Nog meer reptielen of amfibieën liefhebbers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Nog meer reptielen of amfibieën liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 15:35

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die reptielen of amfibieën hebben :)
Ik kon er nog geen (lopend) topic over vinden dus vandaar.

Ikzelf heb een terra met 4 luipaard gekko's en na de zomer wil ik graag een paludarium gaan opzetten.
Ben benieuwd wat jullie zoal hebben en foto's zijn ook altijd welkom :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:19

Ik had er twee op mijn terras wonen en sinds vandaag heb ik er drie. *\o/*
Foto´s van Bert en Bea staan in mijn profiel :D
Ik vind het geweldige diertjes, ze lijken me zo inteligent en kan er uren naar kijken.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:18

Hiero! ik heb echt jaaaren getwijfeld om een reptiel aan te schaffen. Ik vind slangen erg mooie dieren om te zien, maar het staat me tegen muizen te moeten kopen als voeding. Toen heb ik me door de jaren heen verdiept in de kameleon, welke zeker onder m'n favorieten valt. Maar vind mezelf (nog) te onkundig hiervoor, aangezien hun verzorging toch wel 't een en ander om handen heeft. Kikkers vind ik ook leuk, vooral hoornkikkers (pacmanfrog wordt 't ook nog wel eens genoemd) en melkkikkers vind ik ook erg mooi. Maar uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij de wimpergekko's. Deze lenen zich beter voor een beginner (maar heb me er uiteraard goed in verdiept voor de aanschaf) en vind het ook onwijs leuke dieren om te zien en zijn vaak ook lekker bezig in hun bakkie. Bijkomend voordeel vind ik ook dat de levensverwachting erg hoog ligt bij deze dieren. Lijkt me zo leuk als ze er over >15 jaar nog steeds zijn. Ook al zijn dit geen dieren waar je echt een band mee opbouwt zoals een kat ofzo, 't is toch leuk als je zo lang van zo'n diertje kan genieten en niet dat deze alweer na een paar jaar verouderd is.

Dit zijn ze toen ik ze net enkele weken had :)
Afbeelding
Dit is IniX (ja ze hebben nog namen ook joh, maakt het makkelijker met gegevens opslaan van ze ;))

Afbeelding
En Loki

Avalon87

Re: Nog meer reptielen of amfibieën liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 11:34

@ Blensink: Wat gaaf joh dat je ze op je terras hebt wonen!!
Ik had je post eerst verkeerd gelezen, ik las: ik heb er 2 OP mijn terra wonen, maar na het bekijken van je profiel viel het kwartje :+ Wat zitten jullie allemachtigprachtig mooi te wonen.. wauw, wat een uitzicht. Ik zou er jaloers op worden! Als ik ooit eens in de buurt van Benidorm kom, vraagt dat wel om een bezoekje ;)

@ Micha, wat een leuke Gekko's heb jij, deze soort ken ik nog niet zo goed. Leuke oogjes hebben ze! Het voeren van levende muizen staat mij ook een beetje tegen, vandaar dat ik het ook bij kleine reptielen houd. Je hebt er zeker een andere band mee dan met een hond of kat, maar ( vooral van mijn kant vrees ik) bestaat er toch wel een soort van band. Als ik het terrarium openmaak, komen ze alle vier woest aanrennen omdat ze weten dat er eten aankomt :+ Omdat mijn achterwand niet helemaal krekelbestendig is, heb ik ze in het begin vaak met pincet gevoerd, dus ze zijn hartstikke tam.
Ik zal snel eens foto's uploaden van mijn Luipjes :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:58

Het voordeel van deze is dat het fruiteters zijn (ze lusten ook wel insecten) en door de dag heen verkleuren ze, in de avond lichten ze op en zijn ze intenser van kleur. Inix wordt dan roodbruin en Loki oranje (de foto is begin van de avond gemaakt, hij kan nog feller, en overdag is ie heel bleek)

Ben benieuwd naar je luipaardgekko's. Leuk dat ze zo tam zijn, is voor de dieren zelf ook prettiger dat ze niet angstig zijn als je in het terrarium bezig bent :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:03

Blijf het vreemde 'huisdieren' vinden, maar die gekko's zijn wel heel mooi!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 12:21

Wat cool dat ze van kleur veranderen! Dat wist ik helemaal niet.. Hebben ze pigmentcellen, net zoals een kameleon? Heb jij daarvoor nog een extra (infraroodlamp) ofzo in je terrarium, als ze savonds zo mooi oplichten? Ik heb alleen warmtelamp van 100wtt, omdat mijn bak vrij groot is.

