Gerbil hok?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

Gerbil hok?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 15:57

Hooi!
Ik krijg over 2 weken een gerbil. Maar ik heb een hok hok met tralies.
Is dit echt erg of kan het wel?
Want er staat ook dat je ze in een aquarium kan doen met een deksel. En ik heb nog en oide aquarium liggen. Moet ik dan die aquarium pakken of gewoon het hok.
Xx dozenpower

Anoniem

Re: Gerbil hok?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:02

Ik zou als ik een dier zou aanschaffen waar ik geen ervaring mee heb, mij eerst inlezen over dit dier. Ook info zoeken over hoe juist te huisvesten en de juiste voeding! Google is onze grootste vriend, succes!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:08

Je krijgt 1 gerbil over 2 weken en je gaat je nu pas afvragen of je huisvesting wel goed is voor je dier? Ten eerste horen gerbils altijd met 2 gehouden te worden. Daarnaast is een traliekooi zover ik weet geen geschikt verblijf voor gerbils aangezien ze heel graag graven. Ik ga ook helemaal mee met 't commentaar van de vorige twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:10

En omdat ik wel nieuwsgierig was effe een site opgezocht.. t zijn zeker geen knuffeldieren! Dus lees je eerst goed in, zoek info op voordat je hieraan begint en t achteraf je niet meer leuk lijkt en ze in een asiel terrecht komen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:13

Wij hadden gerbils altijd een in een groot aquarium.
Je kan zaagsel gebruiken maar je doet ze helemaal een plezier met zand.

Lees je goed over deze diertjes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:15

Als de ruimte ook te groot zijn tussen de spijlen, ben je de gerbil ook zo kwijt. Ik had een cavia kooi voor mijn hamster (dus alleen boven traliespijlen) en de spijlen stonden dichtbij elkaar... De hamster kreeg de kop erdoor en weg was die. Heeft 3 dagen onderin de meterkast geleefd totdat ik het met een netje en voer kon vangen :+
(Maar door het plastic is zo'n kooi niet geschikt voor een gerbil)

Een ruim aquarium lijkt mij ook een geschikter verblijf.

Begin hier maar eens te kijken :)
http://www.gerbil.nl/index.php?id=20

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 16:35

Ik krijg 2 gerbils. Het zijn 2 zusjes.
Ja ik heb een od aquarium liggen. Dus die kan ik ook gebruiken :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:38

Bedenk wel dat het deksel van het aquarium vervangen moet worden voor een gerbil vriendelijk/proof deksel.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:47

Gerbil + tralies is ongeschikt.
Op www.gerbil.nl staat heel veel info over huisvesting.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:13

Gerbils moet je echt in een aquarium houden. Anders knagen ze zich er zo uit... Kijk wel even dat je aqua groot genoeg is. Het zijn echt ontzettend actieve diertjes. Hier hebben ze een aqua van 80x40 en een maat groter zou eigenlijk nog beter zijn.

Verder hebben ze véél bodembedekking nodig om goed te kunnen graven (zo'n 20cm), hooi om kapot te knagen, veel karton om te versnipperen (alle doosjes en wc-rollen gaan hier naar de gerbils). Ook een zandbak met chinchillazand is onmisbaar. Daarvoor kan je best een snoeppot die je rechtzet gebruiken, daar graven ze het minste zand uit. Qua huisjes zou je kartonnen dozen, houten huisjes of stenen (bloempotten met een gat in) kunnen gebruiken. Ik heb gekozen voor steen omdat ze de rest kapot knagen. Het handigste is om een verdieping in je aquarium te hebben om daar voer en water op te zetten, anders graven ze het zo onder.

Ik raad je aan om nog wat op te zoeken rondom gerbils. Het zijn erg fijne diertjes, maar je moet wel even weten hoe je ze best houd :j
Veel plezier ermee :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:16

Echt in een aquarium :) Op google is er ook een hoop over te vinden als het goed is!

Veel plezier :D

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:18

ik heb gerbils gehad, ik had ze in een grote glazen bak met een deksel. Het mag trouwens geen dichte deksel zijn anders krijgen ze het benauwd. Ga maar heel snel verder inlezen jij! ~~}> >;)

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 18:33

Hannapony schreef:
ik heb gerbils gehad, ik had ze in een grote glazen bak met een deksel. Het mag trouwens geen dichte deksel zijn anders krijgen ze het benauwd. Ga maar heel snel verder inlezen jij! ~~}> >;)

Haha, jaa daar ben ik al mee bezig :)
Maar sommige mensen zeggen dat dieren (onderandere gerbils) met rode ogen, gemener zijn dan met de zwarte ogen.
Ik geloof dat niet echt, maar is dat zo?

Maar vroeger in dat hok van mij, zaten er dwerghamsters. Kunnen hun dan ook niet door het plastic heen bijten?

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:41

ze kunnen overal doorheen bijten behalve ijzer en glas. en al zou je tralies hebben, stap je vanzelf over op een glazen bak omdat ze maar blijven knagen aan de tralies :')
ik heb alleen met zwarte ogen gehad omdat mijn ouders die met rode ogen "vies" vinden ik weet niet waarom hihi
ohja bijna alle gerbils kun je niet aaien/oppakken zoals hamsters, ze moeten zelf op je hand gaan zitten wil je ze oppakken als je door het hok gaat "jagen" om ze te kunnen pakken voelen ze zich aangevallen en dan gaan de rollen zich omdraaien :') en nooit aan de staart oppakken want die kunnen ze dan gaan loslaten en de staart groeit niet meer terug
Laatst bijgewerkt door Hanna98 op 31-05-13 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 18:42

Haha ja rode ogen ziet er gelijk heel anders uit.
Want 1 van de 2 gerbils heeft ook rode ogen
:) Maar kunnen gerbils echt door plastic heen bijten? of moet ik het eerst even aanzien.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:44

Ja anders zegt iedereen het hier toch niet? En wat wil je liever dat ze de hele tijd lopen te knagen aan het plastic, of dat ze gewoon lekker lopen te graven.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:47

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:48

sowieso niet in een hamsterhok of hok met tralies doen! Ik had dat ook, en ze gingen gewoon de hele nacht daaraan knagen... doei slaap :evaw:
Ook graven ze graag (speciaal zand is daarvoor te koop in de dierenwinkel) en anders heb je alles om de kooi heen vol liggen met zaagsel/zand en alles wat in het hok zat :') *spreekt uit ervaring* :roll:

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:49

Ohja, en je moet geen open aquarium hebben, want blijkbaar kunnen ze ook heel goed springen/klimmen. *spreekt weer uit ervaring* :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 18:52

Ja dan moet je een diervriendelijke deksel hebben :)

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:00

ja idd er moet absoluut en deksel van tralies boven op ja :') voortaan zou ik eerst inlezen en daarna voor een dier gaan kijken :j

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 19:37

Kan er iemand een linkje sturen van een passende goedkope GLAZE bak voor een gerbil? Want ik kan echt helemaal niks vinden ;(

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:45

Waar woon je ergens (welke provincie is al genoeg)?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 19:47

Gelderland

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:51

DozenPower schreef:
Kan er iemand een linkje sturen van een passende goedkope GLAZE bak voor een gerbil? Want ik kan echt helemaal niks vinden ;(

http://lmgtfy.com/?q=terrarium+voor+gerbils is niet zo moeilijk volgensmij, dit is best goedkoop voor een verblijf speciaal voor de gerbil en anders heb je nog www.marktplaats.nl