Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Team_Sublime schreef:Ik ben dierenarts assitente ( in opleiding)
Dat er niks in urine te vinden is, is omdat dit naar mijweet maar 1 onderzoek dan is gedaan en dat is op blaasgruis. Er is dus niet onderzocht op blaasontsteking ( bacterie) en die kan er dus wel in zit. Beide is compleetander onderzoek . De volgende keer dat jij urine inleverd kijken ze dus niet op blaasgruis maar blaas ontsteking.
Wat zijnprecies de symptomen ?
LauwtjuhLevi schreef:Plassen op andere plekken kan stress zijn, maar ook dat ze zich toch vervelend voelen vaneen ontsteking/gruis.
Zijn het kleine plasjes of grote plassen? en telkens op de zelfde plek of door de hele kamer?
Naamloos1 schreef:LauwtjuhLevi schreef:Plassen op andere plekken kan stress zijn, maar ook dat ze zich toch vervelend voelen vaneen ontsteking/gruis.
Zijn het kleine plasjes of grote plassen? en telkens op de zelfde plek of door de hele kamer?
Het zijn grote plassen. Zo 1a2x per 24u.
En tot nu toe op 2 verschillende plekken.
bigone schreef:Dan heeft je kat waarschijnlijk nergens last van, ze last hebben van een stressblaas dan plassen ze vaak op veel plekken met kleine plasjes. Hij is gewoon pissed off omdat je weg was.
Naamloos1 schreef:Ik heb geen idee.. Ik belde over de klachten en ik vroeg of ik evt gelijk weer aan de AB moest beginnen en voer of toch eerst urine inleveren, en toen zeiden ze dat ze wel eerst urine moesten controleren om te bekijken wat er echt aan de hand was. Of gruis of toch iets anders.
Maar hier kwam dus niks uit.
Naamloos1 schreef:Team_Sublime schreef:Ik ben dierenarts assitente ( in opleiding)
Dat er niks in urine te vinden is, is omdat dit naar mijweet maar 1 onderzoek dan is gedaan en dat is op blaasgruis. Er is dus niet onderzocht op blaasontsteking ( bacterie) en die kan er dus wel in zit. Beide is compleetander onderzoek . De volgende keer dat jij urine inleverd kijken ze dus niet op blaasgruis maar blaas ontsteking.
Wat zijnprecies de symptomen ?
'enige' klacht is plassen in de kamer ipv kattenbak.
LauwtjuhLevi schreef:Ontsteking kunnen ze zien. De leuco's (leucocyten) kleuren dan paars aan op de strip. En het bloed kleurt dan rood aan. Dit zijn de 2 belangrijkste die kleuren als er een ontsteking zit.
Ze hebben neem ik aan dus ook het sediment onderzoek gedaan? Want daaruit kunnen ze alleen zien of hij last heeft van gruis/kristallen etc.
Bij dit soort gevallen doen ze dus 2 onderzoeken : de strip daaruit haal je de ontsteking, zuurtegraad van de urine, de eiwitten etc.
Sediment is voor het gruis.