Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En katten die buiten lopen, ja die lopen het risico om gepakt te worden door een ander dier.Kuggur schreef:Resistance schreef:Kortom, katten zijn heus niet de enige huisdieren die voor overlast zorgen.
Nee, natuurlijk niet, en dat was ook niet de boodschap van het topic waar je aan refereert.
Een beetje vreemde OP, alsof je je aangesproken voelt.
Kuggur schreef:En dat is natuurlijk de "gouden regel" voor wat voor dieren je ook houdt*, ervoor verantwoording dragen dat anderen er geen overlast van ondervinden.
*Behalve schapen in IJsland, maar dát is een rare uitzondering.
Resistance schreef:Een hond is dan zogenaamd getraind, maar ik vind iemand bespringen alles behalve getraind zijn. Alle honden doen dat, en als ze het niet doen zijn het kleine vervelende keffertjes die in je paardrijlaars bijten (wat ik vaak genoeg heb meegemaakt).
Goof schreef:Resistance schreef:Een hond is dan zogenaamd getraind, maar ik vind iemand bespringen alles behalve getraind zijn. Alle honden doen dat, en als ze het niet doen zijn het kleine vervelende keffertjes die in je paardrijlaars bijten (wat ik vaak genoeg heb meegemaakt).
Gut, echt een gevalletje "alles over 1 kam scheren hier".....
love_western schreef:Kuggur schreef:En dat is natuurlijk de "gouden regel" voor wat voor dieren je ook houdt*, ervoor verantwoording dragen dat anderen er geen overlast van ondervinden.
*Behalve schapen in IJsland, maar dát is een rare uitzondering.
Idd, alleen altijd raar dat de meeste katteneigenaren daar zich niet aan houden.
Ik geef toe bij mijn moeder heb ik ook 3 katten buiten lopen. Maar zodra er een klacht komt, dan zullen we er zeker iets aan doen. En om klachten te voorkomen heb ik 1 kat meegenomen naar mijn vader. Beestje valt iedereen aan behalve mij. Maar vind het ook leuk om bij iedereen naar binnen te wandelen. Dus we hebben er maar een binnenkat van gemaakt. Wat volgens mij sommige ook onmogelijk is. Maar ik heb er voor gezorgd dat ze veel speeltjes heeft en ze kan prima haar energie kwijt.
Goof schreef:Resistance schreef:Een hond is dan zogenaamd getraind, maar ik vind iemand bespringen alles behalve getraind zijn. Alle honden doen dat, en als ze het niet doen zijn het kleine vervelende keffertjes die in je paardrijlaars bijten (wat ik vaak genoeg heb meegemaakt).
Gut, echt een gevalletje "alles over 1 kam scheren hier".....
love_western schreef:Ik las in een ander topic dat je de kater ook niet gecastreerd hebt. Dus je voorkomt niet alle klachten.
Resistance schreef:love_western schreef:Ik las in een ander topic dat je de kater ook niet gecastreerd hebt. Dus je voorkomt niet alle klachten.
Onze kater dekt inderdaad wel eens poezen, maar wij hebben tot nu toe alleen maar enthousiaste mensen over de vloer gehad met: "Wat zijn het toch prachtige kittens geworden". Zodra er klachten komen houden we hem binnen, maar zolang dat niet het geval is loopt hij gewoon lekker buiten rond.
love_western schreef:Ach ik ken helaas meer katteneigenaren die dat doen. Meeste houden er een rare mentaliteit erop na.
Resistance schreef:Misschien zullen er wat zijn die het niet doen, maar ik ben in mijn leven nog nooit een hond tegengekomen die niet zijn neus vol in mijn kruis duwt.
love_western schreef:Resistance schreef:
Onze kater dekt inderdaad wel eens poezen, maar wij hebben tot nu toe alleen maar enthousiaste mensen over de vloer gehad met: "Wat zijn het toch prachtige kittens geworden". Zodra er klachten komen houden we hem binnen, maar zolang dat niet het geval is loopt hij gewoon lekker buiten rond.
Als kattenliefhebber wil je juist voorkomen dat er niet meer htk katten op de wereld komen. Wij hebben ook een prachtige blauwe rus kater. Maar wij hebben die wel geholpen. Omdat er genoeg katten in de asielen zitten.
Maar het bewijst wel jullie mentaliteit en van de andere mensen die hun katten niet geholpen hebben...
