De labrador pupjes zijn eindelijk thuis!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

De labrador pupjes zijn eindelijk thuis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 10:44

Afgelopen vrijdag was het eindelijk zover, mijn trip naar Finland om onze nieuwe aanwinsten op te gaan halen. Mijn vriend en ik waren verliefd geworden op twee prachtige labrador pupjes van een zeer goede Russische fokker en aangezien wij op zoek waren naar ‘’gezinsuitbreiding’’ naast onze huidige honden, was de keuze dan ook redelijk snel gemaakt om deze kanjers in ons gezin te verwelkomen. De fokker heeft de pups zelf naar Finland gebracht en vanuit daar zijn de kleintjes mee terug gevlogen naar Nederland. Op het vliegveld waren ze zeer relaxed en ze liepen mee alsof het dagelijkse kost voor ze was. Ook eenmaal in Nederland aangekomen waren ze nergens van onder de indruk, maar gewoon heerlijke vrije en kalme hondjes. Ze zijn nu bijna 4 maanden oud, met de andere honden gaat het ook super en ze lijken zich al zeer goed thuis te voelen. Wij zijn helemaal dol op hun fantastische karakter en zijn ook erg gecharmeerd van hun mooie exterieur! De planning is om (zeer actief) met hen te gaan showen en tevens zullen ze straks ook jachttraining gaan volgen en wedstrijden lopen.
Hopelijk genieten jullie net zo van de foto’s als wij en een reactie zou zeker leuk zijn :)

Afbeelding
Bosh

Afbeelding
Bosh

Afbeelding
Bosh

Afbeelding
Rosie

Afbeelding
Rosie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En nog een standfoto van mijn eigen gefokte teefje Robin, nu 18 maanden oud

Afbeelding
Met haar volg ik met zeer veel plezier fanatiek jachttraining

Afbeelding
Keurig de dummie voor brengen

annepaardoes

Re: De labrador pupjes zijn eindelijk thuis!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:00

Jeetje helemaal naar Finland afgereisd om pups uit Rusland op te halen :D
Wat een heerlijke pup! Heel veel plezier met ze! (En misschien ook wel sterkte met twee van die opgroeiende stuiterballetjes in huis :+)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:04

ahh wat een leukerds! heb er zelf ook 4 :D
maar wat lijken ze dik? of stevig

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:05

Ze zijn erg leuk maar ik vind Robin het einde, hou van deze kleur.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:15

Wat een mooie pups.. Top dat ze het al gelijk zo naar hun zin hebben..

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:25

Het is een bewuste keuze geweest om ze op te halen in Finland in plaats van Rusland, simpelweg vanwege het feit dat dat veel eenvoudiger was voor mij. Ikzelf had onder andere een visum moeten regelen en daarnaast schijnt het nogal wat voeten in de aarde te hebben om vanuit Rusland met honden te vliegen, aldus hun fokker. Zij stelden dan ook zelf voor om de pups naar Finland te brengen, ondanks dat dat voor hen ook nog een aardig eindje rijden is.

De pups hebben flink bone, maar dat is iets heel anders en ze zijn absoluut niet dik!

@bigone en DesireeK: bedankt voor jullie compliment. Op Robin ben ik ook heel trots, naast dat ik haar heel mooi vindt, kan ze ook nog eens geweldig werken en daar is het ras tenslotte ook voor bedoeld :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:27

Prachtige pups maar ik zie ze graag veel slanker. Robin vind ik ook vele malen te dik naar mijn idee als ik de foto zo zie maar dat kan ook vertekenen natuurlijk.