Wel fijn dat ze ook fruit eten, er werd gezegd dat luipaardjes ook wel fruit lusten, maar die van mij hebben echt iets nodig dat beweegt om op te jagen, anders 'zien' ze het niet lijkt wel. Is dat bij wimpergekko's ook zo?

Haha, als ik het terrarium schoon wil maken, dan rennen ze wel pissig van de ene naar de andere kant hoor, dat vinden ze niks. Dan moet ik alles eruit halen en verplaatsen, dan raken ze een beetje gestressed, autisten :D Maar dat gaat steeds beter.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 12:34

Het is gelukt, heb toch nog 2 foto's kunnen vinden van mijn luipaardgekko's :)

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort maar eens nieuwe maken, ook van de 2 nieuwkomers.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:41

Het leuke foto's, goeie timing ook die tweede haha. Die bovenste lijkt wel paars te hebben? mooi hoor :)

Luipaardgekko´s kunnen ook wel oud worden toch, jaar of 8-10? mettertijd zullen inderdaad eraan wennen.
En naar mijn weten lusten die ook wel fruit, maar misschien hebben ze gewoon de voorkeur voor insecten.
Mijn gekko's zijn inderdaad meer gefixeerd op krekels die bewegen, maar merk dat ze zeer goed zicht hebben want ook een krekel die stil zit springen ze opaf.
Al bepoeder ik krekels wel waardoor ze wit worden.

Het schijnt dat je de verkleuring (wordt fired-up genoemd) kan beïnvloeden met licht/vochtigheid. Maar ik doe daar niet aan, ik laat ze gewoon en ze doen het zelf. Hoe dat precies werkt durf ik niet te zeggen, maar 't is niet dat ze zich aan de omgeving aanpassen zoals kameleon's dat kunnen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:51

Wow die luipaard gekko's zijn ook erg mooi!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:54

Leuk topic, even een stipje hier vind het altijd leuk om foto's te kijken. :)
Heb vroeger zelf salamanders gehouden, en ben dol op gekko's. Met name wimpergekko's. Enige nadeel is dat ze zo oud worden, dus geen gekko's voor mij.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:56

jup zie me onderschrift ben wel al redelijk bekend hier dus :D

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:30

ohh die slangenbaby's heb ik ook al eens voorbij zien komen ja! Zo cute!
Ik vind babyhagedissen en dan vooral baby-baardagaampjes ook altijd onwijs schattig (L)
Hoewel de knuffelfactor toch een stuk lager ligt dan bij een puppy :D

Hij lijkt een beetje paarsig op de foto ja, maar ik denk dat het komt omdat hij bijna moest vervellen, dan zijn ze vaak een beetje doffer. De kleuren zijn gewoon wildkleur, de meest voorkomende kleur. Misschien dat ik nog eens wat aparte mophs ga aanschaffen, als ik een overschot aan tijd en geld heb, dan zou ik er wel mee willen kweken. Met deze doe ik het denk ik niet, er zijn er al zoveel met deze kleur.
Nog andere mensen die wel met hun diertjes kweken?

