Wie wil mij helpen met zoektocht naar goed labrador fokker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie wil mij helpen met zoektocht naar goed labrador fokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:13

Hallo allemaal,

ik en mijn vader hebben toch besloten om voor een labrador pup met stamboom te gaan. Alleen nu zijn we opzoek naar een goede fokker(s). We willen toch het liefst binnen een een half jaar een pup. Aangezien we volgend voorjaar het weer druk hebben met de survivals.

Maar we hoeven nu direct geen pup. Rond september komt het ons het beste uit. Heb gister al een fokker aangeschreven. Maar die had al behoorlijk wat aanmeldingen. En wil niet het risico lopen dat wij niet worden uitgekozen. Aangezien we het pas horen als pups geboren zijn.

Daarnaast hou ik van zekerheid. Heb ADD. Dus het geduld ervoor hebben vind ik al moeilijk genoeg.

Hopelijk willen jullie mij helpen. We willen het liefst een zwarte reu. Hebben er geen fokplannen mee. Maar wil wel behendigheid en speurwerk er mee gaan doen. En liefst wel omgeving drenthe. Of omliggende provincies.

Groetjes, [***]

Nagano

Re: Wie wil mij helpen met zoektocht naar goed labrador fokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:15

kijk eens op hondenpage daar kan je je vraag ook stellen denk zeker dat ze het daar wel weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:40

Nagano schreef:
kijk eens op hondenpage daar kan je je vraag ook stellen denk zeker dat ze het daar wel weten

Word niet echt bepaald wijs uit het forum gedeelte daar :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:49

Kentaro schreef:
Had je deze al gezien??
http://www.bokt.nl/markt/ad/159714/nog- ... -weken-oud
Voldoet totaal niet aan je eisen :o (bruin, teef, voor september)
Maar ze is wel héél leuk en je hoeft niet meer te wachten... }>

Nee nog niet gezien. Maar we zijn nu wel echt op zoek naar een hond met stamboom. Zodat we toch meer zekerheid hebben.
En we willen echt een reu.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:52

Ik ben fan van Artemis Stables Labradors.

zij hebben op dit moment ook nog een zwart reutje te zitten, volgens mij.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:54

Je zou de fokker uit ons dorp kunnen bellen, is in Friesland. Lieve honden. Mijn buren hebben een teefje van hun en dat is een heel rustig en lief hondje. Ik weet alleen niet of zij nog nieuwe nestjes krijgen. Zijn bruine labradors. http://www.hondencentrum.com/extra/fokk ... /tarenkla/

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:56

Hoi TS ik ken zo gauwniet een goede fokker maar heb nog wel wat tips. Wil je een slanke of een show labrador? Wil je perse een zwarte of is een andere kleur ook goed? Heb je al nagedacht over reu vs. teef? Vaak zijn 'fokkers' in noord-brabant en belgie niet erg betrouwbaar. Zelf spreken mij dit type labradors het meeste aan http://www.labradorfokker.nl/homepage.htm maar datis wel vrij persoonlijk. Veel plezieren succes met het uitvogelen! Zoek vooral pups waarvan de beide ouders je erg aanspreken en probeer niet teveel naar de schattigheid te kijken:)

Edit: zehebben 2 pups beschikbaar zie ik net
Laatst bijgewerkt door Reusje0504 op 14-06-13 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:57

Jolets labrador rettrievers? Is een fokker met hart voor zijn dieren

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:58

via de labradorvereniging

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:00

Reusje0504 schreef:
Hoi TS ik ken zo gauwniet een goede fokker maar heb nog wel wat tips. Wil je een slanke of een show labrador? Wil je perse een zwarte of is een andere kleur ook goed? Heb je al nagedacht over reu vs. teef? Vaak zijn 'fokkers' in noord-brabant en belgie niet erg betrouwbaar. Zelf spreken mij dit type labradors het meeste aan http://www.labradorfokker.nl/homepage.htm maar datis wel vrij persoonlijk. Veel plezieren succes met het uitvogelen! Zoek vooral pups waarvan de beide ouders je erg aanspreken en probeer niet teveel naar de schattigheid te kijken:)

