Help! met spoed konijnenverblijf nodig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissFloorx

Help! met spoed konijnenverblijf nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 18:50

Hallo,

Op 9 juni krijgt mijn nichtje voor haar communie een konijntje cadeau.
Echter dit konijntje verblijft van te voren drie nachten bij ons.
Nu mijn vraag: Wie heeft een goede idee waar dit konijn deze dagen in kan verblijven?
Of heeft iemand misschien nog een oud maar wel bruikbaar gratis konijnenhok?

Alvast bedankt :)

capopjekop

Re: Help! met spoed konijnenverblijf nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:52

Waar woon je? Ik heb nog wel een binnenhok over. Ben je je ervan bewust dat konijnen ongelukkig worden als ze alleen gehouden worden? Mss is twee konijntjes geven voor het beestje leuker.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 18:54

@capopjekop Ik woon in zuid-limburg. Ja hier zijn we ons van bewust. Dit is in goed overleg met de fokker gegaan en het beestje zal veel aandacht krijgen :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:56

Volgens mij mag dit zo niet.... Je kan het op de markt zetten

Wel jammer dat er maar één konijn gegeven word al vind k een dier kado geven sowieso niks.

Veel aandacht vervangt geen soortgenoot.
Je zit er namelijk niet 24u bij.
Jammer van de Fokker om zo iets te zeggen, een konijn word niet gelukkig alleen, hoeveel aandacht ie ook krijgt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:57

Mijn konijn heeft ook 3 jaar alleen geleefd hoor! Was zelfs vrolijker toen haar 'buurvrouw' overleden was. Ze konden al niet bij elkaar dus zaten naast elkaar met ruik ruimte(konden elkaar zien en ruiken). Lekker een grote ren daar word ie blij van! Konijn is ook oud geworden...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:58

Helaas dat is een beetje uit de richting.

Aandacht van een mens kan nooit een maatje vervangen. Als ik zie hoe gelukkig mijn konijn nu is met haar nieuwe vriendje bij haar nieuwe huis daar kon de aandacht van mij echt niet tegen op. Ze is nog knuffeliger dan met haar oude vriendin die overleden is.

En helaas is mijn ervaring ook dat jonge kinderen snel de aandacht verliezen voor het dier, dus of dat na een paar weken nog zoveel aandacht is? Ik zou er toch nog eens goed over nadenken persoonlijk. Al is dat natuurlijk jullie keus..

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:00

@WinSel mijn nichtje weet dat ze het konijn krijgt en staat er 100% achter. Dus het maakt verder niks uit of ze hem zelf kopen of van ons krijgen. Jullie hebben helemaal gelijk over het geven van maar een konijn.
Ik zou het zelf ook nooit zo doen maar ik heb hierin helaas niks te zeggen. :n

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:01

2 vrouwtjes gaat ook vaker fout dan goed , logisch dat jouw konijn vrolijker was toen het andere vrouwtje overleed.

Het geschiktste koppel is een vrouwtje met gecastreerd mannetje.
Een konijn is altijd gelukkiger samen !!!

Konijnen zijn geen dieren voor kinderen !
Konijnen houden niet van oppakken en knuffelen
Konijnen houden van een grote ren, grond onder hun voeten en misschien af en toe een aai over de bol

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:02

Citaat:
En helaas is mijn ervaring ook dat jonge kinderen snel de aandacht verliezen voor het dier, dus of dat na een paar weken nog zoveel aandacht is? Ik zou er toch nog eens goed over nadenken persoonlijk. Al is dat natuurlijk jullie keus..

:o
Zodra mijn nichtje de aandacht verliest komt ie lekker bij ons wonen :o

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:04

En dan hopelijk met soort genoot ?

Hoe groot is het hok waar het dier in gaat wonen ?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:04

capopjekop schreef:
Helaas dat is een beetje uit de richting.

Aandacht van een mens kan nooit een maatje vervangen. Als ik zie hoe gelukkig mijn konijn nu is met haar nieuwe vriendje bij haar nieuwe huis daar kon de aandacht van mij echt niet tegen op. Ze is nog knuffeliger dan met haar oude vriendin die overleden is.

Helemaal mee eens. Mijn dwergkonijntje is een stuk gelukkiger geworden, toen hij eindelijk een vriendinnetje kreeg. Nu is het net een getrouwd stel, helemaal in love <3

(Even voor de goede orde. Hij had gezondheidsproblemen en daardoor durfde ik het niet aan om hem laten castreren, omdat ik bang was dat hij de narcose niet zou overleven. Toen het beter met hem ging, hebben we hem gelijk (toen hij eraan toe was) laten castreren :) )

Jullie geven ze zelf? Zoek er even een maatje bij, is tegenover het diertje veel eerlijker. Menselijke aandacht vervangt nooit een soortgenoot.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:05

Ik laat dit topic sluiten omdat er teveel overbodige reacties komen. Toch bedankt voor jullie reacties.
Ik ga zeker kijken of ik nog een beetje inbreng heb. :j

