Slaapplek voor enorme sloper

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Slaapplek voor enorme sloper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:32

Mijn 1 jarige Amerikaanse bulldog sloopt alles, maar dan ook alles wat hij op zijn weg tegen komt :+ . Ook van zijn chique, dure kussen die als slaapplek diende, is inmiddels niet veel meer over. Het is namelijk ontzettend leuk, al die grote witte plukken eruit trekken! -O-

Dus ik ben op zoek naar iets wat als slaapplek kan dienen én ook nog eens 'hufter-proof' is! Wie heeft er tips?!

MarlindeRooz

Re: Slaapplek voor enorme sloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:34

Je zou een babymatras bij de kringloop kunnen halen en daar een hoes omheen maken die erg stevig is. :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:36

Sloopt hij alleen dat waarop hij slaapt, of ook de rest van het huis?

Is een bench voor de nacht misschien een oplossing? En dan met een stevige hoes en een kussen, zodat hij wel lekker ligt?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:42

LoveBodin schreef:
Sloopt hij alleen dat waarop hij slaapt, of ook de rest van het huis?

Is een bench voor de nacht misschien een oplossing? En dan met een stevige hoes en een kussen, zodat hij wel lekker ligt?

In het begin sloopte hij ook andere dingen, dat wordt wel een stuk minder gelukkig. Liever geen bench, zijn maat wordt ook echt enorm overigens, vindt dat zo lelijk in huis!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:44

Bij de welkoop hebben ze ook hele leuke benches die meer lijken op 'tenten' dan op benches! :)
Verder heb ik laatst zelf een kussen gemaakt met gewoon een enorm dikke stof en daarin een zomerdekbed van de IKEA. Onze hond maakt die standaard manden namelijk ook kapot, maar hier ligt ie heerlijk op en hij krijgt hem niet stuk omdat de stof eromheen vrij dik is. Dus als je een beetje creatief bent, probeer het eens, moeilijk is het in ieder geval niet! :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:44

Toch voor die bench kiezen... Ik heb voor mijn hond een babymatras, gelukkig geen sloper maar lijkt mij wel steviger als de meeste hondenkussens!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:46

Udo2001 schreef:
Toch voor die bench kiezen...

Waarom dan? Ik gun mijn hond liever wat meer ruimte, daarom dus liever geen bench.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:47

Meer ruimte = ook meer ruimte om dingen te slopen :).

Benchen zijn geen dierenmishandeling hoor.
Denk dat 't toch de beste oplossing is.. Of je hele huis volledig sloopvrij maken, of een kamer voor de hond reserveren oid :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:48

badeendje schreef:
Verder heb ik laatst zelf een kussen gemaakt met gewoon een enorm dikke stof en daarin een zomerdekbed van de IKEA. Onze hond maakt die standaard manden namelijk ook kapot, maar hier ligt ie heerlijk op en hij krijgt hem niet stuk omdat de stof eromheen vrij dik is. Dus als je een beetje creatief bent, probeer het eens, moeilijk is het in ieder geval niet! :)

Goede tip, dankjewel! Misschien moet ik proberen zoiets te maken...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:49

De rest van het huis valt wel mee hoor ;). Het is een jonge hond die we uit het asiel hebben gehaald. Ik ben puur op zoek naar een stevig kussen oid. Mijn mening over benches ligt wat anders denk ik.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:50

Marloes__ schreef:
badeendje schreef:

Goede tip, dankjewel! Misschien moet ik proberen zoiets te maken...

Ik wil je wel een foto laten zien? Moeilijk is het niet! :).