Nee nooit in noord-brabant!! Wij wouden snel een leuke pup en toen 1 gevonden in n-b zo verliefd op hem niet gevraagd naar de ouders hij zat alleen in een kooitje toen we aankwamen in een schuur maar we waren zo verliefd hebben ze ons wijs gemaakt dat het een kleinere zou zijn was de pup pas 4 weken toen we naar de da ermee gingen voor entingen gelukkig wel goed gekomen maar beestje was hardstikke bang en wou niet naar binnen als je hem optilde en binnen zette rende hij weer naar buiten maar nu is het een schat van een hond

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:05

wat denk je voor zekerheid te halen uit een stamboom? Zegt helaas niet altijd iets over de gezondheid. waarom moet de hond zwart zijn? ik zou je niet doodstaren op een kleur en dan de kans lopen dat je een hele leuke hond misloopt. kijk vooral naar het karakter.

ik ken geen labrador fokkers ik heb wel fanatiek behendigheid gelopen en daar zie je weinig labradors. las je wilt sporten ermee kijk dan naar een fokker die sportgericht fokt. kijk goed naar de ouderdier. zijn deze mooi slank zoals labradors horen te zijn en niet van die tafelmodellen die nauwelijks kunnen rennen.
ik begrijp dat je alles zo duidelijk mogelijk wilt plannen. heb zelf ook add.

maak niet de fout om te settelen voor een pup die niet helemaal aansluit bij wat je wil omdat hij op tijd beschikbaar is.

als je je op je gemak voelt bij een fokker en je moet wachten is het slim om dat toch te doen. als het goed is doe je 10 to 14 jaar met een hond.

neem de tijd hoe moeilijk ook. neem anders contact op met de labrador vereniging die kunnen je vast beter verder helpen dan bokt.

sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:09

Reusje0504 schreef:

Edit: zehebben 2 pups beschikbaar zie ik net

Het maakt ons inprincipe niet uit wat voor labrador het is. Gaat erom dat we er lekker mee op pad kunnen en ik behendigheid/speur of jaag training er mee kan doen. Wij willen wel graag een reu. Teef spreekt ons absoluut niet aan. We kijken ook zeer goed na de ouders. Fokker waar ik na toe heb gemaild, moeten de pups nog geboren worden (rond 16 juli) Dus dan kan je gelukkig niet naar de schattigheid kijken.

Noord-brabant,limburg en zeeland etc is ons veelste ver weg ook. We willen niet te veel slepen met de pup als hij naar ons toekomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:14

callum schreef:
wat denk je voor zekerheid te halen uit een stamboom? Zegt helaas niet altijd iets over de gezondheid. waarom moet de hond zwart zijn? ik zou je niet doodstaren op een kleur en dan de kans lopen dat je een hele leuke hond misloopt. kijk vooral naar het karakter.

ik ken geen labrador fokkers ik heb wel fanatiek behendigheid gelopen en daar zie je weinig labradors. las je wilt sporten ermee kijk dan naar een fokker die sportgericht fokt. kijk goed naar de ouderdier. zijn deze mooi slank zoals labradors horen te zijn en niet van die tafelmodellen die nauwelijks kunnen rennen.
ik begrijp dat je alles zo duidelijk mogelijk wilt plannen. heb zelf ook add.

maak niet de fout om te settelen voor een pup die niet helemaal aansluit bij wat je wil omdat hij op tijd beschikbaar is.

als je je op je gemak voelt bij een fokker en je moet wachten is het slim om dat toch te doen. als het goed is doe je 10 to 14 jaar met een hond.

neem de tijd hoe moeilijk ook. neem anders contact op met de labrador vereniging die kunnen je vast beter verder helpen dan bokt.

sterkte

Deze discussie heb ik gister al gevoerd in een ander topic van mij. Wij wouden eerst voor een mp pup gaan. Maar bij een stamboom hond weet je de voorouders gewoon zeker. Weet je zeker dat ze getest zijn. En heb je toch een stukje meer garantie op een gezonde hond. Tuurlijk kan een stamboom hond ook ziek worden.

