar niet met stamboor teef. Waardoor de prijs op meer dan de helft lager ligt. En ik heb nu een bruine teef. Mijn man zit er mee op cursus. En gaat zo goed dat ze zaterdag examen hebben en er goed voor staan. (luisteren, ruiken en spelletjes)
Shalot schreef:Vader is ook op kennel enzo. Ze hebben labrapoedel. En alle 3 de kleuren. Wie weet is het wat voor je.
haar eigen naam was ook erg bijzonder
) Uitgezocht door mijn oom, dierenarts, die er tzt graag een pup van wilde. Deze hond kwam bij Penny Royals vandaan (http://www.pennyroyals.net/). Erg leuk dier was het, helaas kreeg ze op haar 12e verschillende kwalen waarna we besloten hebben haar te laten inslapen.
DeLabrador schreef:Indien gewenst zou ik je wel willen helpen naar het zoeken van een goede labrador fokker. Ikzelf fok ook stamboom labradors, dus weet als geen ander waar je allemaal op dient te letten. Naast HD, ED en ogen gespiegeld vind ik het een must dat er ook DNA testen gedaan zijn voor PRA, EIC en bij voorkeur ook myopathie.
Ik heb mijn moeder ook al gevraagd als ze mij wil helpen. Aangezien zij zich hier 6 jaar geleden in verdiept heeft, omdat we opzoek waren naar een berner. Maar ze is er al poos uit, dus ze weet het allemaal niet zo goed meer. imd schreef:Wij hebben een zwarte labrador gehad met een fantastische stamboom, erg leuk om te zien wat voor familie er allemaal achter zit (met de meest belachelijke namen: Boothgates Here Is The News From Donalbain, was een ver familielidhaar eigen naam was ook erg bijzonder
) Uitgezocht door mijn oom, dierenarts, die er tzt graag een pup van wilde. Deze hond kwam bij Penny Royals vandaan (http://www.pennyroyals.net/). Erg leuk dier was het, helaas kreeg ze op haar 12e verschillende kwalen waarna we besloten hebben haar te laten inslapen.
Nu overigens een choc lab zonder stamboom, ontzettend leuk dier en ik ben benieuwd of we met haar minder 'gedoe' krijgen dan met de stamboomversie, die had namelijk nogal wat gezondheidsdingetjes, hoewel ze hd/ed etc getest was. Wij hebben dan ook bewust gekozen voor een stamboekloze hond nu
Edit: Waarom uit heel NB & België eigenlijk geen pups? Lijkt me een beetje vreemd om alles zo over één kam te scheren, tenzij er wat in het grondwater zit ofzo
Ik weet ook totaal niet hoe het bij deze uit gaat pakken, ben er alleen wel benieuwd naar omdat dus vaak gezegd wordt dat stamboomhonden kwetsbaarder zijn. Maar je hebt genoeg uitzonderingen natuurlijk. imd schreef:Snap ik hoor, was ook geen poging je over te halenIk weet ook totaal niet hoe het bij deze uit gaat pakken, ben er alleen wel benieuwd naar omdat dus vaak gezegd wordt dat stamboomhonden kwetsbaarder zijn. Maar je hebt genoeg uitzonderingen natuurlijk.