Onweerstaanbaar schattig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Onweerstaanbaar schattig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 09:03

Hee!

Mijn eerste topic hier bij beestenboel maar ik wou deze foto's gewoon even laten zien.
We hebben een nestje van 4 kittens, twee rode mannetjes, 1 grijs met rood vrouwtje en een rood vrouwtje met wit. Ze zijn onwijs schattig.
De kittens blijven alle 4 bij ons, op de boerderij :)

1
Dit is het donkere vrouwtje met overal rode vlekken
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Het donkerrode mannetje
Afbeelding

6
Het licht rode mannetje en zn tong :Y)
Afbeelding

7
En het ander vrouwtje, tevens mn lieveling
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Hou het lief

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:16

Cute!! <3 Die eerste!!

Dus het hele gezin blijft aanwezig! Leuk! papa en mama + kids!

Ik neem aan dat nu wel alles gecastreerd en gesteriliseerd gaat worden... ;) :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 09:23

Hihi ik vind ze allemaal schattig! :D

Nee, niks wordt gecastreerd of gesteriliseerd. Nooit gedaan, nooit nodig gevonden. Alle kittens blijven bij ons of gaan naar boeren in de omgeving/kennissen. Maar daar gaat het niet over, het gaat enkel om de foto's. Reacties hierover hoeven dus niet, want het gebeurd toch niet :). Of bokkers het nou leuk vinden of niet. We leven op een boerderij, niet in een rijtjeshuis waar ze voor overlast zorgen. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:27

Carolaaxxxx schreef:
Hihi ik vind ze allemaal schattig! :D

Nee, niks wordt gecastreerd of gesteriliseerd. Nooit gedaan, nooit nodig gevonden. Alle kittens blijven bij ons of gaan naar boeren in de omgeving/kennissen. Maar daar gaat het niet over, het gaat enkel om de foto's. Reacties hierover hoeven dus niet, want het gebeurd toch niet :). Of bokkers het nou leuk vinden of niet. We leven op een boerderij, niet in een rijtjeshuis waar ze voor overlast zorgen. :)

En inteelt dan? Vind het nogal wat...

Prachtige kittens hoor, niets over te zeggen. Dat je ze wilt houden is ook prachtig, maar in mijn studentenhuis hebben we een inteeltkatje en dat zou je echt niet moeten willen.

Kermis

Re: Onweerstaanbaar schattig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:30

Nou als je ze niet laten helpen krijg je er over 2 jaar spijt van hoor :-) Inteeld en een kattenplaag!
Maargoed, eigen keuze, vind het alleen een beetje naief.
Leuke kittens hoor!

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:32

Hier valt niet veel meer op te zeggen dan: Aaaaah :D
Het rood met witte vrouwtje mag wel naar hier komen, wat een prachtig diertje! 'Jammer' dat je ze houdt haha :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 09:36

Bedankt!
Het rood met witte vrouwtje vind ik ook de leukste!

@de rest
Zoals eerder al gezegd, er hoeft geen commentaar. Het gaat al jaren goed, geen inteelt katten en geen plaag. We wonen op een boerderij en het gaat als puur natuur. Ga zelf op een boerderij wonen en ervaar het, het is niet hetzelfde als een kattenfokkerij in een huis. Het loopt allemaal van zelf los.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:05

Wat een koppies zeg! <3

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:08

Carolaaxxxx schreef:
Bedankt!

@de rest
Zoals eerder al gezegd, er hoeft geen commentaar. Het gaat al jaren goed, geen inteelt katten en geen plaag. We wonen op een boerderij en het gaat als puur natuur. Ga zelf op een boerderij wonen en ervaar het, het is niet hetzelfde als een kattenfokkerij in een huis. Het loopt allemaal van zelf los.

Vandaar het mega zwerfkatten probleem in Nederland.. En ik spreek uit ervaring, ik woon op een boerderij namelijk, en dat je katten het vanzelf verderop gaan zoeken omdat ze hun eigen plek nodig hebben wil niet zeggen dat 'het van zelf los loopt' maar dat je andere mensen opzadeld met je problemen. Echt ongelovelijk dat er nog mensen bestaan zoals jij.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:08

Wat een schatjes zeg! :D

Vooral foto 6 en 11 <3

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:11

koenlover schreef:
Carolaaxxxx schreef:
Bedankt!

@de rest

Vandaar het mega zwerfkatten probleem in Nederland.. En ik spreek uit ervaring, ik woon op een boerderij namelijk, en dat je katten het vanzelf verderop gaan zoeken omdat ze hun eigen plek nodig hebben wil niet zeggen dat 'het van zelf los loopt' maar dat je andere mensen opzadeld met je problemen. Echt ongelovelijk dat er nog mensen bestaan zoals jij.

Mijn gedachte..

Desalniettemin, ze zijn ongelofelijk schattig! Vooral die eerste vind ik fantastisch!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 10:11

koenlover schreef:
Carolaaxxxx schreef:
Bedankt!

@de rest

De katten blijven gewoon bij ons op de boederij. Elke avond zijn ze allemaal op stal voor hun extra'tje naast hun brokken die ze de gehele dag kunnen eten.
Nee dat jij zo kort door de bocht vliegt over mij slaat nergens op. Onze katten zwerven niet zomaar ergens rond, maar zijn gewoon bij ons op het erf.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:17

Ik vind ze erg schattig en ook al wil je er geen commentaar over vind ik het nog niet kunnen.