Daarnaast willen wij gewoon graag een zwarte labrador. Ieder heeft zijn voorkeur toch met een kleur? En we willen toch graag rond september-december een pup. Omdat we in mei - juni het hartstikke druk hebben met de survivals. En als de hond dan rond de half jaar of ouder zit. Dan kan hij iig overdag mooi mee met opdrachten opbouwen.

En met elke hond kun je behendigheid doen.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:15

Waarrom 1 met stamboom? Wij hebben een pup gehaald bij een meneer in Brabant kan voor je naarkijken hoe hij heet. Fokt met stamboom reu. Maar niet met stamboor teef. Waardoor de prijs op meer dan de helft lager ligt. En ik heb nu een bruine teef. Mijn man zit er mee op cursus. En gaat zo goed dat ze zaterdag examen hebben en er goed voor staan. (luisteren, ruiken en spelletjes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:15

De rest bedankt voor jullie berichtjes. Zal eens kijken op de sites :) Maar we willen niet direct een pup. Huis moet wel puppy-proof worden. En er moeten toch de nodigde dingen aangeschaft worden. En willen graag pup vanaf geboorte mee maken doormiddel van foto's en paar keer langs komen kijken.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:16

Vader is ook op kennel enzo. Ze hebben labrapoedel. En alle 3 de kleuren. Wie weet is het wat voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:17

Shalot schreef:
Waarrom 1 met stamboom? Wij hebben een pup gehaald bij een meneer in Brabant kan voor je naarkijken hoe hij heet. Fokt met stamboom reu. Maar niet met stamboor teef. Waardoor de prijs op meer dan de helft lager ligt. En ik heb nu een bruine teef. Mijn man zit er mee op cursus. En gaat zo goed dat ze zaterdag examen hebben en er goed voor staan. (luisteren, ruiken en spelletjes)

Deze discussie is hier niet van toepassing. Wij willen gewoon graag een hond met stamboom en vragen als bokkers mij willen helpen met zoeken van een goede labrador fokker. Of waar mensen hun stamboom labrador vandaan komen. En wat hun ervaringen met fokkers zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:18

Shalot schreef:
Vader is ook op kennel enzo. Ze hebben labrapoedel. En alle 3 de kleuren. Wie weet is het wat voor je.

Dat is mooi. Maar wij willen een stamboom hond. En word net in dit topic gewaarschuwd om geen pups uit noord-brabant en belgie te halen. En ik hoef al helemaal geen labrapoedel. Mijn vader is doods benauwd voor poedels. Terwijl hij verder voor geen enkele soort bang is. Maar als er een poedel in de buurt komt, dan is hij weg.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:22

Wij hebben een zwarte labrador gehad met een fantastische stamboom, erg leuk om te zien wat voor familie er allemaal achter zit (met de meest belachelijke namen: Boothgates Here Is The News From Donalbain, was een ver familielid :') haar eigen naam was ook erg bijzonder :+) Uitgezocht door mijn oom, dierenarts, die er tzt graag een pup van wilde. Deze hond kwam bij Penny Royals vandaan (http://www.pennyroyals.net/). Erg leuk dier was het, helaas kreeg ze op haar 12e verschillende kwalen waarna we besloten hebben haar te laten inslapen.

Nu overigens een choc lab zonder stamboom, ontzettend leuk dier en ik ben benieuwd of we met haar minder 'gedoe' krijgen dan met de stamboomversie, die had namelijk nogal wat gezondheidsdingetjes, hoewel ze hd/ed etc getest was. Wij hebben dan ook bewust gekozen voor een stamboekloze hond nu :)

Edit: Waarom uit heel NB & België eigenlijk geen pups? Lijkt me een beetje vreemd om alles zo over één kam te scheren, tenzij er wat in het grondwater zit ofzo :')
Laatst bijgewerkt door imd op 14-06-13 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:22

Indien gewenst zou ik je wel willen helpen naar het zoeken van een goede labrador fokker. Ikzelf fok ook stamboom labradors, dus weet als geen ander waar je allemaal op dient te letten. Naast HD, ED en ogen gespiegeld vind ik het een must dat er ook DNA testen gedaan zijn voor PRA, EIC en bij voorkeur ook myopathie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:25

DeLabrador schreef:
Indien gewenst zou ik je wel willen helpen naar het zoeken van een goede labrador fokker. Ikzelf fok ook stamboom labradors, dus weet als geen ander waar je allemaal op dient te letten. Naast HD, ED en ogen gespiegeld vind ik het een must dat er ook DNA testen gedaan zijn voor PRA, EIC en bij voorkeur ook myopathie.

