Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
doezel2 schreef:ben ik met carr_friesje eens.
en niet iedere dier uit een dierenwinkel word zo behandelt

Laptopmuis schreef:Nou 95 % van de dierenwinkel heeft personeel rondlopen die geen idee hebben wat een konijn allemaal nodig heeft. Ze verkopen mannetjes als vrouwtjes en andersom, verkopen er nog een mooie kleine kooi bij die groot genoeg is voor het konijn, ...
Dit is bijvoorbeeld het leventje van een fokkonijn voor de dierenwinkel:
[ Afbeelding ]
@ Elise, je had dus wel 12 konijnen kunnen helpen uit een opvang. Hier komen ook grote konijnen binnen, zoals nu een Lotharinger voedster. Gekocht voor de dochter voor de communie, maar werd veel te groot voor het hok. Kind keek er toch niet meer naar om dus werd er afstand van gedaan.
Bij opvang Frankie zitten momenteel heel veel grote dames en kerels te wachten, de Californian dames zitten zelfs als langer als een jaar...
moonsparkle schreef:Om te werken in een dierenwinkel heb je toch een opleiding nodig voor dierenverzorging. In tuincentra en bouwmarkten wellicht niet, maar ik mag aannemen dat ze in een dierenwinkel echt wel het verschil weten tussen een vrouwtje of mannetje
moonsparkle schreef:Om te werken in een dierenwinkel heb je toch een opleiding nodig voor dierenverzorging. In tuincentra en bouwmarkten wellicht niet, maar ik mag aannemen dat ze in een dierenwinkel echt wel het verschil weten tussen een vrouwtje of mannetje
muireann schreef:moonsparkle schreef:Om te werken in een dierenwinkel heb je toch een opleiding nodig voor dierenverzorging. In tuincentra en bouwmarkten wellicht niet, maar ik mag aannemen dat ze in een dierenwinkel echt wel het verschil weten tussen een vrouwtje of mannetje
Helaas niet. Het vrouwtje wat ik heb (inmiddels 8 jaar) komt uit een dierenwinkel. Ik wist toen niet beter.. Toen ik haar kocht, is er door iemand van de winkel gekeken en me verteld dat het een mannetje betrof. Daarom heet ze nog steeds Harry. Pas toen ik met haar bij de dierenarts kwam voor castratie, werd duidelijk dat het een vrouwtje was.