Enig idee hoeveel katten er in de asielen zitten? Bied die dan een mooi huisje van ipv alles maar met elkaar te laten fokken. En hoe weet je dat ze niet overal rondzwerven, ze liggen niet aan een riempje neem ik aan ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 10:24

Er zitten er teveel in asielen, bekend hier. Maar wij nemen geen dieren uit een asiel en dat is geheel onze eigen keuze. De moederkat van dit nest is nog een jong van onze eerste kat. Dat heeft ook waarde voor ons, die stam leeft bij ons voort en dat vinden wij een mooi idee. De moederkat is al aan de oude kant en we weten niet hoelang zij nog door leeft. Nu hebben we altijd nog iets wat van onze eerste kat afstamt. Dat is leuk. Daarnaast hebben we katten van een andere boeren om verschillende lijnen te hebben. Op dit moment hebben we geen katten die dezelfde ouders hebben, enkel dit nest dus. Of ouders zijn naar andere boeren gegaan of kittens.
Wij zijn heus niet de enige die het allemaal zo doen. En het blijven boerderij katten waar niemand last van heeft. Van die van ons in ieder geval niet. Ze hebben een goed leven hier, dus er is geen enkel probleem ^^.

Edit:
Wij hebben dus niet ons hele leven katten lopen hier. Maar sinds een jaar of 10 gok ik.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:27

Tja, het is idd geen populaire denkwijze maar laten we eerlijk zijn deze katten beleven het leven op zijn puurst en meest compleet.. Ik vermoed zo dat menig kattenbeest ook graag sex, kinderen en levende prooien zou willen hebben...

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:49

Mooie fotos! Vooral die met kussens op achtergrond, erg leuk!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:52

troi schreef:
Tja, het is idd geen populaire denkwijze maar laten we eerlijk zijn deze katten beleven het leven op zijn puurst en meest compleet.. Ik vermoed zo dat menig kattenbeest ook graag sex, kinderen en levende prooien zou willen hebben...

Maar breng er dan steeds nieuw bloed in, lijkt me. Nu gaat het nog goed maar uiteindelijk komt er toch een keertje inteelt.
Erg leuke kittens, ik vind vooral het lichtere katertje erg leuk.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:02

Bedankt! Er komt ook af en toe nieuw bloed in wanneer er bestaand bloed uitgaat. Oudere katten, moeders en vaders gaan naar boeren toe of kittens. Vaak nemen wij dan kittens van boeren terug. Zo ruilen we bloed.
Ook zijn de katten gezelschap voor de hond, zij is alleen en een andere hond erbij nemen is een groot risico. Deze hond laat de katten in leven en is er hartstikke lief en blij mee.

Zo slecht hebben de katten het hier niet :D

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:05

AAAAAHWWW gewoon té lief!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:07

Maar loop je dan niet het risico dat als je een kitten neemt van een andere boer, waar jij waarschijnlijk ook kittens mee ruilt, het kittens kunnen zijn van een kat die dus bij jou vandaan komt? Dat er toch nog oud bloed doorheen gaat? :) Of is dat niet het geval?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:33

Je moet het natuurlijk wel bij totaal verschillende boeren doen. We wonen hier aan een dijk die grenst aan een hele grote polder met heel veel boeren. Leuk contact allemaal en zo loopt het hier. Alle boeren hebben wel katten lopen voor de muizen en ratten dus eigenlijk is er 'keuze' genoeg voor bloedlijnen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:41

Dat snap ik, maar het lijkt mij dan dat jullie vaker bloed uitwisselen en dat het bloed zich daar dan ook gaat mengen. :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:42

leuk fok maar raak nestjes... ga hier regelmatig op pad zwerfkatten vangen om te sterliseren en castereren, loop eens een week je mee dan zie je wat voor leed je veroorzaakt met deze houding. wijk waar jaar of 5 geleden ca. 25 zwervers geteld werd, nu tegen de 100, vele met niesziekte en andere enge problemen... vrijheid blijheid... hoe meer en hoe dichter op elkaar, als er 1 ziek is zijn ze het zo allemaal...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 21:51

De meeste boeren waar ze heen gaan helpen ze wel, omdat zij ze enkel voor de muizen hebben en er verder niet naar omkijken dus die spreiding is er niet.

@speurneusc
Ach, hou toch op te zeiken. Onze katten zijn geen zwerfkatten, misschien dat je zo dom bent maar het zijn onze boerderij katten die bij ons op de boerderij leven en elke avond netjes zich laten zien op stal. Dus ze zwerven niet. Zo moeilijk te snappen? Ze hebben tenminste hun vrijheid en eigen natuur.
Als er 1 paard op stal ziek is, zijn ze het ook allemaal. Als 1 mens ziek is, zijn het er meer.
Ik veroorzaak dus geen enkele leed (:

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:36

jawel, jij veroorzaakt indirect wel leed. je wil het alleen niet zien!
het asiel verderop vangt alle overschotten wel op. het is lui en zuinig om je katten niet te laten helpen!