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:06

Waarom laat je haar zelf niet een ( of liever 2 )leuk konijntje uitzoeken bij een opvang? Karakter is bij een volwassen konijn bevestigd dus je weet wat je in huis haalt, bovendien zitten er erg veel lieve dieren op een baasje te wachten. Konijnen zijn namelijk geen knuffeldieren en vaak genoeg is de teleurstelling groot als blijkt dat het lieve kleine schattige konijntje niet tam wil worden..
Zelf heb ik een vakantie opvang voor konijnen dus geloof me, ik weet waar ik het over heb ;)
Kijk op http://www.konijnenbelangen.nl voor opvangen in de buurt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:08

Dat is een goede tip iris17. Dan heb je ook meteen een koppel dat bij elkaar past. Hoef je zelf niet moeilijk te doen om ze aan elkaar te laten wennen.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:11

Jongens, het spijt me echt heel erg. Ik zou ook het liefste twee konijntjes geven. Echt waar. Ik ben een echte dierenvriend en weet ook dat dit veel beter is. Maar ik heb hier echt totaal geen inbreng in :n

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:12

Dan moet je ook de waarheid vertellen, vind ik. Je wilt het topic laten sluiten omdat er reacties komen die jij niet wilt ;)

In dit geval gaat het topic over een dier dat een verblijf nodig heeft. Waarom zouden wij geen tips mogen geven zodat het konijntje een zo optimaal mogelijk leven gaat krijgen? Een soortgenootje hoort daar net zo goed in thuis als een goed verblijf, ook al is het bij jou maar tijdelijk.

Ik zal even ontopic gaan, wat voor konijn is het? Als het een dwergkonijntje* is, zou je het best voor die paar dagen in een meterkooi kunnen huisvesten, maar beslist niet permanent.

* Als ik het goed begrijp, gaat het om een konijn als cadeau voor een jonger meisje? Dan weet ik niet zeker of het een dwergkonijn is, aangezien dwergkonijnen en kinderen lastig samen kunnen gaan.

Edit: Is het geen idee om diegene die hierover gaat de link van dit topic te geven? Zodat hij/zij dit door kan lezen?

iris17 schreef:
Waarom laat je haar zelf niet een ( of liever 2 )leuk konijntje uitzoeken bij een opvang? Karakter is bij een volwassen konijn bevestigd dus je weet wat je in huis haalt, bovendien zitten er erg veel lieve dieren op een baasje te wachten. Konijnen zijn namelijk geen knuffeldieren en vaak genoeg is de teleurstelling groot als blijkt dat het lieve kleine schattige konijntje niet tam wil worden..
Zelf heb ik een vakantie opvang voor konijnen dus geloof me, ik weet waar ik het over heb ;)
Kijk op http://www.konijnenbelangen.nl voor opvangen in de buurt.

Goede website! En misschien is een asiel wel een veel beter idee. Ik bedoel, het meisje moet toch konijntjes kunnen uitkiezen die zij leuk vindt? Stel: je geeft haar dit konijntje en ze vindt het helemaal niks? Wat ga je dan doen? Ik zou het wel overwegen, als ik jou was. :j

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:15

Het meisje heeft het konijn zelf met ons uitgezocht dus dat komt wel goed. De permanente huisvesting is een groot hok met twee een verdieping met een grote ren. Tuurlijk mogen jullie tips geven. Alle tips zijn welkom! Maar helaas kan ik er niets mee.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:18

Maar wat is precies de reden dat er maar één konijn komt?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:18

De huisvesting klinkt in ieder geval wel goed :j
Wat is de reden dat ze er geen twee krijgt? Mag het niet van haar ouders of?

Edit: Is het geen idee om diegene die hierover gaat de link van dit topic te geven? Zodat hij/zij dit door kan lezen?

Brechtje was me voor.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:19

Het mag inderdaad niet van haar ouders. Ik ben nu zover dat er waarschijnlijk over een maand haar broertje erbij komt. Dus ben al heel bij. :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:21

Niet vervelend bedoeld, maar waarom niet gelijk? Ik weet niet of de konijntjes nu nog bij elkaar zitten? (Ik ga ervan uit dat het een jong konijntje is). Anders moet je straks helemaal opnieuw beginnen met koppelen en hierin gaat ontzettend veel tijd zitten.

Niet vervelend bedoeld naar jou toe hoor, maar ik vind het een beetje onlogisch. ;)
Wel fijn dat je het voor elkaar hebt gekregen! Top! :j

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:23

het konijntje wat samen met haar komt moet helaas geopereerd worden en gecastreerd en dat duurt eventjes

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:27

Iedereen bedankt voor alle hulp! Mede door jullie tips en adviezen krijgt ze over een maandje haar vriendje erbij, super :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:29

Hoe heb je het nu toch voor elkaar gekregen, toch het topic laten lezen? :)

Hou wel rekening met een wachttijd van 2 weken, anders is het mannetje nog vruchtbaar.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 19:30

Ik heb in de tussentijd vanalles gegoogled en met dit topic erbij samengevat, er ze waren toch wel overtuigd omdat ze weten dat ik er verstand van heb dat het echt beter was. De wachttijd van 2weken zit in deze maand :)