Van kak-er-tussen naar Cac-tus-sen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Van kak-er-tussen naar Cac-tus-sen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:07

Of misschien dat iemand nog een goed idee heeft? :)

Ik heb een kat die he-le-maal verzot is op onze pot met ficus |o .Zodra ik mn hoofd heb afgewend vliegt madam snel in die plantenpot,garneerd het zand met d'r drollen ('t schwein begraafd ze ook niet he :r !!) en stuift dan als een razende door het huis!(zeker door het snelle stiekeme persen brand aan d'r hol := ?!)

Ik werd er niet goed van %) ,zowel de stank als het werk wat je steeds ervan hebt grrrr om woest van te worden.Zit je 's avonds voor de tv word je plots opgeschrikt door een geur die je écht niet in je neusgaten wilt hebben hoor :r %) brrr.
De ficus is inmiddels ook wat magertjes aant worden -O- ,tja das niet vreemd natuurlijk met die foute overbemesting. :roll:

Dus nu is het tijd voor WRAAK!!! }:)
Ik heb cactussen }> gekocht (alle 10 mn vingers bloeden al pff) en heb ze onder in de pot gezet,gni!
Zonet kwam madam weer 'aankakken' maar de cactus beet terug <<) whahaha en zoefffff snel naar buiten vloog ze _O- hahaha

Nu hoop ik dat deze wraakactie stand houd maar is er nog een spulletje of ander goed idee wat katten uit de plantenbakken houd IN huis?
Oja madam heeft 2 'Rolls Royce' kattenbakken die ze ook benut maar de ficus was wel héél aantrekkelijk >;)

Duhelo

Re: Van kak-er-tussen naar Cac-tus-sen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:13

ja hoor, geen planten zetten :D
hier hebben we het ook opgegeven, de enige die overschiet is een oerlelijke cactus, die maar niet wil doodgaan ...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:14

Ik vind het wel een goede oplossing.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:15

Kattenschrik proberen? Hebben ze bij de action staan. Blijven ze bij de planten uit de buurt.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:16

_/-\o_ := :')

Wij steken tandenstokers/sate stokjes onderin de plantenbak. En plantenspuit bij de hand houden, als poes lief ook maar een poot in de bak zet spray je haar effe goed nat en dan zal ze het ook niet zo snel meer proberen!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:17

Hihihi owwwww ik zie het voor me!

Ik heb een palm in de woonkamer, en toen ik een nieuwe kat kreeg heb ik uit voorzorg aluminiumfolie in de pot van de palm gelegd. Dat hielp prima, en toen de bak-routine er in zat, heb ik het folie er weer uit gehaald.

Mijn nicht d'r kat heeft ook een handje van schijten in de plantenbakken, maar die graaft er wel bij. Daar hebben ze kippengaas in de pot, met een gat erin waar de plant perfect door past. Maar dan zal bij jouw "druk'n'go" wel niet werken... ;)

Cactussen lijkt mij wel een geniale oplossing, en het is nog decoratief ook! :))

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:18

het oude vertrouwde koffie drek verhaal in/ tussen je aarde doen,katten kunnen niet tegen de geur, elke 2 weken nieuwe drek eroverheen.
de eerste dag zul je het zelf ook wel ruiken daarna als het goed is niet meer.

succes.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:20

sprayen,stokjes steken enz allemaal al gedaan. :j
Uit wraak gaat dat loeder dan ook nog in de hondenbench piesen >;) !Heb je zoiets al meegemaakt?Das toch super aso he? _-:(
Dus bench is overdag ook op slot(geen hond erin natuurlijk haha),ik dacht in het begin dat mn hond incontinent was,nee madam Poes moest even d'r blaas ledigen,die dominante troela! -:(-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:21

Ander grit in de bak doen? Desnoods een laag potgrond omdat ze dat blijkbaar lekkerder vind :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:22

crazyshar schreef:
het oude vertrouwde koffie drek verhaal in/ tussen je aarde doen,katten kunnen niet tegen de geur, elke 2 weken nieuwe drek eroverheen.
de eerste dag zul je het zelf ook wel ruiken daarna als het goed is niet meer.

succes.

euhhh deze poes drinkt koffie hahahaha :') En hoe drekkiger hoe lekkerder ze het vind!Dat merkte ik als ik de plant water had gegeven,dan zat ze 5 tellen later lekker in de modder!
Die kat spoort volgens mij niet. :?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:23

Keet schreef:
Ander grit in de bak doen? Desnoods een laag potgrond omdat ze dat blijkbaar lekkerder vind :D

Ook dat idee heb ik al uitgevoerd maar de plantenbak blijft toch leuker! -O-

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:24

Haarbal schreef:
Hihihi owwwww ik zie het voor me!

Ik heb een palm in de woonkamer, en toen ik een nieuwe kat kreeg heb ik uit voorzorg aluminiumfolie in de pot van de palm gelegd. Dat hielp prima, en toen de bak-routine er in zat, heb ik het folie er weer uit gehaald.