Ja ik weet dat men dit graag ziet in de show lab wereld maar ik vind het een enorme extra belasting voor de gewrichten die ik zou willen voorkomen. Fors gebouwde honden zie ik graag. Die fieldtrail labradors zou ik toch liever hebben qua bouw en gewrichten maar vind forse dus wel mooier. Echter fors gebouwd is iets anders dan rond gevoerd en dat is (sorry) wat ik op de foto's denk te zien. Als ik de polsen zo zien van een van de pups dan denk ik dat die polsen mij helemaal gelijk geven over dat gewicht. Echt slecht voor honden in de groei! Ik zou ze puur op de foto's gezien ook geen 4 maanden geven. Ik liet ze mijn zus zien en die dacht een jaar of 3....
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 27-05-13 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:28

wat een schatjes!! ik heb er zelf ook een! zo jammer dat ze zo snel groot worden! :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:30

vind ze heel groot lijken dus ben wel benieuwd hoe oud ze zijn :)
ze zijn wel erg aandoenlijk!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:31

Alja schreef:
vind ze heel groot lijken dus ben wel benieuwd hoe oud ze zijn :)
ze zijn wel erg aandoenlijk!

Staat erbij, ze zijn nu bijna 4 maanden oud.

OT: Wat een mooie labs! Ze zien er lief uit! :)

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 07:47

Dierenfan: ik kan je reactie begrijpen, maar wat betreft de pups ben ik het absoluut niet met je eens. Ze hebben enorm bone en zitten momenteel wat ruim in het puppyvel, maar dik zijn ze absoluut niet! Hieronder nog twee foto’s welke fototechnisch en qua stand dramatisch zijn, maar er is wel goed op te zien dat ze keurig op gewicht zijn. Voor hun leeftijd zijn ze al erg groot en hebben ze dan ook een behoorlijke groeispurt doorgemaakt, waardoor Roosje nu niet super sterk is op d’r polsjes. Dit komt echter wel vaker voor op deze leeftijd en zal dan ook volledig verdwijnen als ze wat ouder, meer ontwikkeld en dus ook in zijn geheel sterker wordt. Ik durf met volle overtuiging te zeggen dat ik het houden (en fokken) van mijn honden zeer serieus neem en enkel het beste voor heb met hen en het ras. Begrijp me niet verkeerd, ik zie jouw reactie zeker niet als een aanval en vindt het ook positief dat mensen vragen stellen.

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:52

Ze zijn allemaal prachtig, oh, wat heerlijk twee puppy's in huis <3 .
Geniet er maar lekker van :j .
Was je op zoek naar bepaalde bloedlijnen/werklijnen?

De pa van één van onze Labradors komt trouwens uit Zweden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:55

Kijk dat is eens wat anders dan de gemiddelde Labrador die ik hier zie. Prachtige pups met goede hoeking en al mooie ribben. Heel veel succes er mee.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:17

foto's kunnen idd goed vertekenen dat is wat ik ook al schreef. Zo zijn ze veel meer puppie en zeker op de bovenste foto mooi op gewicht! Houden zo in dat geval haha ;)

Vind het altijd moeilijk om te zeggen maar kan ook nooit mijn mond houden haha gelukkig vat jij het sportief op. Ieder zijn ding en ik geloof zeker wel dat jij je zeer in zet voor het welzijn van de labradors. Ik blijf me alleen altijd verbazen over de dikte bij de labradors. Misschien ook omdat ik de gespierde boxers gewend ben. Iemand die altijd tussen de windhonden zit vind boxers al dik en ja een boxerachtige mens vind de labradors van showlijn en voor showen te dik. Ieder zijn ding natuurlijk.

Verder vind ik ze echt werkelijk prachtig!! Nogmaals de bouw die ik helemaal super gaaf vind bij de labrador en bij welke hond dan ook. Lekker stevig, mooi en fors gebouwd dat is wat ik graag zie!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:46

wat een schatjes, sommige lachen je echt toe!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:39

Prachtige labradors :) , dat gaat vast goed komen met fanatiek shows lopen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:10

Wow wat een pracht aanwinsten!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:15

Prachtige hondjes, ook die jezelf hebt gefokt. Ik wens je veel plezier met ze!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:30

Leuke pups maar ik vind ze te dik. Je hebt zeker wel veel ruimte voor al die honden?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:29

Een pup moet "vlees "op zijn botten hebben . Een magere pup groeit niet mooi uit. Zie de laatste jaren te veel te magere jongen honden met helemaal krom gegroeide ruggen.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:30

Bedankt voor alle reacties! Ook vooral jij kohtje, volgens mij fok jij ook al heel wat jaartjes, dus weet je ook wel goed waar je het over hebt :)

Met de pups gaat het super, het zijn zulke makkelijke en rustige hondjes. Aanstaande zondag hebben ze hun show debuut, ben erg benieuwd hoe ze het zullen gaan doen.

