Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ketaki schreef:Laptopmuis schreef:Boete van 1000 euro lijk mij wel redelijk
1000 euro boete voor 1 giftige slang, waarvan 1 beet al dodelijk is, is in mijn ogen veel te weinig.
sterker nog, het houden van die slangensoort is strafbaar dus denk dat de boete dan wel hoger is

paardje1983 schreef:beter een gevangenisstraf geven dan een boete. slang is dodelijk en kan onder wapenbezit vallen
Ketaki schreef:tossielove schreef:Oeh bah, weet niet hoever het van mijn dorp vandaan is, maar beter blijft hij uit de buurt![]()
De eigenaar heeft wel wat op zijn geweten daarom... Wat een risico
iig speelt het af in hoedekenskerke (weet niet precies waar in zeeland het is)
? Laat staan een Afrikaanse cobra...
.
.
? Het is in dit geval puur begrijpend lezen van het artikel, de enige informatie dat voorradig is. Al hoop ik wel dat de schrijver terrarium bedoelt in plaats van kooi
. Szan schreef:paardje1983 schreef:beter een gevangenisstraf geven dan een boete. slang is dodelijk en kan onder wapenbezit vallen
Ik mag hopen dat de eigenaar géén gevangenisstraf krijgt.
En volgens de wet valt het houden van giftige slangen niet onder wapenbezit hoor![]()
Dat een slangenbeet van deze cobra dodelijk is, is dan ook echt de enige overeenkomst met een wapen.
Met een wapen kan je de straat op gaan en meerdere mensen neerschieten.
Een slang, tja, die kan je los laten en hopen dat ie iemand bijt (als je kwaad zou willen). Nee, ik zie de overeenkomst niet.
Neemt niet weg dat ik het meer dan terecht vind als de eigenaar een forse boete krijgt.
Wat eerder al werd gezegd, zo'n dier houd je toch niet in een kooitje in Nederland...
Ketaki schreef:Laptopmuis schreef:Boete van 1000 euro lijk mij wel redelijk
1000 euro boete voor 1 giftige slang, waarvan 1 beet al dodelijk is, is in mijn ogen veel te weinig.
sterker nog, het houden van die slangensoort is strafbaar dus denk dat de boete dan wel hoger is
Daar leven al die giftige slangen in het wild, en niet eentje hoor. saskiakefie schreef:Ketaki schreef:
Nou dan moet je echt niet in Afrika en Australië etc gaan wonenDaar leven al die giftige slangen in het wild, en niet eentje hoor.
dierenfan schreef:mij maakt het niet uit of zo'n dier met of zonder vergunning wel of niet gehouden mag worden. Wel vind ik het zeer kwalijk te nemen dat het dier heeft kunnen ontsnappen. Of het nu nog in het huis is of erbuiten maakt mij dan ook weer niet uit.
Gewoon je verantwoording nemen en kan je dat niet neem dan een mooi schilderij, foto's, wat je maar wilt maar geen levend dier!!!

Citaat:De eigenaar kan overigens een boete tegemoetzien, omdat het houden van deze slang strafbaar
JobR schreef:Het houden van giftige dieren is om een van deze redenen strafbaar, nu is die ontsnapt en voor hetzelfde geld woon je in de buurt van een school.. Een slang kan meerdere keren bijten en ambulances zijn hier niet standaard uitgerust met antigif...