Dat zou super zijn :D Ik heb mijn moeder ook al gevraagd als ze mij wil helpen. Aangezien zij zich hier 6 jaar geleden in verdiept heeft, omdat we opzoek waren naar een berner. Maar ze is er al poos uit, dus ze weet het allemaal niet zo goed meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:28

imd schreef:
Wij hebben een zwarte labrador gehad met een fantastische stamboom, erg leuk om te zien wat voor familie er allemaal achter zit (met de meest belachelijke namen: Boothgates Here Is The News From Donalbain, was een ver familielid :') haar eigen naam was ook erg bijzonder :+) Uitgezocht door mijn oom, dierenarts, die er tzt graag een pup van wilde. Deze hond kwam bij Penny Royals vandaan (http://www.pennyroyals.net/). Erg leuk dier was het, helaas kreeg ze op haar 12e verschillende kwalen waarna we besloten hebben haar te laten inslapen.

Nu overigens een choc lab zonder stamboom, ontzettend leuk dier en ik ben benieuwd of we met haar minder 'gedoe' krijgen dan met de stamboomversie, die had namelijk nogal wat gezondheidsdingetjes, hoewel ze hd/ed etc getest was. Wij hebben dan ook bewust gekozen voor een stamboekloze hond nu :)

Edit: Waarom uit heel NB & België eigenlijk geen pups? Lijkt me een beetje vreemd om alles zo over één kam te scheren, tenzij er wat in het grondwater zit ofzo :')

Tuurlijk kan een stamboom labrador ook kwalen hebben. En 12 is een mooie leeftijd vind ik. Maar in mijn ogen heb je net een stukje meer zekerheid met een stamboom hond. Onze berner is gewoon gezond. Is alleen 3 jaar geleden verlamd geweest door zijn eigen domme fout. Voor de rest zijn we alleen bij de da geweest voor entingen, ontstoken ballen en verwijderen van hoektand omdat hij ruzie heeft gehad met een steenmarter.

imd

Re: Wie wil mij helpen met zoektocht naar goed labrador fokker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:30

Snap ik hoor, was ook geen poging je over te halen ;) Ik weet ook totaal niet hoe het bij deze uit gaat pakken, ben er alleen wel benieuwd naar omdat dus vaak gezegd wordt dat stamboomhonden kwetsbaarder zijn. Maar je hebt genoeg uitzonderingen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:35

imd schreef:
Snap ik hoor, was ook geen poging je over te halen ;) Ik weet ook totaal niet hoe het bij deze uit gaat pakken, ben er alleen wel benieuwd naar omdat dus vaak gezegd wordt dat stamboomhonden kwetsbaarder zijn. Maar je hebt genoeg uitzonderingen natuurlijk.

Je hebt bij stamboomfokkers rotte appels er tussen zitten. Maar ook bij geen stamboom honden.

Wij hebben bij de berner ook gekeken naar de leeftijden van voorouders en waaraan ze zijn overleden. Er waren heel aantal bij van rond 12 jaar en gewoon ouderdom. En jongste was volgens mij 10 met overlijden. Kans is groot dat onze berner dat niet gaat halen. Aangezien hij maar voor 90% hersteld is van zijn ongeluk. Dus we zijn bang voor beschadiging van gewrichten. Omdat hij wel eens met zijn poot sleept, aangezien hij in zijn hele poot geen gevoel heeft.

Maar ik zie ook genoeg fokkers sites dat de honden leeftijden hebben bereikt van 12 +