Mijn nicht d'r kat heeft ook een handje van schijten in de plantenbakken, maar die graaft er wel bij. Daar hebben ze kippengaas in de pot, met een gat erin waar de plant perfect door past. Maar dan zal bij jouw "druk'n'go" wel niet werken... ;)

Cactussen lijkt mij wel een geniale oplossing, en het is nog decoratief ook! :))

Druk'n'go :') hahaha
Dan poept ze gewoon op het gaas hoor,hoe hoger d'r vaandels hangen hoe trotser ze omkijkt! >;)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:27

Haha wat omschrijf je het leuk. :D
Fijn dat de cactussen werken.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:29

Tsja, dan is het denk ik een kwestie van 1) de bak superaantrekkelijk maken en 2) de plant zeer onaantrekkelijk. :D Dan ben je met cactussen al een stuk in de goeie richting! Hopen dat ze niet over je cactus heen schijt, want dan zullen je vingers pas gaan bloeden bij het schoonmaken! :D

Is het een idee om (tijdelijk) de deksels van de kattenbak af te halen? Misschien houdt ze van kakken en plein air en vindt ze het niet zo prettig om onder de deksel te moeten zitten? En ik zou toch gaan experimenteren met bakvullingen, dus ook houtpellets, potgrond of zandbakzand. Als ze dan weer netjes op de bak gaat, kan je het weer met deksels gaan proberen en grit.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:29

Pssssttttt ik zeg het heeeeeeel stil maar ze is met de stille trom vertrokken :D hahahaha

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:30

Haarbal schreef:
Tsja, dan is het denk ik een kwestie van 1) de bak superaantrekkelijk maken en 2) de plant zeer onaantrekkelijk. :D Dan ben je met cactussen al een stuk in de goeie richting! Hopen dat ze niet over je cactus heen schijt, want dan zullen je vingers pas gaan bloeden bij het schoonmaken! :D

Is het een idee om (tijdelijk) de deksels van de kattenbak af te halen? Misschien houdt ze van kakken en plein air en vindt ze het niet zo prettig om onder de deksel te moeten zitten? En ik zou toch gaan experimenteren met bakvullingen, dus ook houtpellets, potgrond of zandbakzand. Als ze dan weer netjes op de bak gaat, kan je het weer met deksels gaan proberen en grit.

Als ze dat doet maak ik een foto en plaats em op Bokt!Misschien krijg ik dan slachtofferhulp hahaha :')

Nee deksel ABSOLUUT niet van de kattenbak af onze honden denken dan dat het een snackbox is! :r
Nog een keer edit houtpellets ook gehad,eigenlijk alle soorten die er zijn maar mevrouw houd dr voorkeur voor de ficus.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:32

:') Of misschien voor de zekerheid de cactussen combineren met de aluminiumfolie, dus de cactusprikkels door de folie heen prikken. Als ze er dan overheen schijt hoe je alleen het folie er af te halen. Net als een gasstel in een studentenhuis! :Y) :')

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:33

Haarbal schreef:
:') Of misschien voor de zekerheid de cactussen combineren met de aluminiumfolie, dus de cactusprikkels door de folie heen prikken. Als ze er dan overheen schijt hoe je alleen het folie er af te halen. Net als een gasstel in een studentenhuis! :Y) :')

_O- Die moet ik onthouden whahahahaa +:)+

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:37

Hihi, ik zie het allemaal al voor mij.
Ik heb niet meteen een tip. Onze kattenbak staat boven, zo kan de hond er niet aan en het deksel er idd af anders gingen ze er niet in. Normaal gezien gaan ze ook gewoon buiten, kattenbak is als "noodoplossing".
Geef je je kat blikvoeding? Want als je ze op droge korrels zet, dan stinkt de stront al een stuk minder (jaja wij hebben ook al geleerd)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:43

Nee Poes krijgt brokjes,ze lust geneens vlees ook zoiets raars voor een kat,toch?
Mijn andere 3 likken zich een uur erna nog de pootjes af na het vlees eten maar deze haalt haar neus ervoor op. :roll:

Poes zit trouwens samen met ons ouwe siameesje ook 's avonds binnen,de andere 2 ex katers komen enkel voor te bunkeren en gaan dan weer richting stal.
Ze harmonieren allemaal goed met elkaar en overdag kunnen ze in en uit hoe ze willen.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:53

Wij hebben ook een kat dat niet graag vlees lust! Hij krijgt ook voeding tegen voedselallergie en dat lust hij dan wel weer. En liefst eet hij nog mayo of smeerkaas. Tja...

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:53

Ik doe ook niet meer aan planten! :+ Overal lag zand! Behalve in de pot zelf nog... :') gek werd ik ervan!

Als de cactus werkt: *\o/*

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:35

Grappig bedacht, hoop alleen dat de cactussen het vele water overleven (de ficus heeft behoorlijk wat meer nodig :P )

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:37

Ik denk dat de cactussen wel een goeie oplossing is! +:)+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 14:55

crazycactus schreef:
Grappig bedacht, hoop alleen dat de cactussen het vele water overleven (de ficus heeft behoorlijk wat meer nodig :P )

Ik heb de potjes nog om de cactussen laten zitten.Zo krijgen ze hopelijk niet al teveel water mee.
Een ficus heeft trouwens niet zo heel erg veel water nodig,althans de onze niet hahahaha die heeft enkel frisse lucht nodig hahaha