Ik ga toch nog eens proberen of ze fruit willen.. Gewoon van het pincet. De mijne zijn wel echt zichjagers, als een krekel stil blijft zitten, blijven ze suffig staan, maar als de krekel een beetje beweegt komt hij ineens in het vizier.

banketstaaf voor de krekels, maar ik vind het altijd heerlijk om real life discovery channel te kijken voor mijn terrarium :+ stoeltje ervoor, drankje erbij en Carnage kijken!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:21

Mischa wauw jouw wimpergekko´s zijn echt mooi! <3
Dit zijn de daggekko´s te zien aan de pupillen of vergis ik me?

shadow19871 ja hahaha bij mij zijn ze gewoon aan komen lopen.
Hier is het klimaat goed voor ze om te overleven en dus wonen ze op mijn terras ik ben er erg blij mee want ze eten voor mij de muggen, kleine vliegjes en spinnen op. :D
Ik goed hoor neem jij een fles wijn mee dan zetten wij de bbq aan als je in de buurt bent. +:)+

Ben trouwens wel nieuwsgierig geworden naar jouw diertjes.
Oh kom nu foto´s tegen wauw die zijn ook mooi zeg, wel wat anders dan mijn puur natuur gekko´s. :o
Hihi ik praat elke avond met ze en heb het idee alsof ze minder bang worden. :=
Ben benieuwd of ze je fruit lekker gaan vinden volgens mij lusten ze dat wel.

onley ja die slangen heb ik ook gezien van jou, ze zijn prachtig maar eerlijk gezegt vind ik ze een beetje griezelig.

Hier nog fotootjes van Bert, Bea en Bruno :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:22

Ik heb 2 baardagamen :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:24

*-:) foto???

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:31

Ik ga eens even kijken!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:38

Afbeelding

Afbeelding

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:49

Ahhh die is lief <3

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:53

Zijn 2 verschillenden :P
De bovenste is een vrouwtje en de andere een mannetje
Het vrouwtje is erg aggresief
Heb ze samen gekocht maar na tijdje is het mis gegaan (bij die andere ding t wel goed)
Zoals je ziet heeft die andere een spalkje om
Het pootje is er uiteindelijk afgevallen helaas maar hij loopt nog vrolijk rond :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:52

@ Corientjuhh, Jeetje, die is zeker mager, gelukkig dat het verder goed gaat.

@ Blensink, wimpergekko's zijn ook gewoon nachtactief, hun pupil kan van extreem smal (zodat je de pupil nauwelijks nog ziet) naar heel wijd. Hoewel ze in de nacht erop uitgaan om voedsel te vinden zijn ze ook overdag wel bewegelijk hoor, maar minder.
Leuk dat jouw gekko's op het terras zitten, helpen mooi van de vliegjes af zeker?
Zo te zien is een van de drie ooit z'n staart kwijt geraakt ;)

@ Shadow, ik ben niet per se van plan ermee te kweken, maar als blijkt dat het een man en een vrouw zijn ga ik ze wel samen zetten (ze zijn nog wat te klein om het duidelijk te kunnen zien)
Vind wel het leuke van deze gekko's dat ze hun bestaan vandaag de dag aan het ingrijpen van de mens te danken hebben, in het wild waren ze bijna uitgestorven, maar zijn inmiddels weer uitgezet. Geloof dat dat pas sinds 15 jaar is dat ze daarmee bezig zijn, daarom is de exacte levensverwachting niet bekend omdat alle dieren die destijds voor de kweek gebruikt zijn, en onder goede omstandigheden gehouden worden nog in leven zijn. Dus wie weet worden ze wel 30 jaar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:56

Ik heb 2 schildpadden. Alleen zie ik ze momenteel weinig. Zitten sinds kort weer in de vijver. Maar ga van de week vijver gedeeltelijk leeg halen. Aangezien ik ze geeneen keer meer heb gezien. Terwijl ze niet kunnen ontsnappen.

Later als ik ooit groot ben :') Wil ik graag een slang. Ben helemaal verliefd geworden toen ik 2 jaar terug een slang om mijn nek heb gehad. Alleen zal mijn slang niet als kermis attractie dienen :)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:02

Wij hebben een baardagaamman zitten, van nu 5 jaar. Ben er helemaal gek mee en hij heeft ook een belangrijke plek in de woonkamer en als het niet te :brr: mag hij ook gezellig door de woonkamer heen sjeezen.

Heb even geen foto's bij de hand, zal ik vanavond wel eens posten :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:16

Mager is hij niet.. Hij had zich op dat moment zn adem helemaal uitgeblazen.. Hij neemt vaker deze vorm aan als ik m pak :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:09

Mijn vriend heeft een baardagaam, super leuk beestje! :D