Resistance schreef:love_western schreef:
Als kattenliefhebber wil je juist voorkomen dat er niet meer htk katten op de wereld komen. Wij hebben ook een prachtige blauwe rus kater. Maar wij hebben die wel geholpen. Omdat er genoeg katten in de asielen zitten.
Maar het bewijst wel jullie mentaliteit en van de andere mensen die hun katten niet geholpen hebben...
Wij hebben alle nestjes-eigenaars aangeraden om de kittens te verkopen op marktplaats, en zo zijn ze stuk voor stuk verkocht (meestal binnen een dag weg) voor veel geld. Als je van plan bent om je kat in een asiel te dumpen tel je er heus geen 3 á 400 euro voor neer.
Goof schreef:Buiten het feit dat katers dekken en er dus zeer onnodig kittens op de wereld worden gezet pissen ze ook alles onder. Hier liep tot voor kort ook een ongecastreerde kater rond en die sproeide alle voortuinen onder, smerig. Castreren die handel, voorkomt kittens en houdt de boel frisser.love_western schreef:Ach ik ken helaas meer katteneigenaren die dat doen. Meeste houden er een rare mentaliteit erop na.
Ach, ben zelf zowel honden- als katteneigenaar, maar ik kan gelukkig wel normaal denken over beide groepen huisdieren.Resistance schreef:Misschien zullen er wat zijn die het niet doen, maar ik ben in mijn leven nog nooit een hond tegengekomen die niet zijn neus vol in mijn kruis duwt.
Je maakt mij serieus niet wijs dat alle honden die jij wekelijks/ dagelijks/ al je hele leven tegenkomt allemaal hun neus in je kruis duwen.
Lijkt me een gevalletje van 'overdrijven'.
Goof schreef:Buiten het feit dat katers dekken en er dus zeer onnodig kittens op de wereld worden gezet pissen ze ook alles onder. Hier liep tot voor kort ook een ongecastreerde kater rond en die sproeide alle voortuinen onder, smerig. Castreren die handel, voorkomt kittens en houdt de boel frisser.love_western schreef:Ach ik ken helaas meer katteneigenaren die dat doen. Meeste houden er een rare mentaliteit erop na.
Ach, ben zelf zowel honden- als katteneigenaar, maar ik kan gelukkig wel normaal denken over beide groepen huisdieren.Resistance schreef:Misschien zullen er wat zijn die het niet doen, maar ik ben in mijn leven nog nooit een hond tegengekomen die niet zijn neus vol in mijn kruis duwt.
Je maakt mij serieus niet wijs dat alle honden die jij wekelijks/ dagelijks/ al je hele leven tegenkomt allemaal hun neus in je kruis duwen.
Lijkt me een gevalletje van 'overdrijven'.
love_western schreef:Resistance schreef:
Wij hebben alle nestjes-eigenaars aangeraden om de kittens te verkopen op marktplaats, en zo zijn ze stuk voor stuk verkocht (meestal binnen een dag weg) voor veel geld. Als je van plan bent om je kat in een asiel te dumpen tel je er heus geen 3 á 400 euro voor neer.
Dus je raad mensen aan om lukraak kittens van mp te halen ipv uit asiel? Daar zitten genoeg kittens te wachten op een huisje.
Als katteneigenaar zou je niet eens willen dat je kat voor nageslacht zorgt.
Resistance schreef:love_western schreef:
Dus je raad mensen aan om lukraak kittens van mp te halen ipv uit asiel? Daar zitten genoeg kittens te wachten op een huisje.
Als katteneigenaar zou je niet eens willen dat je kat voor nageslacht zorgt.
Waarom zou je dat niet willen? Wij fokken ook met onze katten voor de Nederlandse Boskatten Kring, en gaan met ze naar shows. Het is inderdaad raar om ze dan op straat te laten lopen, maar wij verkiezen de vrijheid voor de dieren boven de risico's dat ze gestolen worden.
Goof schreef:Dus je gebruikt de katten voor shows en om goede lijnen voort te brengen in de Nl Boskatten Kring, kennelijk zijn dus gezond en goedgekeurd?
Maar je laat ze ook op straat iedere straatkat dekken die ze willen met alle (ongezonde) gevolgen van dien??
Ik vind dus dat je een keuze zou moeten maken tussen OF thuis en dekken OF buiten en dan wel gecastreerd.