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:51

en een woof kussen?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:52

Mijn hond ging de eerste periode ook gewoon s'nachts in de bench, echt niet zielig ofzo.
Ik heb stap voor stap doormiddels van belonen en straffen waar nodig, de bench achterwege kunnen laten.
Het is dat ik een appartement heb, en ik de bench in de weg vond staan. Nu gaat het ook prima, en kauwt ook niets meer kapot.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:53

Wij hebben ook zo'n sloper gehad. Zelfs de vloer moest eraan geloven. Ik vond een bench ook een drama en reuze zielig, maar uiteindelijk kwam hij er wel! En laat de hond het nu heerlijk vinden zijn eigen plekje te hebben. Zelfs onze oudere hond kroop er in. Dus zeg niet te snel 'nooit'. Misschien kun je er eentje lenen en kijken hoe je had er op reageert?
Laatst bijgewerkt door mirim op 13-06-13 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:53

badeendje schreef:
Ik wil je wel een foto laten zien? Moeilijk is het niet! :).

Oh graag! :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:55

babymatras en kijk of je ergens een oude canvas deken te pakken kunt krijgen die erom heen maken/

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:55

Idd veel honden zien hun bench als eigen soort van huisje.. In eerste instantie niet fijn, maar dat veranderd vaak wel. Zo ging de mijne dus gewoon met de deur open erin liggen. Zo heb ik dus ook het afbouwen kunnen trainen

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:56

ikke129 schreef:
en een woof kussen?

Denk die dat die tegen zijn bekkie bestand is hoor... Daarbij heeft dat kussen een korrel vulling, dat maakt helemaal zo'n rommel als het stuk gaat :D.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:57

ik zou ook zeggen bench... heb je een aparte ruimte waar hij in kan? bij keuken, gewone keuken die je af kan sluiten met een baby hekje ofzo? dan is dat ook een optie
verder een lekker simpel kleedje ;) als ze willen slopen slopen ze toch wel

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:58

Gho ik zou van het principe zijn dan maar ff niks waar ie lekker kan op liggen ...
Heb het zo ook met mijn Duitse herder gedaan, uiteindelijk een vetbed (?) en nu ligt ie op een heeeerlijk dik donsdeken kussen :D ! En dat gewoon in de ruime gang ;)
Ik ben niet zo van de benche... Mijne is nu 1 jaar en heeft mss over heel dat jaar 10 x erin gezeten :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:59

Hij slaapt al apart. (in de keuken met uitloop naar de tuin). De keuken is afgezet met een traphekje. In de keuken sloopt hij ook niet. Dus daarom vind ik een bench ook niet nodig. Het gaat puur om zijn kussen.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:59

ik heb ook een bench staan met een deken erover.. mijn hondje kruipt er net in, het wordt donker:) haar eigen holletje. ze weet dat als ze daarin gaat ze wat lekkers krijgt.. ligt een oude fluffy deken in op dit moment. het is een rustplaats, als ze stout is geweest en ze weet het kruipt ze erin om zich te verstoppen hihi nooit als strafplaats geweest maar juist rust!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:00

Ook hier de sloper in een bench gehad. Oke ben het met je eens, is geen sierraad in je huis.
Maar ook in de bench sloopte ze haar kussen, en haar erin zonder iets vond ik niets. En zelfs de sterke zogezegte sloopproeve, sloopte ze.....
Nu hadden wij die metalen bak er al niet in, maar een dikke houten plaat met daarover zeil. Nu deden wij er een dikke oudere wollen deken omheen. Zo kon ze hem er niet onderuit trekken en slopen, maar lag wel lekker zacht.

En tja de hond zelf vond het een heerlijk plekje! Had ook een mand staan waar ze in kon gaan liggen als we thuis waren, maar vaak ging ze dan heerlijk in d'r bench slapen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 21:00

_Alarm_wlkp schreef:
Gho ik zou van het principe zijn dan maar ff niks waar ie lekker kan op liggen ...
Heb het zo ook met mijn Duitse herder gedaan, uiteindelijk een vetbed (?) en nu ligt ie op een heeeerlijk dik donsdeken kussen :D ! En dat gewoon in de ruime gang ;)
Ik ben niet zo van de benche... Mijne is nu 1 jaar en heeft mss over heel dat jaar 10 x erin gezeten :)

Ik denk niet dat een hond begrijpt dat hij op de grond moet liggen omdat hij zijn kussen sloopt...

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:03

Marloes__ Toch grappig dat die van mij ineens er mee gestopt is he ? ! ;)