Overlast van een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zam_Cas

Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 18:55

In mijn tuin komt elke dag meerdere keren een kat op bezoek. Dezelfde kat die vorig jaar mijn oude cavia vermoord heeft.

Al dik een jaar lang jaag ik hem weg, spuit hem nat, heb spul gebruikt wat ze vinden stinken, de hond van mijn vriend er op af gestuurd maar niks helpt. Afgelopen nacht heeft hij mijn konijn te pakken gehad, dat is nergens bang voor en vond het bezoek gezellig maar de kat had andere bedoelingen.
Vanmorgen zat ik bij de dierenarts om de wond te laten hechten.

Vanmiddag waren we in de tuin toen de kat weer langs kwam. De hond van mijn vriend ging er op af ( we wonen niet samen). De kat ging vol de aanval aan, met een gewonde hond als gevold. Het is nogal een agressief dier en ik ben er helemaal klaar mee. Hij bezorgd me enorm veel overlast!

Hij heeft een riempje met belletje en is dus van iemand.

Wat kan ik hier nog aan doen? Iemand een goed idee?

dierenfan

Re: Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:15

Kan je hem vangen? Dan even kijken of hij ook adresgegevens bij draagt en anders langs DA gaan of hij gechipt is.
Is dat niet het geval dan zelf iets duidelijk zichtbaar aan zijn halsband bevestigen of de eigenaar contact met je op wil nemen (geen reden erbij noemen). Mocht dit niet werken dan bellen naar de dichtbijzijnde asielopvang en vragen hoe of wat hun jullie hier bij kunnen helpen.

CastaMickey

Re: Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:16

De eigenaar zoeken en aanspreken!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:17

Ik zou een kattenval neer zetten en dan naar het asiel brengen dan kijken ze maar wat ze er mee doen.

JustMyZtjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:18

hem porren met een bezem :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:19

Contact opnemen met de wijkagent? Je bent vast niet de enige die er last van heeft (tenzij je buitenaf woont).
Zelf vangen zou ik niet aan beginnen met zo'n agressieveling.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:19

Tigra_ schreef:
Ik zou een kattenval neer zetten en dan naar het asiel brengen dan kijken ze maar wat ze er mee doen.

Ik zou niet heel blij zijn als mijn kat ineens in het asiel zit :+. Hij heeft een halsbandje om dus hij is van iemand, zou dus eerst proberen zijn eigenaren te vinden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:21

Femke(ll) schreef:
Tigra_ schreef:

Ik zou niet heel blij zijn als mijn kat ineens in het asiel zit :+. Hij heeft een halsbandje om dus hij is van iemand, zou dus eerst proberen zijn eigenaren te vinden.

Nou, als iemand anders zijn kat al mijn cavia dood heeft gemaakt, een hond en een konijn heeft verwond, zou het mij eerlijk gezegd weinig interesseren of de baas het fijn zit als de kat in het asiel zit. Leuk hoor, je kat lekker buiten laten leven maar ondertussen hebben anderen er last van.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:21

Lastig! schrikdraad? dat langs de schutting enz spannen?

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:22

Dat is lastig. Vraag me af wat een wijk agent er mee kan hij weet vast ook niet wie de baas is van de kat. Je zou eens rond kunnen vragen in de buurt?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:22

Tigra_ schreef:

Bij het asiel nemen ze eigenlijk geen gezonde katten aan die je buiten op straat hebt meegenomen, omdat dat als diefstal gezien word. Het asiel is ook bedoeld om dieren in nood op te vangen niet om burenruzies te beslechten :Y)

Kan je hem benaderen als hij een halsband draagt zit er misschien een adreskokertje of penning aan?