@avaluna: wie is de vader van een van jullie Labradors?
Voor 1 van mijn meiden heb ik momenteel een Deense reu op het oog. Volgende maand is zijn eigenaresse in Nederland, dus dan zullen we gaan informeren of zij (ook) denkt dat het een geschkte combnatie is

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:14

Hellaas al een paar jaar niet gefokt maar sta op de lijst voor een Border collie met een vader uit Nieuwzeeland. Wie weet fok ik daar wel een nest mee.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:53

Ohhh ze zijn geweldig! <3 <3
Ik ben helemaal gek van labradors! Helaas komt er hier pas een als ik uit huis ben -O-

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 08:36

Kohtje: Leuk, is er ook al bekend wanneer de teef haar nest verwacht?

Flooredking: Dank je! Ze zijn ook echt geweldig. Ze zijn zo enorm makkelijk en relaxed, echt heerlijk is dat.

Afgelopen zondag met de babies naar een show in België geweest en ze hebben het fantastisch gedaan. Er was een zeer goede en welbekende Engelse keurmeester welke ook labradors heeft en fokt en wij waren dan ook zeer benieuwd hoe zij de twee zou beoordelen.
Bosh stond in de baby klasse reuen met nog 5 anderen en deze waren allemaal bijna 2 maanden ouder. Ondanks dat werd hij als 2e geplaatst met een heel mooi keurrapport:

4 month black
Very raw unbalanced puppy but with so much potential
Lovely head and expression
Beautiful neck and topline
Good deep chest
Excellent hindquarters
Movement still untidy (loose)
Shows real promise

Very promising

Roosje heeft het ook super gedaan. In haar klasse waren er nog 4 andere baby teefjes, welke ook allemaal bijna twee maanden ouder waren. Op die leeftijd zijn de verschillen dan ook enorm. De keurmeester was echter zeer gecharmeerd van haar en vertelde mij dat ze Roosje nu enkel als 4e had geplaatst omdat ze ten opzichte van de andere teefjes nog echt een baby is, maar dat ze haar helemaal geweldig vond. Het keurverslag is dan ook keurig!

Nearly 4 months black
Happy confident baby
Has so much to grow, but everything in the right place at this age
Sweet head and expression
Moves freely

Very promising

Op de show was uiteraard ook een fotograaf aanwezig, zodra ik daar foto’s van heb zal ik kijken of ik die ook hier kan plaatsen.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:55

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, leuk dat ze het zo goed hebben gedaan op hun eerste show. Babyklasse vind ik wel vaak echt alleen om een beetje te oefenen, want je kan nog lang niet alles zeggen over de hondjes ;) Maar altijd leuk om een mooie beoordeling te krijgen!
Ik hou zelf van een net iets slanker gebouwde hond, maar smaken verschillen. Waar ik wel echt goed op zou letten zijn de polsen. Ik weet dat het een groeifase kan zijn, maar recent nog iemand met een witte herder erop gewezen dat de polsen wel erg 'slap' waren. Verder onderzoek heeft nu uitgewezen dat in aanleg de (kapsulaire)banden onvoldoende ontwikkeld zijn om de pols te kunnen steunen. Zeker omdat je lekker actief met je honden aan de gang wil wellicht een aandachts puntje.
Ik heb overigens ook vaak genoeg gezien dat het zich gewoon hersteld tijdens de groei hoor, dus niet doemdenkend bedoeld ;)
Geniet van je kanjers!