Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lonneke_ schreef:Ik heb ook met beiden geen problemen. Ik heb jaren een jachthond gehad die alles tot de grootte van een eend probeerde te vangen, maar ook goed onder appél stond.
Nederland is wat dieren betreft overvol en ik vind dat de natuur zijn gang moet kunnen gaan, eventueel gereguleerd door de jacht. Ik geloof dat hiermee het meer in evenwicht blijft. En dat Bokt valt over een hond die beestjes vangt, ach ja.. Overdrijven is ook een kunst
troi schreef:Dit kon nog wel eens een pittig topic worden vrees ik. Er is toch een grote groep mensen die redelijk buiten de natuur is opgegroeid en vlees als iets ziet dat uit een fabriek komt en al in paniek raakt als ze een visje met ogen voorgeschoteld krijgen want dan is het wel zieleg..
troi schreef:Dit kon nog wel eens een pittig topic worden vrees ik. Er is toch een grote groep mensen die redelijk buiten de natuur is opgegroeid en vlees als iets ziet dat uit een fabriek komt en al in paniek raakt als ze een visje met ogen voorgeschoteld krijgen want dan is het wel zieleg..
vreselijk....ik krijg de kriebels als ze mij zo aan liggen te staren. En kan er niets mee doen.
heidy_wilco schreef:Dit was mijn topic.
Ik heb dit topic gemaakt, omdat het volgens mij erg bijzonder is dat een hond een mol vangt, en helamaal op zijn manier. Het is niet omdat ik trots ben dat hij dieren dood. Hij doet ons er wel een plezier mee, dat scheelt ons weer mollenvallen enzo. En daarbij nog: de mollen zijn allemaal in een klap dood, ze hebben niet geleden, en er is geen druppel bloed aan te pas gekomen.
Ook is het absoluut geen ongeleid projectiel, en luisterd hij uitstekend. Daarbij vind ik dat als je zulke dingen zielig vind, je maar gelijk moet stoppen met vlees eten enzo.

* maar mollen vangen doen ze niet. Vogeltjes heb ik liever niet dat ze die vangen, probeer hen af te leiden *BOE, vogel vliegt weg, kat kijkt me zeeeeer verontwaardigd aan
* of vogeltje te redden als het nog niet te laat is.
. Kon overal loslopen, ging nergens achteraan.Kuggur schreef:Gisteren heeft Gláma, mijn border collie, onderweg een jonge weidevogel gesnackt, ik hoorde een PIEP, en zag de pootjes nog net uit haar bek steken...Tsja, barf au naturel.
Een lam grijpen daarentegen is volkomen onacceptabel, ze weet dat ze dat niet mag, zou ze één van onze aanvallen zou zware correctie volgen. Als ze één van de buren zou doden is dat hoogstwaarschijnlijk het einde van de betreffende hond.
Maar ik hoef me daar niet echt zorgen over te maken, ze is een getrainde drijfhond, en weet hoe ze zich heeft te gedragen tav schapen, paarden etc.
Goof schreef:troi schreef:Dit kon nog wel eens een pittig topic worden vrees ik. Er is toch een grote groep mensen die redelijk buiten de natuur is opgegroeid en vlees als iets ziet dat uit een fabriek komt en al in paniek raakt als ze een visje met ogen voorgeschoteld krijgen want dan is het wel zieleg..
Waar mijn vlees vandaan komt heeft toch niets te maken met hoe mijn hond zich gedraagt??![]()