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:23

Nagini ja, daar heb je gelijk in inderdaad. Ging even uit van mijn eigen kat (die zoiets never nooit zou doen)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:23

Femke(ll) schreef:
Tigra_ schreef:

Dat is dan pech, het is niet mijn kat dus dan zou ik echt niet de moeite doen om eerst uit te zoeken van wie die kat is dat is mijn taak niet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:24

Tigra_ schreef:
Femke(ll) schreef:

Dat is dan pech, het is niet mijn kat dus dan zou ik echt niet de moeite doen om eerst uit te zoeken van wie die kat is dat is mijn taak niet.

Het is ook NIET de taak van het asiel om overlast van andermans katten te voorkomen :Y) . Als je echt overlast ervaart kan je beter op zoek naar de wijkagent ofzo

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:25

Houdt er ook rekening mee dat het niet perse iets wil zeggen dat een kat een bandje om heeft.
Het kan ook zijn dat ie van iemand geweest ís en weggelopen is.

TS, ik geef je groot gelijk dat je er iets aan wil doen.
Ik las in het topic over duiven en katten iets over een kattenverjaagiets (apparaat).
Misschien een optie om mee te nemen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:26

liedje89 schreef:
Tigra_ schreef:

Het is ook NIET de taak van het asiel om overlast van andermans katten te voorkomen :Y) . Als je echt overlast ervaart kan je beter op zoek naar de wijkagent ofzo

Ja of dat veel zal helpen als ze de kat moeten ophalen bij een asiel moet je betalen voor het aantal dagen dat ze daar gezeten hebben dus dat zal meer effect hebben.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 19:28

Ik durf hem echt niet te vangen! Dat dier blaast al als je in de buurt komt en valt dan aan. Geloof me, ben een enorme dierenvriend maar kan en beest wel schieten! Heb al rondgevraagd in de buurt, niemand lijkt te weten van wie de kat is. Wijkagent is wel een goede, ga eens opzoeken wie het is. De buren hebben er ook last van, hij doet zijn behoefte in de tuin waar ze uiteraard niet van gediend zijn.
Schrikdraad durf ik niet met alle vogeltjes hier, er liggen ook met grote regelmaat dode vogels in de tuin.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:30

liedje89 schreef:
Tigra_ schreef:

Bij het asiel nemen ze eigenlijk geen gezonde katten aan die je buiten op straat hebt meegenomen, omdat dat als diefstal gezien word. Het asiel is ook bedoeld om dieren in nood op te vangen niet om burenruzies te beslechten :Y)

Kan je hem benaderen als hij een halsband draagt zit er misschien een adreskokertje of penning aan?

Dat zou wel heel erge onzin zijn als ze deze niet zouden aannemen. Als ik hond tegen kom en deze naar het asiel breng dan word deze wel aangenomen. Dus of ze nu zouden willen of niet ze horen hem maar gewoon aan te nemen doen ze met honden toch ook.

senna21

Het is maar de vraag of deze kat een eigenaar heeft; en zo ja, of deze zich om hem bekommert.
De wijkagent kan, als er (meer) mensen overlast ervaren, de dierenbescherming of AID inschakelen.

CastaMickey

Kun je geen stroomdraad op de schutting zetten? Geen idee hoe dat is tegen de vogelrjes eigenlijk...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:31

Ik las laatst iemand die opzoek was naar tijgerpoep, zou de katten ook uit de tuin houden. Als dat niet werkt vangen en er mee door de buurt.. of de buks maar dat is ook weer zo rigoureus :o

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:31

de tuin uit TRAPPEN
ben een dierenliefhjebber maar owee als een andermans dier die van mij wilt pakken

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:32

Waarom zouden wij al die onkosten moeten maken omdat wij last hebben van iemand anders zijn kat?
Beetje vreemd of niet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:32

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:34

De buurt langs gaan en vragen van wie hij is. Misschien heeft hij wel een baasje dat van niks weet, ik zou het niet erg op prijs stellen als iemand anders mijn kat iets aan deed (ookal is de kat zelf niet onschuldig). Als iemand mij dat soort dingen zou vertellen dan zou ik er serieus mee aan de slag gaan.