Gisteren heeft onze zwerfkat kittens gekregen. Ja, zwerfkat ja. Ze is aan komen lopen, en we hebben haar
maar niks gegeven, anders blijft ze natuurlijk sowieso. Maar ze ging ook niet meer weg. Toen we zagen dat
ze een dikke buik kreeg, zijn we haar toch maar gaan voeren.
Gisteren liep zat ze in de tuin, met een dunne buik! Dus wij overal gaan zoeken naar de kittens. Heeft
ze ze in het oude konijnenhok gebaard
Het waren er 5, zo lief! Aangezien m'n ouders het écht niet willen hebben dat ze naar binnen gaan, heb ik maar veel stro in het
hok gelegd, met een kussen, waar ik de kleintjes op heb gelegd (ik had van die plastic handschoenen aan).
Moeders wat eten en drinken neergezet en verder met rust gelaten.
Maar ik weet niet of de kat nou zo'n goede moeder is, ik heb haar ze nog niet zien voeden (misschien doet
ze dit wel) en ze ligt er ook nooit echt dit tegenaan, om ze warm te houden. Niet als ik kom kijken in ieder geval.
De moederkat is een kleine kat, misschien ook nog wel jong, en ze is eerder mager dan dik, en er zaten ook
nog eens 5 katjes in die kleine kat! De katjes zijn best klein, en veel leven zat er nou ook niet in, moet ik zeggen.
Vanmorgen ging ik kijken, en toen leken ze wel dood. Maar of ze nou toch leefden? Je kon het eigenlijk niet goed zien.
Moederkat is erg onverschillig, volgensmij weet ze niet zo goed wat ze moet doen ofzo. Maargoed, toen ik vanmiddag
uit school kwam, bewogen er 2! De rest lag zo stil, ik heb ze opgepakt, en volgensmij zijn die echt dood..
Dus ik heb de twee levende tegen elkaar geschoven.
Ik hoop dus dat de moeder ze toch gevoed heeft, omdat ze nu 'ineens wel leefden'.
Ze liggen natuurlijk buiten (in een nachthok, maartoch, die staat wel buiten), maar de moeder moet ze warm houden,
alleen, ze voelen superkoud aan.. Normaal moet een kussen, stro en een moeder toch genoeg zijn?
Of voelen kittens nooit warm ofzo?
Ik dacht, ik loop wel even naar de welkoop toe, kittenmelk halen. Hebben ze dat niet -.-
Dus als ze morgen nog leven, ga ik na school wel even wat halen. Is dat goed denken jullie? Misschien krijgen
ze wel melk van de moeder, maar ze zijn klein, zwak en koud.. Dus een klein beetje bijvoeden zal denk ik wel goed
zijn toch?
Ik hoop dat er iemand is die mij tips/advies kan geven. Ik wil deze twee namelijk graag in leven houden, maar de moeder
moet het eigenlijk doen!
Hier nog een foto van vandaag, van de twee overgebleven kittens:

Groetjes,
Kirsten

Ik wil niet dat ze dood gaan! Ik zal straks even overleggen hoe en wat!
) en daar handdoeken omheen draaien tot je voelt dat het lekker warm is. Daar zou je de kittens tegenaan kunnen leggen. Misschien helpt dat ze net lang genoeg tot de DA er is.